1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wynn,s turbo reiniger

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door HUMALOG, 17 dec 2020.

  1. Goedeavond heeft iemand wel es turbo reiniger gebruikt? Dus reinigen zonder turbo te demonteren

    Zo ja waar spuit je dit in ?

    Bvd rudy
     
  2. Sinds wanneer moet een turbo gereinigd worden?
     
  3. Lijkt mij ook niet echt nodig, ik vraag me sowieso af of het slim is om een vloeistof in de turbo te spuiten.
     
  4. Heb wel eens filmpjes gezien waarbij ze ovenreiniger in de turbo spoten. Maar of dat zo bevordelijk is geen idee. Ik zelf zou gewoon lekker de turbo eraf halen zo kan je het gewoon goed schoonmaken en eventueel lagertjes/olieringetjes vervangen mocht je turbo wat olie lekken. Heb dit ooit x zelf gedaan met mijn turbo, als je beetje handig bent makkelijk zelf te doen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  5. Moet je wel hopen dat er geen boutjes afbreken :schater:
     
  6. Turboreiniger, lijkt me sterk dat het nodig is.
    Turbo schoepen zijn al schoon.
    Je hebt eerder scheur in huis dan vuile turbinewiel.
    Vuil kan moeilijk erop vast komen te zitten als het tot wel 240.000rpm kan draaien
     
  7. Soms ben je gewoon te bang[emoji2957]ik had er geukkig geen last van. En anders word het uitboren hahaha


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  8. Ik heb de vraag gesteld omdat mijn ouders een fiesta hebben , volgens de garage kon het zo zijn dat de turbo vervuild is. Ik even op Google kijken en kwam turbo reiniger tegen. Nog nooit van gehoord ,vroeg me af waar je dit dan inspuit .

    Bednakt voor jullie reacties
     
  9. turbo vervuild?? nog nooit van gehoord. uitlaatzijde wordt alles letterlijk schoongebrand, andere kant wordt al het vuil tegen gehouden door de filter. alleen via carterventilatie kan wat olie door de turbo heen gaan, echter dit heeft geen nadelig invloed erop.
    turboas kan spelling hebben wat nadelig invloed op de werking heeft. of een gescheurde huis heb ik wel eens meegemaakt
    turboreiniger denk dat je het via de inlaat inspuit, met lopende motor of dergelijke.

    wat is eigenlijk de klacht dat ze bij de garage terecht is gekomen?
     
  10. Geeft ook te denken over de kwaliteit van de garage
     
  11. inderdaad...een turbo die vervuild is??

    Hieronder zie je de turbo die na 155.000 km uit de 1.4TSi Passat kwam,
    inlaatkant zeer schoon, uitlaatkant dan wel wat vervuild maar niet dramatisch.
    Reden vervangen was het af en toe vast zitten van de stang van de wastegate,
    ging door gietijzer heen...geen handige keuze van VW

    IMG_20171218_141355.jpg IMG_20171218_141437.jpg
     
  12. Gehaaide marketing trucks, producten promoten en verkopen die niets doen dan alleen geld uit de zak van goed gelovige mensen kloppen.
     
  13. Maandag zal ik zelf es langs de garage waar mijn ouders in onderhoud zijn. Turbo lijkt niet goed te werken maar vervuiling in de turbo komt me ook niet bekend voor
     
  14. Een turbo is zo'n beetje het simpelste onderdeel van de hele auto, daar kan bijna niets aan kapot gaan.
     
  15. Als het im een 1.6diesel gaat, dan kan het zijn door vervuilde oliefiltertje dat turbo geen olie meer kreeg. Hierdoor de as teveel spelling heeft gekregen en dus nubvervangen moet worden.
    Echter dat geval zal motorflush en brandplaatjes van verstuivers ook vervangen moeten worden.

    @DexterXL
    Fout van vw nee. Turbo komt van garret of dergelijk bedrijf af. Dir maken de turbo.
    En bij peugeot heb ik het ook vaak zat gezien dat er teveel spelling op de wastegate klep kwam. Gevolg slecht afsluiten, gevolg problemen met turbodruk
     
    DexterXL vindt dit leuk.
  16. #17 Iodokus, 20 dec 2020
    Laatst bewerkt: 20 dec 2020
    :think:

    Ga er maar eens aan staan iets te ontwerpen wat een rotatiesnelheid van 200000 omwentelingen per minuut aan moet kunnen en dat als het even kan een auto leven lang.

    De kans dat een moderne turbo dat volhoud is gelukkig erg groot, maar dat wil niet zeggen dat er niet iets fout kan gaan. Als er dan iets fout gaat dan hoop ik dat er geen onderdelen afbreken aangezien de gemiddelde motor geen shredder is :?
    En zoals Werner (trucker0werner) al heeft aangegeven kan het ook gebeuren dat de functie van de wastegate niet optimaal is waardoor de turbo niet goed kan/zal functioneren. Ook olie lekkages zijn een niet onbekende oorzaak van de nodige turbo problemen. Deze lekkages zou je kunnen zien als een vervuiling van de tubo, maar ik betwijfel of een spuitbus voorzien van het één of ander de turbo problemen gaat oplossen.

    Ik bracht in mijn offroad verleden probleem turbo's naar Turbo's Hoet in Hoevelaken aangezien het reviseren van die dingen niet altijd eenvoudig is.
     
  17. ...Ik had toen ook een nieuwe turbo gehaald bij Turbo's Hoet, de dealer durfde €1280,- te vragen
    voor het vervangen van het uitgaande deel, dus nog niet eens een complete turbo. zogenaamd moest
    alles ingeleerd worden bla bla bla.
    Uiteindelijk voor €635,- na inruil oude turbo de nieuwe in huis, 5 uur later zat hij erop en reed de auto
    weer, met alle goede wil op de wereld kon ik die €1280,- niet verantwoorden, er hoefde niks ingeleerd
    te worden, en ongetraind deed ik het in 5 uur, dus zullen hun het wel in 4 uur kunnen á €100,- p/uur
    kwam ik dus op net iets meer dan €1000,- voor een volledige nieuwe.....gauw verdiend zullen we maar zeggen
     

Deel Deze Pagina