1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

revisie

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door stefan82, 7 mrt 2019.

  1. helaas tis waar de focus een week in bezit.

    om.een lang verhaal kort te maken.
    ik heb de focus boven in het land gekocht enkeltje 250km.
    mooie nette wagen van binnen en buiten km redelijk voor de prijs en leeftijd.
    ik wisy dat de 2.0 duratec HE een olieverbruiker is om die reden afgesprokenndat alle vloeistoffen gecontroleerd werden.

    ben de auto gaan halen tussen de nachtdiensten door en hierdoor eigenlijk niet er aan gedacht alles te controleren en te goederen trouw naar huis gereden. savonds weer naar mn werk.

    uiteindelijk binnen 1000 km alle 4.3 liter motorolie weg. een milisec. het lampje aangeweest.

    gevolg nu hoorbare nokken cq krukaslagers.

    ben aan t informeren naar een revisie of motorruil.
    echter een revisie zou om en nabij de 3500,- ex kosten slik.
    hebben jullie goede ervaringen met revisie bedrijven?

    onder tussen ben ik bezig de garage middels artikel 7:17 burgerlijk wetboek aansprakelijk te stellen (conformiteitswet) geen garantie is tocb garantie mits bepaalde zaken aanmeleijk gemaakt kunnen worden zoals lager die er binnen een week uitliggen.

    de reden dat ik aan t infotmeren ben is dat de garage al 2 weken niet reageerd. en de auto van de zaak is welke moet lopen. loopt die niet is er inkonsten derving.

    iemand ideen of informatie?
     
  2. Hoeveel kilometer heeft de auto gelopen?
    Ondanks dat je wist dat olieverbruik een mogelijk probleem is bij deze motor heb je hem toch gekocht, dan had je dat in de koopovereenkomst vast moeten laten leggen.
    Ik denk dat je op basis van conformiteit niet heel veel kan beginnen in deze.
     
  3. net geen 2 ton. lagers waren niet hoorbaar en ik verwet omdat we nu het olie verbruik aan t bekijken zijn dat die biet gevult is geweest.
     
  4. Het was 250 km van daar naar je huis daarna heb je er nog 750 bij gereden zonder te pijlen. Bij een auto met 2 ton op de teller ?
     
  5. inderdaad en waarom omdat hij 4 dagen erna naar de dealer ging voor groot onderhoud en 4.3 liter op krap 1000 km wel erg veel is niet.
    maar op dit advies zit ik biet echt te wachten ;) kom met wat zinnings of ben liever stil.
     
  6. Stefan,

    Hier in Duitsland worden vrij regelmatig deze blokken aangeboden met wat garantie.
    Ik zou dan dit blok kunnen inbouwen bv.

    Laat maar weten wat je wil via PB.

    Gr.
    Sjoerd
     
    stefan82 vindt dit leuk.
  7. Nou, wie zegt dat die 4.3 liter er heeft ingezeten toen je wegreed? En ja, dat mag je normaal gesproken ook aannemen.;)
     
  8. of je garantie hebt of niet, een product mag ten alle tijden niet zulke gebreken vertonen. als je zwart op wit hebt staan dat ze alle vloeistoffen checken/vullen dan staat dat ook vast.
    kleine kanttekening is dat je zelf niet hebt gepeild in deze 1000km. of dit tot problemen kan opleveren is de vraag. voor nu is het belangrijkste dat er een werkende motor erin zit.

    zelf deze motor ook gehad en met stomme kop keer multieriem vervangen en dacht ff luisteren of het geluid weg is. gestart/gelopen 2500rpm gehaald en bij afzetten kwam ik erachter, heb ik wel olie erin gedaan. Nee dus was ik vergeten om na verwijderen het ook erin te doen. 4.3liter erin en nooit daarna olie verbruik gekregen.
    heb een ton gereden en bij 235.000km verkocht. elk jaar 20-25.000km gereden en elk jaar olie ververst. olievebruik was normaal, zelf alleen na olie vullen gepeild.

    heel het rechtzaak deel van dat ze ondeugelijk 2de hands hebben verkocht is kost veel tijd en geld voor je eruit bent.
    want hun simpele reactie is, de klant heeft in die 1000km geen enkel keer oliegepeild.
    ben bang dat ze dan behoorlijk sterk staan

    hoop dat er snel nieuwe blok in kan en je weer heerlijk met de wagen kan rijden
     
  9. ja idd precies zon geval en helaas ben ik daar ook bang voor.
    enige voordeel is is dat ik.mijn eigen (zakelijke) jurist erop zet wat in mn bedrijfapakket zit.
    daar leg ik alles neer, intussen laat ik de auto maken wat weg gestreept kan worden. ja de verkoper kan niets meer controleren echter is het een bedrijfsvoertuig welkemoet lopen om geld binnen te brengen. doe ik dat niet kan ik ook nog een claim inleggen van gedorven inkomsten.

    maargoed al met al is het een lastige casus idd.
     
  10. Mijn auto is van '99 met ook net 2 ton op de teller en ik pijl elke 10d km :mrgreen:.

    Maarja als het een bekend olie verbruiker is of je de auto net heb aangeschaft had ik de auto wel iets vaker gepeild in het begin.
     
  11. Ik snap alleen niet zo goed dat je voor je bedrijf een auto aanschaft met 2 ton op de teller en dan ook nog ervan afhankelijk moet zijn.
    Had je dan niet beter nieuw of echt jong gebruikt aan kunnen schaffen op het bedrijf is nog aftrekbaar van je omzet ook.

    Belasting betalen is leuk maar het moet wel minimaal zijn toch
     
  12. als jij mij het geld geeft vind ik het prima haha. zijn meer investeringen daarbij net 1 jaar voor mezelf bezig. als je mr nog zoh kennen van 2010 zou je weten dat ik gescheiden ben en enorm in financieel zwaar weer heb gezeten waar ik net 1 jaar vanaf ben. met niks beginnen en weiger een bedrijfskrediet aan te gaan op dit moment dus wat er in de zaak zit is van mij. idd kan gaan full op lease of financel pakken . maar we gaan nu naar een hele andere tak kort samen gepakt welke vielen het eerste on idd de jonge onderbemers met de nieuwste autos ;).

    geloof mij met 85% ondernemer in de familie weet ik echt wel hoe ik een zaam moet opbouwen. ga er even vanuit dat ik met niks begin inmiddels 3 vaste in dienst heb en 2 nieuwe wagens heb lopen er moest een derde bij maar net een aantal vergunningen hebben lopen.
     
  13. 200.000km op de klok wil niets zeggen over mogelijk olieverbruik. Het dingetje bij deze motoren (en eigenlijk alle moderne motoren) is goed en tijdig onderhoud. Olie moet ook van goeie kwaliteit zijn.

    @stefan82: laat je de motor repareren of vervangen?
     
  14. dat zit nog een beetje reparenen zo wie zo niet dan een revisie
     
  15. Zoek anders eens naar een gebruikte motor. Misschien dat @Tigershark je kan helpen?
     
    Tigershark vindt dit leuk.
  16. daar ben ik al mee besig en hebben onderling al cobtact.

    op dit moment is de verkoper mee aan t kijken dus eens zien wat het gaat brengen
     
  17. Ten alle tijden de verkopende partij de tijd en mogelijkheid (in alle redelijkheid) geven om tot een oplossing te komen,
    dit doe je eerst mondeling en ook nog eens schriftelijk, kom je er dan niet uit, dan pas juridische stappen ondernemen,
    anders KAN je je eigen glazen in gooien en weet je zeker dat er niks gedaan gaat worden.
    Tuurlijk mag je verwachten dat een auto langer dan 1000km mee gaat, als er mondeling overeen is gekomen dat alle
    vloeistoffen gecontroleerd worden, dan hoef jij echt niet na binnen 4 dagen nog eens alles te controleren.
    Ik ga er altijd vanuit dat een garage nooit vooraf in de motor kijkt, dus dan heeft diegene ervoor willens en wetens een
    defecte auto ingeruild/verkocht....en dan pas gaat blijken of de verkopende partij weet wat service verlenen is.
    Hij kan de auto terugnemen, of repareren......al denk ik, omdat je al aan het repareren bent geweest, dat er niet veel
    uit gaat komen.
     
  18. Als het een zakkelijke aankoop betreft maak je nog minder kans. Je hebt geen consumentenbescherming meer. Beide zijn nu rechtspersoon in een zaak.
     
  19. @soheilmd heeft hier ervaring mee, vraag hem anders even
     

Deel Deze Pagina