trekhaakaansluiting

Discussie in 'Electronica' gestart door marijnx, 23 okt 2018.

  1. Hallo,

    Ik had al een ander topic nav storingen in mijn Ford systeem geopend. Heb inmiddels 4 jaar het probleem en het blijft een probleem, dus willen de kabelset van de trekhaak vervangen want die blijkt totaal verkeerd gemonteerd te zijn...echter krijg ik 2 verschillende adviezen voor de sets.

    Namelijk de FR 033 DH van ecs elektronics

    En de SET0048 van GDW

    Ik wil het gelijk goed doen, word gek van de storingen inmiddels en vraag mij af waar ik goed aan doe. Betreft een Ford focus 2, fase 2 uit 2007.

    Sorry voor de vragen, maar sleutel liever gelijk goed.
     
  2. Beide merken zijn goed. Maar zou de ecs pakken. Als ik namelijk kijk bij de gdw dan kom ik op een nissan uit.

    Ecs vaak zat zonder probleem geinstalleerd.
    Van thule en brink heb je ook setjes.
    Eigenlijk xolang je het op kenteken opzoekt heb je altijd wel een goeie set. Elk set heeft zijn voordeel.
    Dacht dat ik laatst van brink een set had. Dat was letterlijk al aangesloten in de 14polig stekker. Kwestie van erin klikken en dat was het. Massa aangelegt via boutje. En voeding kon je zo uit zekeringkast halen. Alleen de 2 can draden moest je nog correct monteren
     
    marijnx vindt dit leuk.
  3. Zijn de storingen in je auto weg als je de bedrading volledig los trekt incl de module . Als dit niet het geval is zul je toch ergens anders moeten zoeken
     
  4. Dank voor je uitgebreide antwoord, ik ben nu inderdaad voor de ECS gegaan. Zag door de vele soorten even niet meer wat nu het handigst zou zijn.

    Ik heb veel storingen die te maken hebben met het feit dat iets veel wegtrekt bij de accu. Heb eigenlijk al 4 jaar dit probleem, is af en aan bij de dealer geweest en dacht dat ik er vanaf was, echter begint het hele circus opnieuw. Gelijk maar eens een keer zelf gekeken hoe de trekhaak aansluiting gemonteerd zit en dit is niet eens via een specifiek Kabelset gedaan maar volgens de ouderwetse manier wat niet toepasbaar is op de wat nieuwere auto's.

    Wil ik mijn module niet slopen, is het toch handig om het maar gelijk even goed te gaan doen.

    Uiteraard, mocht dit niet werken gaan we verder zoeken. Maar dit moet nu sowieso even aangepast worden, vandaar.
     
  5. het klopt toch dat ik goed had begrepen van je andere topic dat je trekhaakverlichting direct op je achterlicht zit en niet via een aparte can-module aangesloten zitten.

    let dadelijk wel op dat je trekhaak ook aanmeld op je auto.
     

  6. Het ziet er nu zo uit, lijkt mij niet helemaal de bedoeling...

    Ik dacht dat de trekhaak aanmelden bij deze focus juist niet moest? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Kwam dat namelijk in een oud topic tegen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. bij jouw :focus2: hoeft dat volgens mij niet.
     
  8. Dat is zeker niet goed. Die blokjes worden vaker meegegeven maar is nooit een goeie verbinding.
    Zelfs ford wou dat ik voor me alarm bij de focus dit gebruikte, gewoon netjes solderen en goed intapen is de enige goeie manier.

    Zie nu idd dat het om rally edition gaat. Heb fase 2 in me kop zitten maar denk dat je fase 1 hebt. Was mijn rally edition namelijk.
    Eerlijk durf ik niet te zeggen hoe ik daar heb gedaan. Want heb ook voor me focus 1 zelf trekhaak onder gezet.
    Op afbeelding zit er een can kastje bij. Die dus met de auto communiceert.

    De eerste kastjes deden niks meer dan lezen welke lamp aan moet. Later deden ze ook communiceren welke lamp kapot waren.

    Kort gezegd aansluiten en als het werkt dan weet je direct dat je idd niet hoeft aan te melden
     
  9. Ach die aftakblokjes zijn al decenia in gebruik zolang ze goed gemonteerd worden(juiste kabeldikte) en droog blijven zullen daar je problemen niet vandaan komen.

    Ik zou zeggen los halen en een tijdje zonder aansluitingen proberen. of daar een oplossing in zit ook een eventuele geschakelde en constante spanning los halen.
     
  10. Aftakken heb ik bij mijn Focus 2 (uit 2005) ook gedaan, maar dan met een doorvoerstekker, of hoe zo'n ding ook al weer mag heten:)
     
  11. Mijn vorige Focus 3.1 had een afneembare trekhaak die door de dealer is gemonteerd. De contactdoos is aangesloten d.m.v. trekhaakmodule. Geen aftakblokjes, gewoon plug-en-play.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. #12 trucker0werner, 24 okt 2018
    Laatst bewerkt: 24 okt 2018
    plug-en-play en inleren, zul je dan bedoelen. met plug en play zal het niet goed werken.

    die aftakblokjes (scotch blockje) dat ze die nog steeds durven te verkopen snap ik niet.
    je snijd kabel met mesje de buitenmantel door. waardoor je bij bewegen de draden ook door slijten/breken. tevens issolatie zorgt ook voor dat je hem niet zomaar kapot trekt. als deze nu dankzij dat blokje weg is, dan verliest hij ook zijn sterkte.
    bij alle storingen waar slechte verbinding was, dan was 90% door een scotch blokje. het is niet dat het storing levert het is alleen de vraag wanneer

    heb even in me geschiedenis van me mail gekeken en ik heb toendertijd van GDW gehad set0470
    nu begrijp ik ook direct waarom ik met inleren in me hoofd heb. blijkt dat ze een afbeelding met module laten zien maar in de werkwijze blijkt het gewoon idd plug-en-play te zijn
     
  13. Bedankt voor alle reacties.

    Ik wilde graag nog even reageren over de storingen, om eventueel iemand anders nog te kunnen helpen. De storingen bleken van een defect instrumentenpaneel te zijn. Helaas bleken er scheuren in te zitten die opnieuw gesoldeerd moesten worden. Ik heb een negatieve foto bijgevoegd zodat jullie dat kunnen zien.

    Ik dacht zelf altijd dat dit alleen voorkwam bij een focus 1, maar ik ging zoeken op YouTube met mijn probleem, en het blijkt dat 1 iemand precies hetzelfde probleem had. Motorstoring aan, stuurbekrachtigingstoring en abs lampje wat ging branden. Verder schoot de auto in een noodloop en wilde helemaal niet meer starten uiteindelijk.

    Na vele foutcodes in de computer en het YouTube filmpje te bekijken kwam het eureka moment.

    De trekhaakaansluiting ook vervangen want deze zat toch niet helemaal zoals het moet.

    Ik hoop eventueel iemand anders hier mee te kunnen helpen. Ik rijd zelf in een Ford focus 2 bouwjaar 2007.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina