1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Start stop random uitgeschakeld

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Milanvo, 22 jan 2021.

  1. Goedenavond,

    Ik heb al een tijdje dat als ik een stukje rijd het start stop lampje automatisch op off gaat staan. Ik las op het forum dat je de auto moet uitlezen terwijl het lampje brand maar dan krijg ik geen code naar voren

    De accu spanning is rond de 14,6 bij motor aan en als ik de auto uitzet en weer aan is het lampje weer uit. De een keer gaat hij sneller weer aan als de andere keer.

    Vorige week is de auto voor een beurt geweest en hebben ze er naar gekeken en gaven ze aan dat de turbo actuator of zo iets stuk was en deze hebben ze vervangen. De Bov is al vervangen voor een van turbosmart.

    Kent iemand dit probleem?

    Het gaat om een 1.6 ecoboost
    [​IMG]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. Ik zou denken aan de accu, heel veel start-stop problemen zijn gerelateerd aan een slechtere wordende accu.
     
  3. Als dat brandt is er een motor storing Als lampje brandt motor niet uitzetten en dan laten uitlezen
     
  4. Heb ik een tijdje gelden ook gehad, bleef continu branden. Bij de dealer hebben ze gezocht en gevonden dat er (een) stekker(s) aan de BCMI niet helemaal lekker zat(en).
    Paar jaar geleden was m'n accu niet helemaal lekker meer, start/stop deed het niet meer maar lampje brandde niet, dus ik denk niet dat het aan de accu ligt. Of dat moet aangaan als de accu echt slecht is, geen idee of dat zou kunnen.
     
  5. Bin mijn fiesta ging het lampje heel af en toe branden. Start-stop systeem deed het eigenlijk zelden tot nooit. Na verloop van tijd ging het lampje vaker branden tot het op een gegeven moment niet meer uitging. In dit geval was dat dus de accu.
     
  6. Zowel voor als na accu vervangen heb ik het een enkele keer gezien.
    Wat de rede is geen idee. maar ja gebruik eerlijk gezegd nooit die functie. Heel enkele keer wil het voorkomen bij spoorwegovergang dat ik hem neutraal en handrem zet.
    Alleen kom nooit bij spoorwegovergang
     
  7. Ik zla nog even gaan kijken of ik ergens zo een accu test kan uitvoeren.

    Als je de accu heb vervangen schijn je hem te moeten resetten via deze knoppen combinatie:




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  8. Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben, bij mij is het opgelost waarschijnlijk. Net een uur gereden en hij is niet aan gegaan.

    Zoals het bovenstaande filmpje zegt:

    1. Contact aan motor uit
    2. 5x het onderste mistlamp knopje indrukken
    3. 3x het gevaren knopje indrukken

    Nu gaat op je Dashboard na een paar seconden het accu lampje een paar keer knipperen, de reset van de module is uitgevoerd en hij zou weer moeten werken.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  9. Klopt bij mijne was het toen de nokkenasverstelling welke foutcode gaf

    even mijn topic doorgespit:
    P000A Intake A camshaft position slow response bank 1


    Was ook compleet random dat het gebeurde
     
  10. Een wat was dan de oplossing?
     
  11. Ik heb het nooit laten repareren, kon nokkenasversteller zijn of aansturing (solenoid) van de nokkenasverstelling
     
  12. Het probleem was even weg na de reset maar is nu weer terug gekomen[emoji51]
    Vandaag bij kwikfit geweest voor een accu test en die zeggen dat de accu goed is maar dat hij wel aangeeft dat hij opgeladen moet worden.
    Nu staat de accu vaak 1,5 week stil en word er dan ongeveer 2x een uur mee gereden wellicht net iets te lang met koud weer waardoor de accu onder het minimum niveau komt?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  13. Heb je mijn opmerking gezien? Als het lampje brand direct uitlezen. Niet de motor uitzetten
     
  14. Je heb hem gezien, had echter al in de eerste post aangegeven dat ik dan geen code naar voren krijg maar ga het nog even een keer proberen!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  15. Bij de kwik$%& heb ik altijd me twijfels. SOC(state of charge) is het belangrijkste. Die geeft aan hoe vol de accu is. Onder de 60% bijvoorbeeld (kan anders liggen) werkt s/s niet.
    echter dat is meer dan zat om de auto na 2weken te starten. Sterker nog kan zelfs langer stilstaan zonder probleem. Bij reset zal denk de accu als 100% gezien worden en na verloop van tijd, door meten van spanning/amperage/temperatuur. Weet de auto wat de SOC precies is.

    Als het lampje brand zou het systeem direct zonder afzetten van de motor uitgelezen moeten worden. Bij herstart is de storing mogelijk al weg

    Zoals vaker aangegeven start/stop systeem is leuk voor de emissietest die gedaan wordt. Echter daarna is het niet meer echt nodig.
    Vandaag ingestapt met 11.3 V, accu 6maanden oud, auto 2weken stilgestaan.
    Voltage was meer dan uur lang 15V op de accu waarna deze netjes zakt naar 14.5V.
    In begin (na vv van accu) was de auto zeer snel met motor afzetten bij stopactie. Nu komt het ook niet meer echt voor, eerlijk maakt het me ook niet echt uit. Sta dan vaak toch te kort stil om profijt van te hebben.
    Van de 10x(in 3jaaar tijd) dat het werkte heb ik denk wel 5x de koppeling toch ingetrapt ivm ik wel wouw dat airco aanbleef ivm temperatuur begon te stijgen.
     
  16. Ik denk ook dat stel de accu is wel te leeg dat dit niet een storing moet geven waardoor hij op off gaat staan maar dat hij dan simpelweg gewoon niet werkt.

    Start stop heeft het sws amper gedaan gaat me er meer om wat er precies mis is en of dit schadelijk is voor de motor. Vandaar dat ik er achter wil komen. Zal als ik thuis ben weer even de auto uitlezen met forscan als het lampje brand. Vorige keer gaf hij echter niks aan helaas.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  17. Net even uitgelezen, tijdens het naar huis rijden kreeg ik onderweg de melding Motor onderhoud nu met een oranje informatie lampje.
    Ik miste vermogen bij het gas geven maar verder reed het gewoon goed. Volgens Ford assistent kon ik hiermee door rijden en zelf naar een dealer gaan.

    Thuis heb ik hem uitgelezen en kom ik op de onderstaande codes uit.
    P2108
    P006A
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  18. Wat voor luchtfilter zit er in ???? P006a kreeg ik samen met k&n filter. Er komt meer lucht binnen via de maf dan de map kan verwerken.
     
  19. Heb een k&n filter met mountune inlaat maar die zit er al sinds van de zomer op.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina