Technische vragen Focus 2 fase 1

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Wolly9102, 24 sep 2020.

  1. Goedenavond,

    Ik had een aantal vragen over mijn recent gekochte auto :)

    1. Mijn focus 2 uit 2005 (1.6 benzine) stuurde laatst de melding dat er te weinig remvloeistof in het systeem zat. Dit gebeurde alleen in een scherpe bocht of rotonde. Na bijvullen en een garage geen melding gekregen. Terwijl je zou zeggen dat het ergens vandaan moet komen. Garage had geen lekkage gevonden en ook de remmen ware nog goed. Iemand een idee waar dit vandaan komt? Een remsysteem is normaal gesloten:think:

    2. Heeft de focus 2 een distributie riem of ketting? Auto zit nu zo langzamerhand op het punt waarop een riem vervangen zou moeten worden maar ik heb ook gehoord dat het wel eens een ketting kon zijn.


    Als iemand antwoorden heeft zou dat zeer behulpzaam zijn.


    Met vriendelijke groet,
    Arjan
     
  2. Als de remblokken slijten dan zakt het remvloeistofpeil.
     
  3. Hallo Nop,

    Bedankt voor je antwoord. Dat heb ik na laten kijken maar de remmen waren praktisch nieuw volgens de garage. Het kan zijn dat het vloeistof al zo laag was voordat ze vervangen waren. Dat weet ik niet. Zitten geen boekjes bij de auto waar ik erg van baal.
     
  4. De 1.6 Duratec benzinemotor heeft een distributieriem en deze dient de elke 8 jaar of elke 160.000 KM (wat het eerste voorkomt) vervangen te worden.

    Bij een Focus 2 uit 2005 dient de distributieriem afgaande op leeftijd dus in 2021 voor de 2e keer vervangen te worden.
     

  5. Bedankt voor uw antwoord. Dus toch... Auto is erg goed onderhouden door de vorige eigenaar. Dus ik ga er vanuit dat de riem al eens vervangen is. Al wil ik liever niet gokken. De auto heeft net de 160.000 aangetikt dus ik was al nieuwsgierig. Binnenkort moet de auto toch voor de APK. Ik vraag ze dan of ze de staat van de riem willen controleren. (origineel ja of nee).

    Met vriendelijke groet,
    Arjan
     
  6. Ik zou remvloeistof peil voorlopig in de gaten houden. Of ze hebben bij het verwisselen van de blokken vergeten vloeistof bij te vullen of er is toch ergens een heel klein lekje wat over tijd langzaam voor verlies zorgt. Hadden ze bij de garage nog opmerkingen over de oude vloeistof? Kleur oid?

    Sent from my moto g(6) plus using Tapatalk
     
  7. De koppeling werkt hydraulisch en maakt hiervoor ook gebruik van de remvloeistof.

    Lekkage van de koppelingscilinder bij het koppeling pedaal of de koppelingscilinder in het vliegwiel huis resulteren dus ook in een dalend remvloeistof niveau.
     
  8. Nee. Wel hetzelfde als u ook al zei. Het in de gaten houden van het vloeistof peil. En dat is ook wat ik ga doen de komende tijd.
     

  9. Bedankt voor uw antwoord. Dat zou wel kunnen verklaren waarom de garage geen lekkage had gevonden. Ik zal het de komende tijd in de gaten houden.
     

Deel Deze Pagina