1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

stationair vangt niet op.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door mitchicken, 27 jul 2021.

  1. beste leden,

    mijn focus heeft een nieuwigheidje, namelijk bijna elke keer wanner ik tot stilstand moet komen voor bijvoorbeeld een stoplicht of kruispunt, en mijn koppeling druk ik in, zie ik de toerenteller lekker helemaal naar 0 glijden. soms probeert ie het nog op te pakken vanaf 500, maar ook dat zakt ie meestal door naar 0. vandaag nieuwe bobine geïnstalleerd, maar dat heeft niet geholpen, heeft iemand nog ideeën wat het zou kunnen zijn? ik dacht mischien mijn kleppenhuis of wellicht mijn stationair laten stellen.
    PS; als ik dan dus met een uitstaande motor stilsta en ik draai de sleutel weer op start ie altijd weer en loopt ie ook goed stationair.

    mvg, mitchell
     
  2. Ligt aan welke motor je hebt.
    Kans is groot dat je stationaair regelklep hebt. Die kan vast zitten en dus te lang dicht blijven staan.
    Schoonmaken kan helpen.
    Gasklep is mechanisch waarschijnlijk die zou je ook kunnen reinigen maar zal niet heel veel aan probleem veranderen
     
  3. Inderdaad eerst maar eens vermelden welk model Ford en welke motor je hebt. Afhankelijk van het type kunnen er diverse oorzaken zijn die dit gedrag als resultaat hebben.
     
  4. Ford Focus II fase I 1.8i uit 2002 als zijn info klopt
     
  5. De focus II kwam toch pas in 2004?
     
  6. #6 Marco Morello, 28 jul 2021
    Laatst bewerkt: 29 jul 2021
    Profielfoto laat een Focus I zien. Ik denk dat Dexter MKI Fase II bedoelde.

    Overigens de poster geeft zelf ook nog geen antwoord. Maar mocht hij/zij daadwerkelijk een MK1 1.8 16v hebben, dan zou ik allereerst de carterventilatie controleren incl. de aansluiting en t slangetje op de achterzijde van het inlaatspruitstuk. Overigens, en nu doe ik een aanname, als ik de profielfoto zo zie, dan kan ik me voorstellen dat de poster een openluchtfilter in zijn auto heeft zitten.
     
    thecure vindt dit leuk.
  7. #7 Sloeber, 28 jul 2021
    Laatst bewerkt: 28 jul 2021
    Slangetje XS4G6N664AA zit achter het inlaatspruitstuk, loopt via de bestuurderskant naar de voorkant. Deze wil over de jaren heen wel eens scheuren of plat worden.

    Stationair regelklep zit onder op het inlaatspruitstuk tussen het blok en het spruitstuk. Deze wil nog wel eens verstopt raken en niet meer goed functioneren. Kun je proberen schoon te maken.
     
  8. idd, ik kan soms goed dingen omdraaien....:schater:
     

Deel Deze Pagina