Sinds kort probleem met het stationair lopen, Als de focus een tijdje stationair loopt gaat ie bokken en soms lijkt het net alsof die bijna uitvalt maar pakt ie het zelf weer op. Dit probleem heb ik niet altijd als stil staat en komt meestal pas na 3a5 min Bijgevoegd filmpje voor details Iemand ideeën? http://cloud.tapatalk.com/s/5ccf0cf2b083d/VID_20190505_181722.mp4 Verstuurd vanaf mijn Huawei Mate 20 pro met Tapatalk
Stationaire Regelklep / Nullastklep (zit voor op het motorblok) of carter ventilatie slangetje(s) zitten onder het inlaat spruitstuk (valse lucht)!
Wil je een eerlijk antwoord? Dat luchtfilter doet weinig goeds, sterker nog; goeie heatsoak. Maar die carterventilatie is pas echt kudt. Zoals je ‘m nu hebt verziekt die alles. De 1.4/1.6/1.8/2.0 Zetec kun je niet ongestraft van de carterventilatie ontdoen. Dus dat heppie de peppie filtertje eraf halen en je originele carterventilatie (als de slangen kapot zijn, vervangen) terugplaatsen. En op zijn minst een goeie afscherming voor je luchtfilter.
Zoals Marco al aangeeft: haal dat kleine filter meteen weg en zet de originele slangen en klepje weer terug zoals het hoort. Per definitie zuigt de motor daar valse lucht omdat die niet langs de luchtmassameter gaat. Zie hier het effect daarvan.
Vandaag even aan de slag gegaan, En gelijk maar uitgelezen(had ik eerder moeten doen) en blijkt code p0171 op te duiken dat wil zeggen mengsel te arm of te wel valse lucht, en de filter op de carter doet het hem, deze weer er afgehaald en de originele slang er op gezet en de originele luchtfilter der ook maar weer op gezet, en tot nu toe komt de code niet meer terug, echter de gas response is nu helaas wel weer trager, maar Marco heeft dus gelijk gehad, nu maar eens even kijken hoe we weer wat rapper response krijgen. Verstuurd vanaf mijn Huawei Mate 20 pro met Tapatalk
Ook gelijk maar gashuis klep gereinigd..... Dit was zeer nodig blijkbaar [emoji1787] Verstuurd vanaf mijn Huawei Mate 20 pro met Tapatalk
Dat openluchtfilter kun je terugplaatsen, maar zorg voor een fatsoenlijke afscherming zodat ie geen warme lucht naar binnen trek en zorg ervoor dat je carterventilatie blijft werken. Een inlegfilter werkt op zich ook.
Ik denk idd dat er in een k&n inleg filtertje in gaat, Verstuurd vanaf mijn Huawei Mate 20 pro met Tapatalk
Eeeennnnnnn......het probleem is er nog onlangs standaard filter terug geplaast en nieuwe inleg filter er in gelegd, Nu na 8 min weer wisselend stationair lopen Verstuurd vanaf mijn Huawei Mate 20 pro met Tapatalk
Ik ga er vanuit dat de carterventilatie op de originele manier is teruggeplaatst? Heb je de slangen en het klepje wel vernieuwd?
Slangen waren niets mis mee, en welk klepje?? Ik heb gister nog even de Polen van me accu gehaald en gereset, na 30min weer er op gezet en laten draaien, hieruit liep die wel rustiger en anders. Ik kijk vandaag even of het hier mee opgelost is Verstuurd vanaf mijn Huawei Mate 20 pro met Tapatalk
Van het weekend alles gerest, nieuw inleg filter er in gegooit en het probleem is er gewoon nog.... Iemand suggesties?? Verstuurd vanaf mijn Huawei Mate 20 pro met Tapatalk
Update Eind stand nieuwe luchtmassa meter erin, egr gecontroleerd en was goed En nog steeds problemen, Dus alles nog een keer na gelopen, En met draaiende moter alles na gelopen... En blijkt....Vacuüm slangetje zat een scheurtje in Dus complete vacuüm slangen vervangen incl. Carter ventilatie En alles is hier bij opgelost [emoji16][emoji16] Verstuurd vanaf mijn Huawei Mate 20 pro met Tapatalk
@Wout079 , Ik zie dat je gekleurde slangen hebt gekregen - maken ze die slangen tegenwoordig van een soort plastic ? Zo'n 3,5 jaar geleden heb ik ze ook allemaal vervangen , maar kreeg dezelfde zwarte rubber slangen Die zullen dus weer poreus raken -
Hi fordspeed, Opzich zijn de zwarte ook gewoon goed, Ik heb ze zelf gekocht en gemonteerd, Ze zijn van Samco en toevallig blauw lekker stevig ma toch soepel van rubber en silicone. Verstuurd vanaf mijn Huawei Mate 20 pro met Tapatalk