Ik heb een mijndeo gekocht, hij rook bij aanschaf naar goedkope wasstraat geurkaartjes. Vandaar de naam. 4 stuks die vrij vers waren zijn verwijderd. En nog 2 oude onder de stoelen. Ze hebben een tweede leven gekregen in een open loods, als marter verjager
Ja, dat vroeg ik mij ook af. Denk dat de vorige eigenaar gewoon erg van wasstraat geurkaartjes hield. De mondeo omdat ik graag een automaat wilde rijden, en iets meer laadruimte vloeroppervlakte.
Geen rare geuren waargenomen... Mooi an t knooi'n an geweest; - radiateur - airco condensor - post 2008 airco leidingen - airco drukregelaar facelift - waterpomp - multiriem + spanner - twee einddempers, gekozen voor een 2.5T setje - trekhaak (westfalia) + FMC kabelset met een gebruikte trekhaak module uit Noorwegen. - carterventilatie ventiel vervangen (veel werk!) - inlaatspruitstuk schoongemaakt ( moest er toch af). - nieuwe MAP sensor, zat helemaal dicht met egr zut. - verse bougies. - motorolie "flush" gedaan. - de lastige "cardridge" oliefilterhouder vervangen door een standaard "schroef filter" houder. - complete bodem + holle ruimtes uitgetectyleert. - nieuwe bumper onderplaat - achter schokdempers vervangen door een setje Bilstein B6 - een set originele dakdragers gescoord, passend op de rails. Nog t nodige te doen, zoals automaatbak olie verversen, kleppendekselpakking en het nodige interieurwerk (deurpanelen, hemelbekleding, vloerbedekking bestuurderskant etc). Beetje elektronica (navi, dab+, achteruitrij camera, auto-cruise etc, geheugen spiegels etc). Verse banden en natuurlijk eens goed poetsen enzo.
Het antwoord op de vraag of een MCA+ met DAB+ in een 2007 mk4 past, is vooral afhankelijk van wat je de vragensteller toe wenst. Foi, wat 'n wark.
Ik vind een kale sony radio zonder code net onder de maat. Daarom een navi erin, maar dan kom je allerlei leuke dingen tegen; middenconsole swappen en dus kabelboom aanpassen. In de fase 2 zitten immers andere stekkers. Radiokooi swappen, Antennekabels aanpassen, montage punten voor de dab+ montagebeugel fabrieken.... En als leukste; de draden naar de connectoren van de 3 schakelaars verlengen. Die zitten nu onder het scherm. Binnenkort een serie ploaties.
De eerste CD345 is inmiddels vervangen door exemplaar 2 gekocht met een whopping 42275 km achter de kiezen.
Mooie wagen, met Volvo velgen. Deze kleur zie je in NL niet veel. Wat voor een blok licht er in het vooronder?
Ik ga er niet heel veel geks meer mee doen... Een dakkapel (spoiler) en een subtiel lipje onder de bumpers. Ook heb ik nog een setje nivomaten liggen en een setje 316mm remmen hij heeft een 2.0 ecoboost met 240 pk. natuurlijk een powershift bak. Verder een leuke uitvoering (titanium) met lanedeparture getril in je stuur en xenon enzo. De auto heeft netjes alle oliesoorten gehad en hij zit zelfs nog in de garantie tot eind december dit jaar. Wielen zijn de winterbanden, in 225/50R17. inderdaad volvo velgen (die hebben een ET waarde van 43 en tja... staan niet onaardig ? ) owja ! spatlappen gemonteerd.
ondertussen nog een "bedrijfsauto" erbij gekocht, erg interessant ivm de bijtelling; Een Focus C-Max van 2004 met een whopping 54.000 km Als aanvulling van het wagenpark, daar voegde ik eerder dit jaar al een Mondeo aan toe; 2004 2.0 automaat met 23.000 km. Ze zijn er wel, je moet alleen wel goed zoeken.