luitjes! Ik rijd een 1.6 ecoboost, deze is al voorzien van een recirc valve, nu wil ik graag een dumpvalve welke harder geluid maakt. Ik heb al eens gekeken naar een turbosmart maar daar schijnt de dumpvalve te storen met een ecoboost tov recirculatie variant. Ik heb overwogen voor een rs filter box te plaatsen maar of dit nu het gewenste resultaat heeft ... Wat weten jullie wat wel een goede optie zal zijn ? Thx! Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
orgineel houden om storing te voorkomen dumpvalve heb je in 2 varianten een xtern dump valve en intern dumpvalve (recirc valve denk dat je die bedoeld) op de motor zit al een interne dumpvalve deze blaast af naar de luchtfilter toe. externe dump valve levert motor storing op. dit ivm software verwacht een hoeveelheid lucht te meten bij de lmm echter gebeurt dit niet, waardoor lmm en druksensor op elkaar storing geven Kn-filter levert ook vaak storing op, mijn mening door te weinig tegendruk te kunnen leveren ivm te open. blaas je alle lucht weg en dus storing. filter met nauwlijks olie erop levert namelijk ook gewoon storing op. andere sportfilter heeft meer tegendruk en heb je minder meldingen gelezen over storing met die filter turbosmart levert een intern dumpvalve of recirc valve, bij de 1.0 gaan deze kleppen vaak kapot en lekken. heb deze erop gezet, je hoort hem vaak op en neer gaan als je gaslos laat. rs filter box heb ik ook, alleen om nu te zeggen dat dit performance winst geeft, ehh nee eerlijk gezegd merk en hoor je nauwlijks echt een verschil. dan leverde turbosmart klep hoorbaar een verschil. het is net wat je wil. wil je afblaas geluid naar buiten te hebben, dan is er niet een goeie manier ervoor. wil je meer zwaarder motor geluid horen bij gasgeven. dat is niet mogelijk, dan moet je een atmosferische motor pakken, turbo stopt groot deel van het geluid. daarom rijden in f1 ook stofzuigers nu rond ipv de echte v12 geluiden.
Hmmm interessant om te lezen. Het gaat mij inderdaad meer om het afblaas geluid, deze is voor mij redelijk hoorbaar.. Ik kwam met het idee van de rs box om dit nog meer te maken, als ik jouw bericht lees lijkt dit niet een goede verandering voor mijn zaak. En de turbosmart monteren doet ook al niet veel..., hmmm stof om over na te denken. Mischien dat andere forum leden nog ideeën hebben ? Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Ik heb een turbosmart dual port icm een airtec open inlaat. Maar ik heb een rs. Geen idee of die voor de 1.6 ook leverbaar zijn. Bij mij zou hij met alleen een recirc al genoeg geluid maken denk ik. Maar zoizo bij bijna alle aanpassingen aan inlaat druk en flow maar ook van de uitlaat. Heb je naar mijn idee altijd behoefte aan een remap zodat de nieuwe onderdelen goed afgestemd zijn.
Ik vermoed dat een rs niet vergelijkbaar is met dit dan een 1.6 Ik heb vandaag een rs filter box geïnstalleerd met k&n filter, dit bracht al een pak meer afblaas geluid, tot nu toe ben ik tevreden haha Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Het principe zou wel ongeveer hetzelfde moeten zijn lijkt me. De onderdelen zullen wel in formaat verschillen voor grotere of kleinere motoren
Ja als ik even nadenk, de filter box is ook zo uit te wisselen eigenlijk... Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Ik heb de valve van turbosmart en dan de plumb back (recirculatie) hij klinkt iets harder en je hoort meer de turbo fluiten zeg maar. Ik heb hem in combinatie met de k&n filter Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zie er altijd veel in Engeland en Amerika die de isolatie van de motorkap halen. Dan zou het ook beter hoorbaar moeten zijn. Zelf niet getest maar mogelijk iemand anders hier wel?
Dat is is inderdaad wel waar alleen hoor je dan ook meer geluid van je motor zelf. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb zelf een ST dat is natuurlijk groter dan de 1.6 dus weet niet of het voor die motor ook opgaat. Ik heb een GFB (Go Fast Bits) DVX T9654 erop zitten en totaal geen storing. Mooi afblaas geluid zeker buiten de auto. Hardheid is instelbaar. Daarnaast ook een RS luchtfilterhuis met K&N filter.