1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

roetfilterprobleem oa focus op AMT.nl

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door wika, 1 feb 2020.

  1. foxmanvos, jeroenbreuer en turan86 vinden dit leuk.
  2. De verstuiver geeft wel vaker problemen. Bij de 2.0 tdci wil de druksensor nog wel eens problemen geven.
     
  3. Lijkt nu dat de laatste tijd veel mensen op het forum problemen hebben met de roetfilter bij de mk3 1.6 tdci econetic ( alleen een constatering[emoji849]).


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  4. stuk of 3?
     
  5. Van 0 naar 3 is toch een stijging [emoji28]!
    De betreffende auto’s zijn ook niet meer de jongste.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  6. :D
    klopt, vaak de Econetic volgens mij.
    dat bewijst maar weer dat goed onderhoud essentieel is.
    (persoonlijk denk ik ook dat die goedkope diesel bij de witte pomp ook niet echt een aanrader is voor deze diesels)
     
  7. Het ging bij deze casus dan wel om een aftermarket roetfilter. Hierin zat een gat, waardoor de ingespoten brandstof voor de actieve regeneratie zo erdoorheen stroomde, zonder katalytisch te verbranden. Zonde dat je dan drie(!) aftermarket DPF's verder bent, voordat je besluit dan maar een origineel Ford DPF te kopen, waarmee het probleem direct opgelost is. Die €200 meerwaarde voor een origineel is die nu tig keer kwijt geweest.
     
    jeroenbreuer en nctnico vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina