De teller ging niet verder maar de toeren liepen nog ietsjes op... Dus het zal zelfs nog iets sneller zijn geweest. Maar dat was eenmalig... een keer knipperen met je ogen en je bent de vrachtwagen, die zojuist nog een stipje aan de horizon was, alweer voorbij
248km/h in een getunede civic silverstone in Duitsland. Vond het gaaf maar ook erg hard. Toch zou ik het zo weer doen.
212 km/h op de GPS met een Golf V 1.4 TSI twincharger (160pk). Las later pas dat de topsnelheid in 5 werd gehaald en niet in 6. In 5 had hij de 220 wel aan kunnen tikken. Mijn Focus 3.1 Econetic wilde niet verder dan 185 op de GPS.
195 op de autobahn in mijn Opel Tigra 1.6 200 op de A28 met de Nissan Primera 2.0 van mijn pa, met mijn zusje van 11 naast me. En 250 (op de teller) met mijn Yamaha Thundercat op het laatste stukje N15 bij de Maasvlakte. Hij had nog iets over, maar ik vond het wel prima!
200Km/u even aangetikt op GPS in mijn toenmalige Golf 4 TDI 100Pk > 160Pk tuned, op de A15 tussen Gorcum en knooppunt Deil in de nacht lang geleden. Was compleet leeg voor me zover ik kon kijken (kaars rechte weg) en wist dat er geen opritten kwamen voor de komende kilometers. Anders had ik het nooit gedaan, mensen schatten je snelheid (logisch) verkeerd in en je zit er zo bovenop als ze naar links schuiven. Na de Golf kwamen Octavia Combi TDI 140Pk, nog een Octavia Combi 1.4 TSI en nu de Focus 1.0 Eco 125Pk. Maar je wordt ook ouder en die auto's konden het toch niet bijbenen. TDI 2.0 140Pk met bekende koppakking mogelijke problemen, echt niet dat ik die zo zwaar durfde te belasten. De Golf heb ik 7,5 jaar gehad en koper na me ook 7,5 jaar. Nu helaas overleden/weg volgens RDW Ik mis deze auto enorm hahaha
299 op mijn oude Suzuki GSX1000R 275 (op de teller) met mijn gechipte Volvo V70 D5 Verder ben ik geen hardrijder meer. Tegenwoordig is het relaxed met de auto op de cruisecontrol
Eén keer de 190 aangetikt met de eigen Focus op een stuk snelweg bij onze oosterburen. Met de dienstauto diverse keren boven de 200 tijdens spoedritten. Vanaf dit voorjaar met pensioen dus einde snelle ritten.
Iets over de 260 km p/u in de Ford Sierra Cosworth die ik in 1993 bezat was ook iets gechipt trouwens.
236 km/h op de digitale teller van mijn Kadett 16V dus dat zal net onder de 220 geweest zijn. Dit is niet die van mij maar ik had wel een witte en het dashboard kon niet iedereen waarderen maar ik vond het wel stoer in 1989 , in Duitsland noemde ze het ook wel een Mäusekino.
In de vakantie een goeie 1200km met de focus gereden bij o.a. de oosterburen, op de terugweg een stuk open autobahn en het rechter voetje even laten staan op het meest rechter pedaal Uiteindelijk bij 211 het gas moeten loslaten (kort na de foto) omdat er een busje van de rechter baan ineens 2 banen naar links kwam en daarbij de zelfde pedaal niet echt wou gebruiken... Daarna begon een veelvoud aan baustelle en kwam het er niet meer van het nog eens te proberen, maar de eenvoud waarmee de focus naar die 211km/h ging was verbazend!
225km/h op de teller van mijn oude Ford Sierra. Op een avond, op de Eemshavenweg, schoot ik de ringweg van Groningen op. Zag het bordje met 70 voorbij flitsen terwijl ik keek op de teller, 225, en de auto wilde harder maar ik niet. Tegenwoordig rijd ik een stuk rustiger sinds ik kinderen heb.
Net terug van korte vakantie bij onze oosterburen. Kon het niet laten even gas te geven met als resultaat een gps snelheid van net geen 260 km/u (259) toen zij vrouwlief dat het zo wel genoeg was. Kortom de Focus kan nog steeds meekomen met de grote jongens
zelf gereden met mn seat leon 1.9tdi 250kmu gps en kon nog harder snelste waar ik ooit bijzat wat 285kmu op de teller, en dat op een 80kmu weg
215 op de teller van mijn 106 GTi. Focus een keer 190 en de Kia 180. vind hard rijden niet echt spannend