contactslot hapert

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Focus-013, 19 jun 2014.

  1. De laatste paar dagen hapert het contactslot, ik krijg de sleutel dan niet omgedraaid. Na meerdere keren proberen, sleutel eruit en dan weer opnieuw erin ging het weer. Ik heb het met de reservesleutel geprobeerd en ook die hapert dus ik ga er dan maar vanuit dat het aan het slot ligt.

    Ik heb er wat WD40 ingespoten, weet niet of dat wel goed is voor sloten, maar blijft haperen.

    Voordat het slot er helemaal mee ophoud wil ik zsm een nieuw slot.

    Ik ga ervan uit dat ik die gewoon dmv keycode kan bestellen bij de dealer maar is die ook zelf te vervangen of is dat niet zo eenvoudig ?

    Gr. Perry
     
  2. Het contacslot bestaat uit 2 delen. Het slotdeel en het elektrische deel. In jouw geval hoef je alleen het slotdeel te vervangen. Ford levert hiervoor reparatiesets. Deze set bevat het slotdeel met alle losse palletjes om het slot op te bouwen volgens de sleutelcode zodat je sleutels er op passen. Ik weet niet of je een slot rechtstreeks op sleutelcode kan bestellen. Ik vermoed dat het slotdeel dan door de dealer wordt aangepast naar jouw sleutelcode.

    Als je het huidige slotdeel als voorbeeld gebruikt kan je de palletjes van het nieuwe slotdeel op dezelfde manier plaatsen en zou de sleutel moeten passen. Ik heb dit zelf in het verleden ook wel eens gedaan.
     
  3. Dank je, ik zal morgen ff langs de dealer gaan.

    Hoe krijg ik het slot uit de stuurkolom ??
     
  4. Nieuw slot is besteld en komt dinsdag binnen, het is een reparatieset dus met een heleboel plaatjes dus dat word nog puzzelen. ;)
     
  5. Dat valt reuze mee dat gepuzzel op de plaatjes staan nummer van 1-4 dit komt overeen met de diepte van inslijpen op de sleutel

    slot uit je kolom halen doe je in stand 1 met de sleutel en dan een pennetje in het gaatje van de huls steken dan druk je de vergrendeling weg en trek je hem er compleet uit.
     
  6. Thanks Gert Jan, daar was ik nog naar op zoek, hoe het slot eruit moet :P
     
  7. #7 Focus-013, 25 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jun 2014
    Vandaag ff een nieuw slot gemonteerd en het was best wel simpel, plaatjes zijn idd genummerd, 1-5 en 11-15.
    Voorzichtig en 1 voor 1 de plaatjes uit het oude slot gehaald en daarna het nieuwe slot weer opbouwen.

    Heren bedankt voor de tips/advies.

    Gr. Perry
     
  8. Toch wel iets vet er in gedaan ?
     
  9. Geen vet, had geen idee wat voor vet erin zou moeten, denk dat kogellagervet veel te dik is dus maar ingespoten met WD40.

    Wat voor vet zou ik kunnen gebruiken daarvoor ?

    Gr. Perry
     
  10. [​IMG]

    ik gebruik deze altijd
     
  11. Kan er iemand een foto maken van waar je dan precies een pennetje in moet steken om je slot eruit te krijgen? Ik kan met de beste wil van de wereld niet vinden waar ik dat in zou moeten steken in stand 1.
     
  12. Niemand die mij kan vertellen hoe ik mijn oude slot eruit krijg? De halve kap is er al af maar we hebben geen gaatje of ruimte om een ontgrendeling in te drukken. Zelfs Google biedt geen soelaas
     
  13. FF snel wat gevonden, hopelijk is het nu duidelijker.

    [​IMG]
     
  14. Thanks! Daar hadden we nooit zelf op gekomen :)
     
  15. Tijd om deze hele oude topic weer het leven in te blazen. Maar ik moet mijn contactslot vervangen omdat die ook hapert. Heeft iemand misschien een handleiding voor hoe ik tot op dit punt kom? Moet ik de accu losmaken of is dat niet nodig?

    Hoe zorg je dat de stuur niet vast komt te zetten en hoe krijg ik de stuurkap precies open?
     

Deel Deze Pagina