Lege tank is het nog lang niet als ie op de 0 staat hoor , alst goed is heb ik 55liter tank dus zou nog makkelijk 50+ km , 7liter kunnen rijden .
dat klopt, heb het al een paar keer meegemaakt dat die op 0 stond, en vervolgens weer naar 50 km actieradius springt (oftewel, dan gaat die aan zijn reserve beginnen)
Nee dat klopt... Ik ga meestal gelijk tanken zodra ik de melding krijg... Kijken of je dit record nog kan verbeteren.
Ben ook benieuwd, t lijkt wel, hoe langer ik zuinig rijd, hoe zuiniger dat ie word.. Maar meestal geef ik wel een paar x goed gas tijdens een tank dus kan die zich niet onstellen daarop, of hoe moet ik dat zeggen
Koudere lucht i.c.m. een verbrandingsmotor is juist beter! Koudere lucht is wat massa betreft compacter en zal meer percentueel meer zuurstof bevatten wat op zijn beurt dus weer betere verbranding betekent Bedenk hierbij wel dat een motor op een koude winterdag het niet echt leuk vind om koud te moeten werken, dus blok warm en aanzuiglucht zo koud mogelijk is in de theorie het beste.
Ja maar nu heeft ie langer nodig om warm te worden, met koude motor is meer inspuiting, en dus meer verbruik.
Ja die theorie is idd waar in vermogen wat de auto heeft , maar de bc zegt toch echt wat anders bij mij met 24gr of 11gr Beide met warme motor
Mijn verbruik in de focus, geen idee elke week als ik er weer mee mag rijden is de tank bijna leeg doe dus ong elke week tanken en rijdt er alleen in het weekeind een keer me naar de suppermarkt
Daar heb ik nog nooit van gehoorf gerard dat lichten aan brandstof kost, en de verwarming ook niet, maar goed ik ga niet in discussie, Er zal mischien met echte minimale getallen wel iets van waarheid in zitten maar dat is niet te merkem op 1 tank
Eenvoudig, verlichting heeft stroom nodig en die wordt geleverd door de dynamo. de dynamo haalt de benodigde energie om stroom op te wekken uit de multi riem en die wordt aangedreven door de motor hier is kracht voor nodig. Dit geldt voor alle verbruikers waarbij de airco een groot verbruiker is zo ook de stuurbekrachtiging en de elektrische raam verwarming Kosten allemaal een hoeveelheid brandstof
Ja dat weet ik paul,maar die getallen zijn zo minimaal, dat je dat niet merkt op een tank. Airco wel helaas en ook best veel vind ik, bij mn golf 6 1.6tdi vond ik dat wel meevallen .
denk het wel Leon. neem de gemiddelde 'zomer' tank (zonder airco aan) en zet die af tegen een 'winter' tank (met die extra verbruikers) aan en je ziet wel meer verbruik, al is het minimaal. maar de winst op brandstof besparen ligt natuurlijk ook in bv, het uitrollen voor een verkeerslicht, tsja dat is natuurlijk ook minimaal wat je bespaart dan maar alles opgeteld is het wel mogelijk om misschien die 1000 km op 1 tank te halen voor jou
Ongeveer 10 km gereden met de stand op 0,deze x getankt bij ander tankstation, ik weet zeker dat deze tank te veel liters aangeeft, want stond gemiddeld 1:20.5 op bc en zoveel heeft ie nog nooit afgeweken
wie zegt dat de BC wel de goede waarde aangeeft? in de ruim 7 jaar dat ik de Focus hebt heeft de BC nog nooit het juiste verbruik aangegeven.
Hoe kan het dat jij km/l ziet? Is dat software matig in te stellen? Ik heb de x.x/100 variant. Uiteraard oudere auto, maar je dashboard is bijna identiek, dus het zal een software dingetje zijn?