Ecu gereset

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Danny0001, 7 mei 2020.

  1. Beste leden,

    2 weken terug was mijn accu leeg geraakt, ik heb deze toen vervangen met een nieuwe Duracell met meer ampere.
    Maar wat mij opgevallen is, is dat de auto nu heel rustig optrekt alsof ie in noodloop gaat. En de motor klinkt heel rauw.
    Er is mij vertelt dat de Ecu gereset is als de auto een halve dag zonder stroom heeft gelegen, en dat het tijdje kan duren voordat de auto weer optimaal gaat lopen.

    Ik rij nu al volle 2 weken sinds de accu vervangen is geweest, maar het blijft dezelfde lopen. Voor de rest start en loopt ie perfect stationair. Ik lees op internet verhalen dat er stappen zijn bij Ford autos die je moet volgen om de auto weer optimaal te maken. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
     
  2. vorige keer had je alleen bougies vervangen, nu het warmer weer is kan zijn dat de bobine niet helemaal lekker meer is.
    trek keer op in hoge versnelling lage toeren, gaat dit niet vloeiend dan bobine en bougiekabels vervangen.
    vorige keer alleen bougies vervangen als ik zo goed terug lees.
    rauw klinken kan zijn dat hij maar op 3cilinders vonkt en eentje doet half werk. vandaar vervang de rest mee.
    deze motor heeft namelijk wel vaker last van dat je dit moet vervangen

    hard reset doe je al door accupool even los te halen, dus met accu vervangen doe je het eigenlijk ook al.
    heb nooit meegemaakt dat een auto slechter erop rijdt na nieuwe accu, de mijne is vervangen en naast de start/stop systeem weer werkt, rijdt hij fijner gek genoeg, kan ook zijn dat na 2weken het gewoon fijn is om te rijden.
     
  3. Toen ik de bougies ging vervangen had ik een paar weken later ook meteen nieuwe Bosch bobine en Bosch kabels besteld en geinstalleerd.
    Het vreemde is dat de auto soms losgaat en dan na een paar keer goed doortrekken gaat ie nog meer inhouden. Maar wat mij ook opgevallen is dat als ik meer dan 4000 toeren maak, dat je dan een soort verbrand geurtje ruikt in de auto via de ventilator, of als de ramen open zijn en fan dicht. :| Dit ruik je echt alleen als ik hard optrek, als ik rustig rijd ruik je helemaal niks.
     
  4. als je geen storingen hebt zul je toch verder moeten kijken met meting gegevens erbij
    kijken of dan iets opvalt. elke sensor die erop zit kan iets van verkeerde data sturen met gevolg verminderde vermogen
    verbrand geur zou je moeten kunnen vinden. geen plastic zak over de uitlaat heen zitten.
     
  5. Zitten je accuklemmen wel goed vast?
     
  6. Ik heb begrepen dat die geur een versleten koppeling kan zijn? (slippende koppeling) Want dit is wel mogelijk moet ik zeggen, want zodra ik de auto start hoor je de druklager ratelen totdat ik de koppeling intrap dan is het stil. En ook gaat ie soms moeilijk in zijn achteruitstand of in ze eerste versnelling.
    De auto loopt gewoon voor de rest goed, alleen je voelt bijna helemaal geen koppel meer als je optrekt.
     
  7. Mijn gedachte na je bericht van die geur was ook meteen de koppeling. hoeveel km heeft de focus gedraaid inmiddels?
     
  8. Maar met een versleten koppeling schiet het toerental toch ook wel omhoog zonder dat de snelheid daarmee ook omhoog gaat?
    Heb je de carterventilatie al gecontroleerd?
     
  9. @rfknol
    heb werkelijk een bedrijfswagen en personenwagen gehad die met klacht kwam auto mist vermogen.
    407 kon ik met handrem erop de koppeling op laten komen auto bleef stil staan.
    met moeite kon ik hem verplaatsen.
    bedrijfswagen viel dan nog wel mee, kon gewoon mee rijden. alleen tijdens kort proefrit niks gemerkt.
    ivm einde van de dag mee naar huis genomen.
    toen ik op de snelweg reed merkte ik het plots.

    aan de hand van danny verhaal zou je idd op de koppeling uit kunnen komen.
    maar ook zal je motor in toeren horen stijgen zonder dat je voorruit komt.
    althans niet gelijk lopen. laat je gas dan los, dan zal toerental stukje terug vallen

    persoonlijk weet ik dat mijn koppeling mogelijk ook niet veel meer is. berg op rijden ruik je de koppeling. dit terwijl hij heel de tijd in 1 versnelling heeft gestaan. trekkracht is dus te groot voor de koppeling in mijn geval
     
  10. Dat hoeft niet perse, soms grijpen ze nog aan op de klinknagels. Je kan natuurlijk altijd een testje doen zoals lage snelheid rijden in een hoge versnelling en dan gas geven. Dan moeten de toeren evenredig stijgen met de snelheid. Of auto goed op de rem en dan kijken of die afslaat als je de koppeling laat opkomen of dat die doorslipt.
    Maar als je een rammelend druklager hebt en je ruikt een branderig luchtje dan zou ik het zeker in die hoek zoeken.
     
  11. Ik heb ff getest in ze 3 met handrem de koppeling op laten komen, de auto heeft bijna helemaal geen neiging om uit te vallen, en wilt gewoon wegrjiden. :?
    Dat geurtje ruik ik inderdaad alleen als ik een helling oprijd met volgas tot 4500 toeren. Dat geratel hoor je ook als ik aan het rijden ben in ze 1ste versnelling tot 4 alleen als ik de koppeling loslaat. Ik heb de garage gebeld en die verteld mij ook dat het tijd word dat de koppelingsplaat inc drukgroep vervangen moet worden. De auto heeft 270.000km gelopen dan lijkt het mij ook wel dat het tijd word waarschijnlijk.
     

Deel Deze Pagina