Trillen koud stationair 1.6 tdci focus 2014

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Robin2004, 24 jan 2019.

  1. Goedenavond,

    Mijn naam is Robin en ik heb een probleem met mij focus 1.6tdci van 2013.
    De laatste tijd merk ik Als ik mijn focus koud start, dat er een trilling te voelen in door de hele auto.. nu het elke dag kouder word, merk ik dat het nog erger is en het irriteert me behoorlijk.. op sommige momenten hoor je zelfs het interieur helemaal resoneren..
    Nu zag ik gisteren onder de motorkap dat de motorsteun onder het koelvloeistofreservoir onder de olie zit en het rubber is ook helemaal zacht. Kan het zijn dat deze lek is? Nu is mijn vraag of dit normaal is en of dat misschien de trilling kan veroorzaken?

    Ik heb er een foto bijgedaan zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel met de motorsteun.

    https://afbeelding.im/PQjLjHDz

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    Alvast bedankt.

    Groetjes Robin
    [​IMG]
     
  2. Welkom Robin op dit gezellige forum. Helaas heb ik geen antwoord op je vraag maar heb wel even je foto hier geplaatst. Maakt het allemaal wat duidelijker.

    [​IMG]
     
  3. Ja die is lek en kan idd trillingen veroorzaken.

    Ook zou ik je versnellingsbaksteun controleren deze zit onder je accubak.
    Moet je even het luchtfilterhuis er uit pakken en de accu + accu bak er uit.
    Dan kun je zien of die daar al door de rubbers heen is gezakt en staal op staal ligt.

    Er zit ook nog een motorsteun aan de onderkant van de auto welke uit 2 delen bestaat.

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12 life met Tapatalk
    1ste foto de motorsteun uit 2 delen onder de motor.
    2de foto de versnellingsbaksteun[​IMG][​IMG]
     
  4. Dank voor je reactie!
    Kan het dan zijn met versleten motorsteunen dat als de motor word is, dat de trilling dan bijna weg is? Meestal na 10 minuten rijden word de trilling veel minder en na een minuut of 20 is de auto redelijk rustig
     
  5. Nee volgens mij is de trilling van versleten motorsteunen constant aanwezig en meer toeren afhankelijk
    Eeen koude motor zal wel iets meer trillen omdat die net begint met olie rond pompen bij het starten maar dat zou binnen een paar tellen over moeten wezen.

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12 life met Tapatalk
     
  6. Ik denk dat dat eerder te maken heeft met dat de motor warm beter loopt dan wanneer hij koud is.
     
  7. Die steun onder het koelvloeistof reservoir is iig wel klaar.
     
  8. Wat nog wel kan is dat je misschien het vlakke deel van de band voelt nadat die een nacht heb gestaan.
    Vanwege de temperatuur is die band koud en wat harder dan wanneer die warm is.

    Als de band warmer word word die ook weer wat soepeler.
    + dat die motor ff warm moet worde idd

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12 life met Tapatalk
     
  9. Allemaal dank voor de reacties.. het betreft niet trillen tijdens het rijden, maar echt een resonatie van de motor in het interieur.. vanmorgen trilde het dashboard helemaal:sick: na 10 minuten rijden en de motor iets op temperatuur is het al minder.. dan trilt het dashboard in ieder geval niet meer.. tis nu net zo'n ouderwetse diesel.. ga maar even een afspraak maken in de garage vanmiddag..
     

Deel Deze Pagina