1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rs mk3 verlagen of niet?

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Lucas17, 19 apr 2020.

  1. zoals het topic al aangeeft is er wat twijfel. Voor de looks een no brainer. Verlagen en spacers. Alleen is het ook mijn daily. En met al die drempels en oprit tegels tegenwoordig. Ik heb bij mij in de buurt al wel eens aan de grond gezeten op zo een oprit. Thuis geen last maar daar lagen ze hoger gok ik.
    Huidige bodem speling:
    Bumper voor is standaard. Iets van 14cm geloof ik.
    Mijn skidplate daar in tegen. Heeft tussen de wielen maar 9,5 cm speling. En ze leggen steeds meer van die kunststof bulten neer.
    Ik ben benieuwd naar de ervaring van anderen met het verlagen. En dan 20 of 30 mm. Eibach pro of puma speed?
    En in combinatie met bijvoorbeeld een maxton splitter? Ik heb verlaagd gereden met mijn vorige auto(clio rs) maar daar steekt de bumper ook een stuk minder ver naar voren dus bij rustig rijden kon alles recht door. Ik zit er niet op te wachten om altijd zigzaggend naar mijn werk te gaan.
     
  2. Het verschil is amper te zien. Al staan ze ook niet helemaal op vlakke ondergrond clio is voor 2,5 en achter 3 cm gezakt 111B563C-00B1-4B24-B331-57F75CD79968.jpeg
     
  3. Kan je helaas hier niet bij helpen, enige wat ik uit ervaring wil adviseren is om geen zaken met pumaspeed te doen.
     
  4. Ja ik zat bij mebu te kijken. En daar staan onder eibach 2 opties. Eibach pro en puma speed special edition. Bij de clio was ik zeer tevreden over de eibach veren
     
  5. dus je vraag is niet RS verlagen of niet.
    maar je vraag is, heb je met verlaagde RS last van de drempels

    want voor de looks weet je het al, gaat meer om dat je auto niet beschadigd.
    Rs is al wat stugger als normale focus.
    =
     
  6. @trucker0werner precies. Het gaat er om of er nog een beetje mee te rijden valt. Maar dat is uiteindelijk dus wel een bepalende factor of hij wel of niet verlaagt word. Dus de vraag blijft hetzelfde gaat alleen om een specifieke eigenschap;)
     
  7. Mijn RS is verlaagd en ik heb in 98% geen problemen met de drempels..
    Heel soms met een hoge drempel schraapt hij de voorbumper..
    Maar dat ligt dan eigenlijk ook aan de snelheid.
    Als ik die hoge drempel rustig neem en scheef is er niks aan de hand.
     
    Lucas17 vindt dit leuk.
  8. Ik heb even goed gekeken... Dat schrapen komt van het randje wat ongeveer 2cm lager ligt als de voorbumper....
    Even onder je voorbumper kijken en dan weet je wat ik bedoel..
     
  9. @Ravaso hoe veel is die van jou verlaagd?
     
  10. #10 Ravaso, 21 apr 2020
    Laatst bewerkt: 21 apr 2020
    Dat weet ik eigenlijk niet... Hij was al verlaagd bij aankoop...
    Er zitten in ieder geval Eibach veren onder.. en veel lager kan hij niet..
     

Deel Deze Pagina