1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 4 fase 1 Marco Morello: Focus MK4 ST Line X Business

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Marco Morello, 12 nov 2020.

  1. Gaaf ding hoor
     
  2. Mooie wagen! Dikke velgen trouwens, die heb ik nog niet vaker gezien.
     
  3. Zijn de velgen van een Vignale. Zeer mooie velg. Stond ook op de wishlist voor mij toentertijd.
     
  4. Keurig! Al plannen om hem verder te personaliseren?

    Sent from my moto g(6) plus using Tapatalk
     
  5. Plannen wel, maar het blijft een leaseauto.
    Al heb ik al wel een paar kleine dingetjes (details) gekocht via ebay.
     
  6. Blijft leuk! Kan me ook voorstellen dat het een sport wordt om dingen te bedenken die je kan aanpassen zonder dat het onomkeerbaar is [emoji16]

    Veel plezier er mee. Als ik focussen van deze generatie voorbij zie komen op de snelweg ben ik toch altijd wel even jaloers

    Sent from my moto g(6) plus using Tapatalk
     
  7. Omkeerbaar of OEM ;).
     
  8. zeer knappe Focus!
    Vignale velgen staan hem ook niet verkeerd, had ik nog niet eerder gezien. :thumbup:
     
  9. Mooie bak. :kwijl:
     
  10. [​IMG]

    En eraf. Dat gaat vrij makkelijk bij een nieuwe auto en veel regen. :grin:
     
    Heusinkveldb, TWA en McGyver vinden dit leuk.
  11. Mooie uitvoering, velgen zijn erg mooi! Ik ben me ook op deze aandrijflijn aan het orienteren (vanwege de handbak), en ook op de AGR stoelen. Kun je wat meer vertellen over beide? Ik ben benieuwd hoe ze bevallen.
     
  12. Mag ik vagen hoe je dat gedaan hebt? Ik wil dit ST-line badges aan de zijkant er ook graag af maar weet niet hoe ze vastzitten en of er residue achterblijft..?

    Die AGR stoelen heb ik ook, ik vind ze heerlijk zitten. Ben zelf vrij lang (2 meter) en heb bewust voor deze stoelen gekozen omdat ze dieper kantelen dan de normale stoelen en met behulp van de verlengbare zitting alsnog voldoende steun bieden aan de benen, zeker op lange ritten is dat fijn. Auto is besteld pre-corona en toen reed ik nog ruim 60k km per jaar, nu misschien beetje overbodige luxe ;)

    De verstelbare lendensteun is ook top, omdat deze in tegenstelling tot de normale stoelen ook in hoogte verstelbaar is kun je die steun dus op jou lichaam afstemmen. Wel zo prettig. In de vorige Focus had ik de normale stoelen met lendensteun maar die gebruikte ik nooit omdat die op de verkeerde hoogte zat voor mijn lange rug.
     
  13. Dank je wel. Ik ben er dan ook erg blij mee.
    Voor wat betreft de 155pk mildhybrid, op pagina 1 staat al een heel relaas over deze motor icm het hybride systeem.

    Wat ik daar bij wil voegen is dat de auto ook zuinig is. Hij staat nu op een gemiddelde van 1 op 17,5 met ongeveer 800km op de teller. Wel met een rustige rijstijl, immers het beestje is nog niet eens ingereden.

    De manier waarop het hybride systeem werkt, vergt een kleine gewenning. Bij remmen en gas los, worden accu’s opgeladen. Je eerste remmoment (wanneer je dit gewend bent) is dan wat overdreven, gas los vertraagd ook wat meer dan je zou verwachten. Wat ik persoonlijk wel fijn vind in de file. Het start/stop systeem, het kan van helemaal uit naar volledig aan wat een soort van “ik-ga-altijd-uit-modus” is. Gelukkig zit daartussenin ook nog 2 standen. Ik heb ‘m zo minimaal mogelijk gezet. Wat voor mij prima werkt.

    De bestuurdersstoel: het is een optie van €300,- ik zou ‘m daarvoor niet achterwege laten. Hij is goed verstelbaar en biedt meer dan voldoende steun. Ook voor iemand zoals ik met 188cm en een goeie 110-115kg.

    Zoals ik al ergens riep, ivm het accupack onder de passagiersstoel is die niet op hoogte in te stellen.

    De ST line badges zitten met een dubbelzijdig tape vast. Aangezien mijn auto nog geen maand geleden geproduceerd is, het gisteren heel hard regende en de badges geen zon hadden gezien, kon ik de badges er met de vingers afpulken. Residu bleef niet achter ivm het natte weer en het gebruik van dubbelzijdig tape. Het mildhybrid logo ging op dezelfde manier. De Focus letters van de achterkle heb ik met een pasje gedaan, daar bleef wel residu achter, wat ik, door dat het nat weer was, redelijk makkelijk kon verwijderen. Straks als het een keer droog is ga ik er voorzichtig met een caramelschijft in de boormachine erover heen om de laatste restjes weg te halen.

    Mochten de logo’s te vast zitten, dan even de föhn van je vrouw of dochter lenen om daarmee de logo’s warm te stoken. Dan voorzichtig met een pasje erachter duwen en dan de logo’s eraf duwen. Pasje tussen de plakklaag en het logo houden. Eventuele residu kun je met een caramelschijf verwijderen. Al is er een belgisch forummember dat WD40 heeft gebruikt om de restjes weg te halen.
     
  14. Hoi Marco,
    Ik was vooral benieuwd naar de prestaties van de 155 mhev. Ik heb nu een 2.0 diesel; ik wil er niet teveel op achteruit gaan. De 1.5 heb ik gereden, die voldoet. De gewone 1.0 met 125 pk vind ik eigenlijk te langzaam. Ik vraag me af waar ik de mhev eigenlijk moet plaatsen tov die andere motoren.
     
  15. Ah op die manier. Kijk een koppelkanon zoals de 2.0 diesel is het niet. Als je dat zoekt, dan moet je een ST nemen. ;).
    Maar de 155 MHEV is met volle batterij behoorlijk rap. Waar de 125 krapaan genoeg lijkt, is de 155pk spot on. Vanuitgaande dat dit je keuzes zijn. Laat ik het zo stellen, wanneer ik prive een auto had moeten samenstellen was het deze geweest (niet kijkend naar de pecunia ;)). Ik heb destijds proefgereden met de 180pk versie, die werd het niet. A) kreeg ik dat er toch niet door bij de baas. B) was ie snel, mijzelf kennende zou dat me rijbewijs kosten.

    Daarna gereden in een Puma mild hybrid, buiten dat de Puma om praktische redenen niet mijn auto is, was ik onder de indruk van de motor. En dat geldt wederom voor de motor in mijn focus. Voor zo’n klein torretje is ie behoorlijk soepel en kun je ‘m behoorlijk schakellui rijden.
     
  16. [​IMG]

    De eerste update is binnen.
    Zonnekleppen uit een engelse MK4.
     
    Eric99, gerardTDCI en Thieske vinden dit leuk.
  17. sticker eraf of naar de andere kant?
     
  18. ik denk dat ie graag aan beide kanten de stikker wil :schater:
     
    Thieske, Eric99 en M.Blaak vinden dit leuk.
  19. Dat is een goede update Marco en wil ik ook wel, waar heb je deze vandaan?
     

Deel Deze Pagina