1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2000€ reparatie kosten

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Ynmar, 24 mrt 2021.

  1. 2000€ reparatie kosten pfff. Dag allen! Afgelopen zaterdag heb ik mijn accu gedemonteerd en een nachtje separaat opgeladen wegens wederom opstart problemen. Een week hiervoor ook nog start problemen opgelost met de bekende accu kabels en een motor storing op dashboard. Echter nadat de accu er weer in is gezet helemaal niets meer? Ja klapperende relais! De ford dealer denkt nu aan de sid807evo (accu is inmiddels vervangen)maar weten het niet zeker!? Volgens de dealer zijn er de wereld storingen en is de unit inmiddels gecontroleerd bij een bedrijf in Almelo.
    Deze zeggen er niet diep genoeg in te kunnen duiken en dus geen info kunnen geven. En nu.. wat betreft de ford dealer.. hun voorstel is preventief vervangen! alsof het niets kost. Heeft iemand een beter advies voor me?
    Het gaat om een ford focus wagon 1.6TDCI 2012 85Kw. :shock:
     
  2. Hoi Patman! geheel terechte vraag hoor.. ik ben nog aan het oriënteren op jullie site en ben al aardig enthousiast geworden over de geboden info. Heb me overigens inmiddels voorgesteld:clap:
     
    Dutchie en Patman vinden dit leuk.
  3. de sid807evo is de motorcomputer zelf en neem aan dat hij al opgestuurd is geweest naar actronics om te controleren of intern een fout zit, echter wat ze daar kunnen lijkt alles in orde.
    Dealer zegt toch de motorcomputer moet laten vervangen, a 2000euro. Ja computer is prijzig en moet in geleerd worden op de auto met alleen dealer software dit officieel kan.

    Terug naar jouw probleem/klacht.
    Je hebt nieuwe accu gemonteerd ivm niet starten.
    Bij starten hoor je relais klikken en gebeurt er niks. In de zekeringkast? in de auto of onder de motorkap?
    Hoor je wel de startmotor wel in en uitklikken of ook dat niet?
    is de auto uitgelezen en zijn er storingen opgeslagen?

    Eventueel filmpje maken en op youtube(of andere plek) zetten zodat wij kunnen zien wat er precies gebeurt tijdens het starten.

    Motorcomputer heb ik wel eens moeten vervangen. Dit wel ivm 1 functie problemen gaven.
    Als dealer toch uitkomt op de computer ivm ze met hun ervaring dat verwachten, dan zou de kans zijn dat het ook zo is.
    Tuurlijk kan je overwegen een 2de hands computer alleen ivm startblokkering wil niet altijd zegen dat je deze opnieuw kan linken met de andere computers als hij al gekoppeld is geweest. Dit deel durf ik zo niet te zeggen zelf nooit gedaan alleen nieuwe computers geinstalleerd.
     
  4. Dank voor je antwoord! na opnieuw opladen accu en aansluiten gaf het dashboard meerdere storingen oa olie pijl, bandenspanning etc. Na de startknop ingedrukt te hebben gaat er een relais ratelen in de zekering kast naast de accu en luchtfilter rechts voorin de motorkap. Dit steeds frequenter waarna het uiteindelijk na ong. 20 sec weer stil wordt. De motorcomputer zelf is inderdaad naar actronics geweest voor controle maar zij gaven aan dat ze er niet diep genoeg in konden kijken en dus niet kunnen uitsluiten of de unit goed of slechts is. Tijdens het bedienen van de startknop is er geen moment waarneembaar dat de startmotor wordt aangestuurd. De auto staat nu bij de garage welke mij informeert zodra de computer weer binnenkomt. Dan zal ik ook direct navraag doen of er een uitdraai is van de storings meldingen. Hetgeen wat ik vervelend vindt is dat het voorstel er is deze computer te vervangen maar vooraf niet weten of dit de oplossing bied.
    Stel je voor dat alles draait om een defecte zekering..
     
  5. Ik zou voorstellen no cure no pay, als de nieuwe computer geen oplossing is zetten ze de oude maar weer terug.
    Heb je de oude accu ondertussen ook al vervangen ik heb het idee dat die overleden is als na opladen de zak nog dergelijke geluiden produceert
     
  6. Goedemorgen,

    Laat ook eens naar TSB 16-2086 kijken... Lijkt er ook op en geeft diverse storingen.
    Daarbij moet er onder andere een stekker gecontroleerd worden op de BCM(bij voetenruimte passagier) en bij de ruitensproeier pomp. Daar kan door lekkage corrosie ontstaan.

    Er is vast wel iemand zo handig om deze tsb te uploaden :).

    Mvg
     
  7. @paul vingerhoets
    Dat wordt helaas niet gedaan, ivm dan een computer op de plank ligt dat speciaal voor een auto is besteld en ingeleerd. Dat kun je niet zomaar overzetten op andere auto.

    @Ynmar
    Kan goed begrijpen dat preventief 2000euro je nog geen zekerheid geeft dat het probleem daar ligt.
    Je moet eerst meten en daadwerkelijk kijken of in je metingen het probleem echt uit de motorcomputer komt.

    Wat hierboven staat is dan ook heel goed mogelijk, dat zou zomaar eens kunnen. Dat vocht sluitinf veroorzaakt en hierdoor dit probleem hebt
     
  8. Ik kan me herinneren dat @JW hier recent ook over postte ...
    zie hier zijn post : https://www.focusclub.nl/index.php?...anningssyteem-storing.117639/#post-1821856045

    zou zomaar kunnen dat dat de oorzaak is
     
  9. Oei dat is wel overtuigend en zeker de moeite waard om te laten controleren ! Dankjewel. Zodra ik meer weet kom ik met een reactie
     
  10. Afgelopen vrijdag is de motor computer terug gekomen van actronics. De werkplaats monteur heeft hem terug geplaatst om te testen, met het bijschrijven dat er niets door actronics is waargenomen. Ze konden er immers niet diep genoeg in kijken. In alle verbazing van de heren toonde de computer 0 storingen en starte de motor probleemloos! Met een nieuwe accu erin en 600€ armer (altijd beter dan de voorspelde 2000) rij ik dus weer vrolijk rond.. Natuurlijk is dat een enorme opluchting maar niemand heeft de vinger op de zere plek kunnen leggen. Oftewel, komt dit probleem weer terug of niet? Tevens is er naar aangeven gekeken naar het aandachtspunt welke jullie aangaven (vocht, corrosie) maar dit leek ook goed. Maar goed.... Heerlijk weer comfort in je eigen auto:rock:
     
  11. Je zou ergens een kabelbreuk / kortsluiting kunnen hebben die door het in & uitbouwen van de computer (tijdelijk) is verholpen. Als het probleem terug komt, dan zou ik het daar zoeken. Dus de kabelboom nakijken om te zien of er ergens beschadigingen zitten.
     
  12. Sinds kan het losmaken en weer terug vastzetten van stekkers al eens problemen verhelpen.
     
  13. Het zou ook vocht in de kabel boom kunnen zijn. Mijn Mondeo mk4 had ook zo'n beroerde storing.
    Zette hem op een regenachtige avond op de parkeerplaats zonder problemen en vrijdag morgen wilde hij niks meer. alleen maar motorstoring onderhoud nu!

    Afgesleept naar de garage. Na alles controleren leek de accu slecht te worden, dus die vervangen. Daarna wilde hij wel weer aanslaan maar leek hij niet goed bij te laden. Nieuwe dynamo erin en alles werkte weer. auto mee naar huis genomen om mijn vrouw op te halen. Weer regen onderweg. Mijn vrouw opgehaald om haar auto bij de garage op te halen. Halverwege begon die te bokken en wilde hij slecht blijven lopen en bij de garage was het weer over.

    Na contact met de Ford dealer besloten om de motor kabelboom open te maken. Deze bleek door een kabelgoot te lopen waar water in kon komen. Alle draden waren op het oog prima maar bij het trekken aan de draden afzonderlijk brak er 1 zonder al te veel kracht erop te zetten in tweeën. Was van binnen over een 5 cm helemaal gecorrodeerd.
    Nieuw stukje in gesoldeerd en daarna er 4 jaar probleemloos mee gereden.

    Waarschijnlijk heeft de tijd in de droge garage ervoor gezorgd dat er toch weer contact was op de draad echter bij de eerste vochtige rit was het meteen weer over.
     

Deel Deze Pagina