Hallo allemaal Ik ben in bezit van een smax st 2.5t. Bij koude start tijdens warm draaien in het 1500 tpm gebied voel ik een lichte hik. Na deze warmloop valt deze terug in normale toeren en is stationaire niks aan de hand. Wanneer ik ga rijden met koude motor rijd hij ook niet echt soepel zoals je zou verwachten van zon blok. Eenmaal warm is het wel ok. Alleen hier merk ik dan wel een stottering bij constante snelheid en of acceleren vanuit bv de 3de versnelling lichte aarzelingen. Een elastiek achtige gevoel.. Wat is vervangen. Bougies Lmm Tcv Luchtfilter Carter ventilatie. Oliefilter huis Olie verbruik is 1liter op 10.000km Koelvloeistof verbruik ik nul Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Naast de Boost solenoïde (TCV) heb ik voor het installeren van de lpg-installatie ook de MAP en FRP (laten) vervangen. Deze sensoren zijn onderhevig aan slijtage. En na bijna 200K is het frisse er wel vanaf.
Op de uitgang van de intercooler (aan zijde van het gasklephuis). Als je de voorste bodemplaat eraf haalt kan je er makkelijk bij.
Voor anderen mensen. Na contact met Stylo bleek dat het probleem van het (stotteren)-(onregelmatig lopen) met koude motor bij lage toeren was opgelost na het vervangen van de MAP sensor.
Is duidelijk dat opgelost is Mijn laatste bericht staat toch duidelijk dat het " gelukt" is door middel van een map sensor het probleem te verhelpen.