1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Motor valt uit bij zakken van toeren mk2.5

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door denniST, 14 dec 2020.

  1. Hey,

    wie kan mij op weg helpen?

    mijn auto valt uit als ik afrem en de toeren onder de ong 1000 zakt. Dit doet hij sinds een weekje nu en het lijkt steeds erger te worden. Heb alles gereset, en valt ie even nauwelijks uit. wel goed hij dan zelf de toeren omhoog as ik start of de koppeling in trap.

    Kan wel blind van alles gaan vervangen of een fortuin uitgeven bij de garage, maar denk geef het eerst eens een kans ( en weet niet waar ik na vandaag nog terecht kan )

    Gaat om een 1.8i uit 2010

    mvg Dennis
     
  2. Heb je de update van je PCM laten doen ?
     
  3. Nee nog niet,

    wanneer het kan maar eens naar de dealer toe. Vandaag weer de pcm gereset, en nu doet ie t weer even goed.
     
  4. Gasklephuis vervuild?
    Makkelijk zelf te bekijken
     
  5. Of de gaskleppositiesensor
     
  6. Krijg nou :shhh: helemaal vergeten ( onstuimig jaar achter de rug)

    destijds de foutcodes verwijderd, daarna is het probleem ook enorm lang weg geweest. Laats kwam het weer terug, maar vele malen erger. Zelfs met het afremmen op de snelweg viel de motor uit. Nu voor het nieuwe jaar een afspraak staan, dan word er naar gekeken.
    Bedankt allemaal weer!
     
  7. Kan een vacuumlek zijn, bij kou zal de motor meer reageren op wat valse lucht

    Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
     
  8. Zal maar eens een update geven,

    naar de dealer geweest, en daar te horen gekregen dat ze hem niet uit kunnen lezen als er geen lampje brand, want dan zien ze toch niks.. ook de vraag gesteld voor een update van de PCM, was ook niks van bekend. Kon hem er wel neerzetten, en dan zouden ze hem nakijken en repareren maar tegen welke prijs? Dat was totaal onduidelijk.

    De auto weer mee terug genomen, EGR cleaner gekocht, en ook meteen alle spullen voor een grote beurt, en de auto even aangepakt. De gasklep los geschroefd, en Jezus wat was dat ding zwart! Helemaal schoongemaakt, de werking getest en daarna ook nog wat cleaner in het lucht kanaal gespoten.

    de auto rijd nu beduidend beter, toeren zijn stabieler en hij heeft soms met afremmen nog wel een dipje, maar die is tot nu toe minimaal. Snel afkloppen!! De grote beurt heeft hem ook goed gedaan, de bougies waren namelijk ver op. Maar de auto rijd nu beter dan dat hij ooit heeft gereden bij me. Ook het vermogen is fijner aanwezig over de gehele linie terwijl ik voorheen in z’n twee nauwelijks vermogen had

    in het voorjaar wil ik de rest van het lucht inlaat traject nog eens op m’n gemak controleren. Komend weekend nog even de multi-set vervangen, dan is hij motorisch weer in orde.

    maar nu de volgende uitdaging, hij lekt ( al even ) dus zodra de temp weer wat omhoog gaat de hemel eruit en de dakrails eraf. Alles schoonmaken af kitten en terug monteren, en meteen het interieur updaten met een zwarte hemel! Foto’s zal ik plaatsen in mijn project topic.

    Bedankt voor de hulp!

    Mvg Dennis
     
  9. Met Forscan & Elmconfig kun je zelf je PCM kalibratie controleren. En met Elmconfig + elm327 interface kun je ook zelf je PCM updaten. Dit zijn beide gratis programma's en die kabel kost ook niet veel.

    Hier een lijst voor de Focus 2 en C-max: http://s3.fordcom.de/
     
  10. Heb beide versies software, en de kabel. Zal eens kijken, zou ideaal zijn als ik dat zelf kan! . Thnx!
     

Deel Deze Pagina