Hi, Lezers, Van het begin tot het .......... Het begon allemaal 9 jaar geleden toen ik in het bezit kwam van een Ford Escort 1.6i uit 1997. De auto kwam ter vervanging van mijn eerste auto (Volkswagen). Escort verkregen van de eerste eigenaar, die helaas afstand moest doen van deze bolide. Hij mocht op zijn 91e levensjaar niet meer rijden. Deze zo goed als nieuwe Escort, met 28K op de teller, had het blok net ingelopen. In eerste instantie had ik hier geen plannen mee, alleen lekker rijden. Echter, kwam er toch een schroefset van ST-Suspension en 17 inch origineel Ford softlines velgen onder de auto. Ook het struinen over de slopen leverde leuke extra onderdelen op. Zoals een volledig leder interieur. Escort nog steeds in het bezit, maar ligt onder een laken in de opslag. Escort Toen werd het tijd voor een auto van nu, met comfort en nieuwe technieken. Aangezien mijn werk ging verhuizen van 5 minuten fietsen naar 35 minuten autorijden, ging ik opzoek naar een andere auto. Naar dagenlang zoeken op autoscout24.de, viel mijn oog op een Ford Focus 1.0 Titanium. Zijn diepe glans op de zwarte mica lak en chromen details spraken mij aan. En toen wist ik het...deze moet het worden! De Focus stond in Köln. Deze afstand was voor mij goed te doen (uurtje rijden). Auto goed bekeken en de deal gesloten. Een dag-kentekenplaten voor Duitsland erop en rijden maar. Thuis een afspraak gemaakt bij het RDW en binnen 2 weken viel het kentekenbewijs op de deurmat. Platen laten drukken en rijden maar! De Ford was nu officieel een Nederlander. Sync2 update gedaan ( info via dit Forum). Navi gaf nog aan dat ik in het weiland reed dus ook een update gedownload van F9 kaart. Focus Ook bij dit exemplaar stroomt het bloed waar het niet kruipen kan en gaan we opzoek naar een mooie set wielen. Dit kostte mij een reisje naar Frankfurt, maar in deze lockdown hebben we toch niks beters te doen. Aangezien dit onder noodzakelijke reizen viel, mocht dat. Mooie onbeschadigde set, origineel 19 inch RS wielen zijn het geworden. Wielen Set wielen zijn binnen. Nu nog een paar nieuwe banden. Ook deze zijn weer afkomstig uit Duitsland. Blijft toch stiekem een Duitser Hankook banden prijs goed en Ford levert dit standaard ook op de auto's. Banden 19 inch staat hem mooi, maar iets lager nog mooier. H&R of Eibach, 25mm of 30mm keuzestress. Uiteindelijk een set op Ebay gevonden 30mm rondom van H&R voor Ford Focus 1.0 Facelift. Veren Veren en velgen zijn gemonteerd, nu nog spoor-verbreders rondom ( staan in bestelling ) Foto's volgen. Eerst wassen en strijken. *WORD VERVOLGD
Leuk verhaal om te lezen. Benieuwd wat je nog in petto hebt met je escort [emoji4] Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Leuk verhaal en een paar hele mooie Ford mobielen Tja en die velgen wat zal ik zeggen, je kan ze ook gebruiken voor je tuinslang Zonder gekheid mooie set velgen. Niet geheel onbevooroordeeld dat geef ik toe, ik heb ze immers zelf ook
Zo Spoor-verbreders zijn binnen! Achter 15mm voor 12,5mm Past prima ( loopt niet aan ) Ook showroomplaat geregeld . ( wellicht mooi voor de foto's ) Oke! Toch eerste foto gemaakt. Wellicht overal in NL sneeuw. Nu wachten op betere omstandigheden voor het maken van mooiere foto´s....