Vermogenverlies Focus 1.6tdci

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Efsane 66, 26 jun 2019.

  1. Sinds een paar dagen heb ik last van vermogenverlies. De auto geef op dit moment geen motorstoring aan.
    De stekker van de LMM heb ik losgetrokken om zo te testen, maar helaas geen oplossing.

    Aangezien er geen motorstoring is, denk ik dat het niet te vinden zal zijn door de auto te laten uitlezen?
    Heeft iemand een idee wat het wel kan zijn?

    Auto (2006) heeft ondertussen bijna 250.000 km's.
     
  2. Kan je misschien iets specifieker zijn wanneer het motorverlies op treed ; bij het optrekken, of weg omhoog etc en wat je dan precies merkt aan de auto.
     
  3. Wanneer ik de auto start en rijd.
    Ik had dit weekend wat ferm gas gegeven. En sindsdien heb ik vermogenverlies helaas.
     
  4. ehmm het weer??
    de airco maakt overuren en dat kan invloed hebben op het acceleren. tevens zuigt de motor ook direct warmere lucht aan.
    bij mij is dat wel altijd het geval dat je merkt dat de motor toch ff wat minder preseteert, dat je hem meer door moet trekken. of er moet toch een probleem zijn bij mij waar ik nu nog niks van weet
     
  5. Het is niet ff hoor, heb dit sinds zondag. Elke keer wanneer ik de auto start, heb ik vermogenverlies dus heeft ook niets te maken met even niet rijden.

    En mijn airco gebruik ik zelden.
     
  6. #6 Basscania, 26 jun 2019
    Laatst bewerkt: 26 jun 2019
    Hoor je hem niet ergens blazen?
    Mss dat er een intercoolerslang gescheurd is o.i.d. waardoor hij minder trekt.
    Maar zoals TruckerOwner ook al zegt, je merkt met deze temperaturen ook wel wat verschil in prestaties.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
     
  7. het is ook sinds zondag abonormaal warm geworden. maandag en dinsdag om 6uur smorgen meer vermogen dan om half 3 als ik naar huis ging. dan viel het duidelijk te merken. vandaag zonder airco idd naar huis gereden en je voelt dat hij toch wat meer last heeft met de warmere lucht.

    elke keer wanneer je de auto start? dus na uur rijden heb je wel weer vol vermogen? is het probleem alleen bij koude start of heb je het ook met warme start.
    heb zelf ook geen idee waarom de stekker van de lmm los getrokken is. want dan krijg je juist motorstoring en reageert de motor anders ivm hij nu gegevens mist.
     
  8. Zonder dat er lampjes gaan branden kunnen er wel degelijk foutcodes zijn. Weet ik uit eigen ervaring

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
     
  9. Na een uur blijft de auto nog altijd met vermogenverlies rijden. Ik had gelezen als je de LMM stekker lostrekt dat je dan te weten komt of hij wel stuk is of niet.

    Ik zal de auto toch maar laten uitlezen om de codes te kunnen zien.
     
  10. Ik ben naar de garagist geweest en hij zei dat de turbo niet werd aangestuurd? Dus de turbo reageert niet wegens geen aansturing. De slangen had ik nagekeken, geen scheur en dergelijke. Een vriend van mij zei dat het de turbo regelklep zou zijn.
     
  11. lmm gaat simpel gezegd nooit stuk. of hij is vervuild of andere rede. echt de lmm zelf nee 9 van de 10 wordt dat onnodig vervangen.

    turbo regelklep bedoelen ze denk ik degene achter op het blok boven de aandrijfas. is bij peugeot en geen idee of ford andere locatie daarvoor heeft gekozen.
    het is wel zo dat bij ford vorlgens mij inc alle vacuumslangen geleverd wordt.
    https://www.autodoc.nl/febi-bilstei...8HZO9PUNpLDOfk66IDz3h7io6Rii2xlxoCGiQQAvD_BwE
    dit zou de klep als het goed is zijn. deze gaan idd wel eens vaker stuk.

    alleen in noodloop wordt deze klep ook niet aangestuurd. zodat je minder motor vermogen hebt.
    dus ging de motorstoring om de turbo of iets anders?
     

Deel Deze Pagina