Stuurbekrachtiging en lekkende reservoirtje

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Enfield, 1 jul 2020.

  1. Hallo

    Ik rij met veel plezier een Ford wagon 1.6 automaat, uit 2006
    Dus een MK II ?

    Nu lekt er voor de tweede keer, stuurbekrachtigingsolie. En het euvel zit hem in het gebruikte plastic en zwakke constructie van het haakse aansluitpijpje van het reservoir. Blijkbaar wordt dat plasic na 50.000 km hard en treden er haarscheurtjes op. op de plek waar het pijpje vastzit aan het reservoir.

    Je hoort het aan de pomp als het niveau te laag is. Omdat ik niet de juiste hydro olie had... heb ik er een flinke scheut TSL oil
    in gedaan. TSL is een koudloop verbeteraar die Motor Guzzie rijders in de cardan en motorolie gooien. Dus hoogbelaste onderdelen. Niet goedkoop maar prima spul dat zich heeft bewezen.
     
  2. Is dit een mededeling of een tip?
     
  3. Ik denk een Tip?
     

Deel Deze Pagina