1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus mk2 radio remote werking vraag

Discussie in 'Electronica' gestart door JMolenaar, 22 aug 2020.

  1. Hallo mede forummers,

    Hebben jullie toevallig enig idee hoe de radio remote die aan het stuur zit werkt?
    Voor zo ver ik weet werkt het met weerstanden.
    Echter is mijn vraag op welke pin outs deze zit in de iso stekker, en hoe dit te meten?

    Groet, Jeff.
     
  2. [​IMG]

    Connector A (C517/C518)
    Speakers (C517)
    Pin 1 Right Rear + (brown/white)

    Pin 2 Right Front + (purple/white x2)

    Pin 3 Left Front + (white x2)

    Pin 4 Left Rear + (brown/green)

    Pin 5 Right Rear – (brown/blue)

    Pin 6 Right Front – (orange/white x2)

    Pin 7 Left Front – (white/brown x2)

    Pin 8 Left Rear – (brown/yellow)

    Power (C518)
    Pin 9 CAN + (blue/white)

    Pin 10 CAN – (purple)

    Pin 11 Keycode Ground (black/blue)

    Pin 12 Ground (black/blue)

    Pin 13 Alarm Sense (From GEM) (yellow/grey)

    Pin 14 Illumination (not used)

    Pin 15 Battery + (From F72) (brown/red)

    Pin 16 Ign. Sense (Accessory) (From F69) (not used)

    Connector B (C520)
    Pin 1 Mono + (not used)

    Pin 2 Sw A+ (Switched Output (On when stereo is on) - Used with Rear Seat DVD's or 3rd party amplifier switch) (green/purple)

    Pin 3 Aux L+ (CD Changer) (not used)

    Pin 4 Aux R + (CD Changer) (not used)

    Pin 5 PTA (Phone Mute) (not used)

    Pin 6 SWC (Steering Wheel Controls) (grey/yellow)

    Pin 7 Mono - (not used)

    Pin 8 SWC Gnd (Steering Wheel Controls) (blue)

    Pin 9 Aux L – (CD Changer) (not used)

    Pin 10 Aux R – (CD Changer) (not used)

    Pin 11 Rev Sense (Used for Navigation) (not used)

    Pin 12 AVC - Speed signal for Auto Volume Control (not used)

    Connector C (C519)
    (NB: I believe several of the descriptions here are incorrect - I think most of them are for the USB socket in the glovebox, but I didn't follow the wiring round the car to check this)

    Pin 1 RSE L+ (Rear Seat Entertainment) (green)

    Pin 2 RSE R+ (Rear Seat Entertainment) (not used)

    Pin 3 Mono 2 + (brown/red)

    Pin 4 Sub W + (not used)

    Pin 5 Aux 2 L (Glovebox Aux Socket L) (white/purple)

    Pin 6 Audio Gnd (black)

    Pin 7 RSE L – (Rear Seat Entertainment) (grey/yellow)

    Pin 8 RSE R – (Rear Seat Entertainment) (not used)

    Pin 9 Mono 2 – (blue/red)

    Pin 10 Sub W – (blue)

    Pin 11 Aux 2 R (Glovebox Aux Socket R) (yellow/blue)

    Pin 12 Mic. (brown)


    Je moet dus pin 6 en pin 8 van Connector B hebben. De remote bediening is inderdaad een weerstands netwerk. Elke knop die je bedient geeft een andere weerstandswaarde tussen pin 6 en pin 8.
     
  3. Dank! Kan ik even opzoek en meten hoe ik dit ga aan pakken. [emoji3][emoji3]

    Verstuurd vanaf mijn SM-N770F met Tapatalk
     
  4. Ook nog de vraag of de 2 draden een open circuit zijn. Had al gelezen dat de remote met weerstanden werkt. Als het een open circuit is kan ik er 5v op zetten en die dan uitlezen d.m.v. micro controller. (Micro processor programmeur in dagelijks leven).

    Verstuurd vanaf mijn SM-N770F met Tapatalk
     
  5. De stuurbediening is geen open circuit. Wanneer er geen knop wordt ingedrukt is er een afsluitweerstand welke ervoor zorgt dat de radio de stuurbediening detecteert.

    De schakeling is feitelijk heel simpel:
    [​IMG]

    De weerstandwaardes zijn als volgt:

    VOL DOWN = 53 ohm
    VOL UP = 146 ohm
    SEEK UP = 300 ohm
    SEEK DOWN = 561 ohm
    MODE = 1036 ohm
    VOICE = 2036 ohm
    Geen knoppen bediend = 5046 ohm

    Aan de hand van deze weerstandwaardes is eenvoudig de waarde van elke afzonderlijke weerstand in de schakeling te berekenen.
     

Deel Deze Pagina