motorstoring tot 3 x toe verkeerd gerepareerd.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Roy1979, 28 jan 2021.

  1. Even advocaat van de duivel spelen; stel dat het allemaal gerechtigd is wat de garage heeft vervangen............
     
  2. Dan vind ik het nog raar dat ze zo'n houding aannemen. Testritten zijn er niet gemaakt anders was het probleem gelijk weer aan het licht gekomen. Een niet (goed)werkende active shutter kan geen probleem zijn v.w.b. vermogensverlies heb ik al van meerdere mensen begrepen (inclusief de ANWB). Wat ik dan ook raar vindt is dat de garage van de laatste rekening ineens de helft afhaalde. Het vervangen van een turboslang kost, lijkt mij, geen €340,-. Slangetje zelf kost €31,-....
     
  3. Het kan nog steeds zijn dat de active shutter defect was??
    En de laatste rekening is verlaagd ivm coulance ivm de vele reparaties??
     
  4. Nee de rekening is verlaagd omdat ik moeilijk ging doen. 2 uur werk rekenen en ze zijn er een half uur mee bezig geweest. Nu heb ik nog teveel betaald maar ja, anders krijg je je auto niet terug. Mijn vader heeft met zijn mercedes vrachtwagen vroeger ook bij Wensink gezeten. Toen hadden ze ook al diezelfde trucjes. Zodra je vragen ging stellen werd de rekening ineens verlaagd met een substantieel bedrag. Dat lijkt mij wat raar. Als je vindt dat je er recht op hebt ga je de rekening niet ineens verlagen bij de eerste de beste vraag over de reparatie.
     
  5. Ik zou graag de uitleg van de dealer willen horen, het verhaal is nu eenzijdig. Begrijp mij niet verkeerd, ik zou ook not-amused zijn maar we horen nu maar 1 kant van het verhaal.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  6. Garages werken met standaard tijd units, dat een monteur intussen de truucjes kent om het veel sneller te doen is natuurlijk in 1e instantie
    in het voordeel van de garage, zo simpel werkt het gewoon, zodra er een klant gaat "klagen" over de rekening, dan gaan ze pas kijken
    hoelang de monteur er werkelijk mee bezig is geweest, en dat word dan verrekend.
    Hoe ik dit weet? ik heb 2 jaar VW gereden en heb heftige discussies gehad met de dealer en met PON, PON steekt gewoon zijn
    middelvinger naar je op, en de dealer verschuilt zich achter PON, pas toen ik zei dat ik Klaverblad Rechtsbijstand ging inschakelen
    en dat ze dan openheid van alle werkzaamheden en info moesten geven (welke ze niet meer hadden volgens hun eigen zeggen)
    stonden ze natuurlijk klem, en werd de laatste rekening volledig gecrediteerd.

    Dat neemt natuurlijk niet weg dat 3x voor hetzelfde lampje (algemene melding van een motorstoring) terug moeten komen absoluut niet
    goed te praten is zolang dezelfde klacht er nog is en terugkeert, al had ik persoonlijk bij het 2e bezoek toch op voorhand aangegeven
    dat ze hun werkzaamheden niet naar tevredenheid hebben uitgevoerd en dat ik benieuwd ben wat ze met de rekening gaan doen.
    En als ze dan de volledige rekening hadden gegeven, dan was ik toen al een goed gesprek aangegaan, want via de mail gaat niet
    werken is mijn ervaring, recht voor hun neus en dan het liefst rond 17.00 uur in een volle toko
     
    Patman vindt dit leuk.
  7. heb voor Ford 9 jaar Toyota gereden moet wel zeggen dat hun wel anders om gingen met de klanten.
    Het is wel triest dat je zoiets moet meemaken met sommige merk dealers. En moet je ook denken dat je met hun merk naartoe gaat.
     
  8. Ik vind dat de dealer na de tweede keer de kosten voor het uitlezen sowieso niet in rekening hadden mogen brengen.
    Monteur ziet de foutcodes en werkt vervolgens volgens deze informatie en zoekt wat er mis is. Maar 3 keer terug om het tenslotte te vinden gaat mij te ver. Ik had na de tweede keer naar een andere dealer gegaan.
     

Deel Deze Pagina