Na vier jaar met plezier in onze Grand C-max te hebben gereden, al zij het wel met de nodige onderhoudskosten, hebben we afgelopen juni besloten om voor een nieuwe auto te gaan kijken. De keuze hierbij viel al heel snel op de Focus MK4. Het moest wel de Wagon worden in verband met de bagageruimte die we gewend waren in de Grand C-max, en ook regelmatig (lees wekelijks) gebruiken. Dit is de eerste keer dat we splinternieuwe auto gingen uitzoeken. Toch wel leuk als je een auto naar eigen smaak kan samenstellen en niet afhankelijk bent van wat er (2de hands) aangeboden wordt. Maar aangezien het budget niet ongelimiteerd was toch wat keuzes moeten. Het is uiteindelijk de volgende configuratie geworden: Focus Active X Business Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid 92kW/125pk (handgeschakeld) in de kleur Metropolis White. Opties: Technology Pack Parking Pack Winter Pack Wegklapbare trekhaak Een redelijk complete auto omdat de pakketten op de nieuwe Mild Hybrid modellen wat uitgebreider zijn dan daarvoor volgens mij, en ook de X modellen standaard al wat extra zijn uitgerust. Ben in ieder geval benieuwd hoe de 12,3 inch digitale cockpit bevalt. Nog even getwijfeld over het panoramadak, maar zoals gezegd hebben we keuzes moeten maken in verband met het budget. Nog niet eerder een panoramadak gehad dus weet ook niet wat ik mis. De auto is begin juli besteld en na (voor mijn gevoel erg) lang wachten vanmorgen gebeld door de dealer dat we hem zaterdag 26 september op kunnen halen. Het aftellen is begonnen... Foto's volgens uiteraard nog wanneer we de auto daadwerkelijk opgehaald hebben.
Nog even geduld. Ik nog iets langer week 44 voor bij a dezelfde. Ford Focus 1.0 EcoBo Hybrid 125pk Titan X Bus Wagon 5d. Zwart. Winter pack Technologi pack Hud Panoramisch dak Leder achteraf Trekhaak
Leuk! Nog wat extra opties vergeleken met mij. Succes met wachten. Ik ben er bijna... [emoji846] Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Die van mij, een Focus ST Line X Business met 155pk mild hybrid wordt 23 oktober geproduceerd. Ben erg benieuwd hoe dat hybride systeem rijdt i.c.m. de Focus. Ik had al wel gereden in de Puma Mild Hybrid met 155pk. Dat gaat serieus van zijn plek.
Voor jou dus nog ongeveer 2 maanden wachten... oefffff... ben blij dat het er voor mij bijna opzit . Heeft voor mij in totaal 3 maanden geduurd (van bestellen tot levering). Nog een weekje wachten voor mij dus... Als het goed is wordt dinsdag het kenteken aangevraagd en gaan we hem zaterdag 26 september ophalen. Had al iets eerder gekund maar helaas geen tijd door de weeks, dus naar zaterdag gezet. Ik heb nog niet in de Mild Hybrid gereden dus ben ook erg benieuwd hoe dat rijdt. Wel in de 'gewone' 125pk 1.0 Ecoboost wat ik al erg prettig vond rijden. Maar ben benieuwd wat je van de elektromotor merkt bijvoorbeeld optrekken en in het stadsverkeer. Dan zou hij juist de meeste ondersteuning moeten geven.
volgende week wordt leder ingebouwd. Zal 2 weken duren. Hoop dat de levering naar voren gaat. Fingers crossed. Veel rijplezier
Afgelopen zaterdag was het eindelijk zover. Het moment om afscheid te nemen van onze Grand C-max Ecoboost 1.6 150pk... en plaats te nemen in onze nieuwe Focus Active X Business. We hadden gekozen voor de 1.0 125pk mHEV uitvoering en na een paar dagen kan ik niet anders zeggen dan dat het een geweldige auto is. De 3 cilinder is even wennen als je een vier cilinder gewend bent, maar een paar kilometer op de snelweg was dat geen probleem meer. Ik vind het geluid van de 3 cilinder eigenlijk ook wel wat hebben. Wat met name opvalt, en dat is ook een belangrijke reden waarom we voor de Focus 4 gekozen hebben, is de enorme ruimte zowel voorin als achterin. Qua beenruimte achterin heeft een volwassen persoon ruim voldoende ruimte tussen de voorstoel en knieen, terwijl de voorstoelen ook redelijk ver naar achteren staan. De Focus doet zeker niet onder voor de Grand C-max, en is voor mijn gevoel misschien nog wel iets ruimer zelfs. Ook qua kofferbak biedt de wagon een zee van ruimte. Indien nodig kan de dubbele boden nog verwijderd worfen waardoor de ruimte nog groter wordt (geen B&O systeem). Ook de 12,3 inch personaliseerbare cockpit ziet er mooi en overzichtelijk uit. Met name de animaties als je van rij-modus wisselt zien erg gelikt uit. Kortom, pas 200 kilometer gereden maar kan niet anders zeggen dan dat we dik tevreden zijn. Hierbij wat foto's van afgelopen zaterdag (sorry voor de mindere kwaliteit): Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Dank je. Ik ben ook erg benieuwd naar de verbruikscijfers... Ik ga er vanuit dat de boordcomputer nog moet 'inleren' maar afgelopen zaterdag een snelwegrit van 100km gehad en het was wel grappig om te zien dat het aantal gereden kilometers opliep, maar ook het aantal nog te rijden kilometers steeds meer werd...