Ik zou 2x nadenken voor je het doet. Ford heeft alle 1.5 ecoboost modellen van 182pk op een gegeven moment uit het assortiment gehaald. Ikzelf heb een 1.5 150pk, die ook op de 182pk map stond. Ik had op 19.000km een afgebroken zuiger en nu op 36.000km alweer. In België zijn er ook al een deel chiptuners waarbij de auto's bij de standaard meting het ook begeven met hetzelfde probleem waardoor ze zelfs nog niet meer naar de 182pk versie tunen.. Ook op sommige andere fora vind je gelijkaardige verhalen over afgebroken zuigers bij cilinder 2. De problemen zijn wel vooral bij de latere 2017-2018 motoren voor zover ik het uitgezocht heb
Klopt, als je de 3-cilinder hebt geen probleem lijkt me deze ligt ook in de fiesta st met 200pk (lichtjes aangepast misschien) dus dat lijkt me wel veilig. In België kan je enkel nog de 1.5 met 182pk kopen in de mk4 dacht ik zelfs
Klopt, de 1.0 met 125pk en de 1.5 met 182 pk, enkel met de 8-traps automaat. De Mild Hybrid 125 en 155 pk met de handgeschakelde 6 bak.
Ik heb ook voor iemand de 182pk software op zijn Focus red&black edition gezet en tot nu toe helemaal geen problemen. Auto is veel soepeler en pakt beter op na het schakelen. De 182pk map doet dus meer dan alleen meer vermogen leveren.
effe wil ik graag wat ervaringen over het verbruik van de 182pk software tov de 150pk, is er verschil bij dezelfde rijstijl? ik zit erover na te denken om dat te doen, maar hij moet ook natuurlijk wel heel blijven en niet stuk lopen is voor mn meid die de red edition 150pk rijd, en rijd daar eigelijk normaal mee, maar voor eens eens een keer gas te geven is dat natuurlijk leuker, en als ik erin rij helemaal
Heb nu een maand of 10 de 182pk software, schommel zo tussen de 7.9-8.2l per 100km. In de winter meestal 8.2l vanwege vaker airco gebruik en meer stadsverkeer dan in de zomer. Rijd sowieso vaker korte ritten dan snelweg. Met de 150pk reed ik nooit zuiniger dan 8.2l per 100km, ook niet op de snelweg. Dus 182pk lijkt bij mij ietsje zuiniger dan de 150pk bij dezelfde rijstijl en soort ritten. Dit alles BC, bij de pomp uitgerekend kom ik gemiddeld op 1 op 12,5-13. Zuiniger heb ik nog nooit gereden.
Volgens mij is er tot zo’n 4500-5000 rpm niet zoveel verschil. Maar daarboven gaan die 32 extra paardjes het verschil maken Dus vrouwtje zal er denk ik niet zo heel veel van merken. Zul je er zelf wel wat vaker in “moeten” rijden
Die sneuvelde zuigers gebeurd inderdaad bij de 1.5 4 cilinder. Heb ik ik ook gehad, na 27.000 km. Bij de 1.5 3 cilinder is dit probleem niet bekend. Waarom de 182pk versie in NL niet (meer) leverbaar is weet ik ook niet, ik vind dat wel jammer dan dan had ik zeker voor die versie gekozen. In omringende landen is hij wel gewoon leverbaar. Ook zijn daar fabrieks opties leverbaar die in NL niet leverbaar zijn.
milieu. deze motoren zijn te vies voor NL dus gaat de BPM drastisch omhoog en zijn die motoren niet te verkopen hier.