Ik wil meer info over het chippen van de focus 1.5. 1.Klopt het dat de auto zuiniger word (als je normaal rijd) na het chippen. 2. Hoe is het met de slijtage van de motor/versnellingsbak(is het schadelijk). 3. Waarom zijn deze auto's 150pk terwijl ze dus ook 182pk kunnen zijn door andere software? 4. Wat zijn de kosten om te chippen. Ik ben echt een leek op dit gebied maar wil wel het maximale eruit halen ( het beste voor de auto ). Het is een gezinswagen en hoeft geen racemonster te zijn. Maar dit voelt een beetje als een prop in de uitlaat of zie ik dat verkeerd?
1. Als je 100% dezelfde rijstijl hanteert na het chippen, kan de auto iets zuiniger zijn 2. Bij 100% dezelfde rijstijl blijft de slijtage gelijk. Als je zelf ervoor kiest om sportiever te rijden, kan de slijtage meer worden, maar het is helemaal van jezelf afhankelijk 3. Om een uitgebreider programma voertuigen te hebben en een optie waar Ford extra geld voor kan vragen 4. Daar zijn meerdere antwoorden op. Doet een forumlid de originele Ford 182 pk software plaatsen, laat je aftermarket software plaatsen, of laat je de auto op maat chippen
1, ALS je hetzelfde blijft rijden en dat gebeurt dus nooit. mensen die beweren van wel hebben dus geld uitgegeven voor niks, waarom laat je 'm anders chippen. 2, omdat de motor meer vermogen heeft hoeft die ook wat minder te 'werken' als je het vermogen aanspreekt dus ik denk persoonlijk dat de extra slijtage wel mee zal vallen.
ik zou het ook wel willen van 150 naar 183 pk maar moet er 200 km voor rijden, er is niets in noord Holland
200 km rijden in een Focus...brrr, moet er niet aan denken omgeving Dordrecht zit nog iemand, maar weet niet waar die in Noord Holland woont
Doet @jeroenbreuer dit niet meer? Even een stukje rijden is geen straf toch, als je weet wat je er voor terugkrijgt
Zo is het, kom uit Arnhem en heb mijn Focus gekocht in Heerenveen. 1x kijken/ proefrit en nog 1x teug om hem op te halen .
ik wil niet chippen maar de originele software van 183 pk, ik ben al 1x naar Dordrecht gereden met onverrichte zaken weer naar huis dus dat doe ik niet nog een keer met de mogelijkheid dat het weer niet lukt.
de gene die het deed had wel de apparatuur voor de 1.6 maar nog niet voor de 1.5, ik zou de eerste zijn waar hij het op probeerde, dit lukte dus helaas niet. nu ondertussen wel begreep ik maar ik wil niet nog een keer 200 km rijden met de mogelijkheid dat het niet lukt.
kan ik me wat bij voorstellen. je kunt ook contact houden met deze persoon en vragen of hij je wilt contacten als hij een paar x succesvol een 1.5 heeft geflashed