Je mag dan vinden dat dat de reactie van de Ford dealer enigszins overdreven is en de garage waar de motor is gewisseld met een nette reactie komt maar persoonlijk denk ik daar wat anders over. De Ford dealer heeft 100% gelijk in zijn constateringen en conclusies. De feiten die ik op de foto's zie zou ik persoonlijk nooit accepteren. Er is niets mis met vloeibare pakking maar dan wel op de plaatsen waar het thuishoort. Dat is hier absoluut niet het geval. Het thermostaathuis en de bypass klep zijn origineel afgedicht met O-ringen. De waterpomp is afgedicht met een gecoate stalen pakking. In beide gevallen hoort hier absoluut geen vloeibare pakking tussen. De O-ringen en de gecoate pakking kosten slechts een paar Euro. Wanneer men hier vloeibare pakking tussen heeft gedaan om de boel af te dichten moet je jezelf afvragen of de O-ringen en pakkingen rondom het motorblok überhaupt wel vervangen zijn (en wat er nog meer niet vervangen is wat normaal gesproken wel vervangen had moeten worden). Daarnaast is op de foto's te zien dat er behoorlijk wat vloeibare pakking in de koelkanalen terecht is gekomen. Dit is absoluut not done. Wanneer er vloeibare pakking moet worden toegepast behoort dit met mate en uitsluitend op de pasvlakken te worden aangebracht. Indien correct aangebracht kan er dus slechts een zeer minimale hoeveelheid tussenuit wordt gedrukt. In dit geval is er dus ook nog eens veel te veel vloeibare pakking gebruikt. De (brandstof ??) slangen op de foto vind ik ook zeer slordig. Dit is in ieder geval niet origineel. Wanneer hier inderdaad brandstof doorheen loopt zou dit bij mij grote twijfels oproepen. Pakkingen en O-ringen behoren simpelweg te worden vervangen en niet te worden voorzien van vloeibare pakking. Wanneer er vloeibare pakking nodig is om de boel dicht te krijgen is er iets niet in orde. De aanzienlijke hoeveelheden vloeibare pakking in het koelsysteem welke op de foto's te zien zijn kunnen in de toekomst tot problemen leiden. Wanneer er stukjes loskomen en door het koelsysteem heen gaan kan dit leiden tot verstoppingen van koelkanalen. In het ergste geval kan dit leiden tot motorschade doordat een koelkanaal verstopt raakt en het motorblok plaatselijk warm loopt.
Teveel is bijna nooit goed. Of vloeistofkanalen in het blok kunnen verstoppen betwijfel ik maar zeker in de radiateur kan het problemen opleveren
Even een update weer over de auto. Ondertussen hebben ze dus al die pakkingen vervangen en heeft de auto ondertussen 20.000 km met de nieuwe motor erop zitten. Hij rijdt super nu! Ook weer een beurtje gehad(20k beurt) en ben ik langs geweest bij Eric om de schokbrekers voor te vervangen. 1 daarvan was lek en moest dus vervangen worden. Dit hadden we gezien bij het plaatsen van de eibach. Moet zeggen, ging weer prima! En alles is netjes gegaan! Dank Eric! Daarnaast bezig geweest met wat andere kleine dingetjes. 1. Overal led plaatsen: - Stadslicht - Dimlicht + mistlicht (LED) Daar zit nog wel een verhaal bij...Ik heb geprobeerd LED verlichting te plaatsen. Ik weet dat ik een reflector lamp heb, maar wilde toch even kijken of het inderdaad zo slecht is als gezegd. En zie hier het resultaat van LED in een reflector lamp: Oftewel een duimpje naar beneden, want dit kan echt niet. Ik irriteer met zelf ook altijd aan dit soort lichten bij mijn tegen- en medeliggers. Daarna toch maar Halogeen genomen, maar dan ipv 3200k naar 5000k (Philips Diamond Vision). Moet zeggen dat dit er al een stuk beter uitziet dan dat gele: Voor de puristen: Nee het is inderdaad op de foto niet exact hetzelfde, maar komt in de buurt. iig 10x beter dan het gele... en ja ik weet het officieel zijn deze niet goedgekeurd in de EU... Maar heb dus even zelf gekeken of inderdaad de lampen niet verblinden. Dit was niet het geval en heb net als bij de gele nu netjes een afgevlakt licht. Dat was bij de LED wel anders! H1 Philips Diamond Vision ook besteld voor het grote licht. Dan is dat projectje ook weer klaar! - Puddle light - Kofferbak 2. Nieuwe matten Oude mat bij bestuurderskant zag er zo uit: Nieuwe komen vandaag of morgen binnen. Rode sportstiksels en ECOBOOST in het rood erop. Ik heb ook alleen maar Rood interieurlicht, dus dat past er mooi bij. Zie ook pedalen, alles mooi rood dus. 3. Focus pedalen Rijdt lekker en ziet er leuk, maar neit overdreven uit vind ik. 4. Kapjes over de deurvergrendeling IPV het ijzer, nu dus netjes plastic kapje erover: Tot zover de update
Uiteraard heb ik ook wel eens strooilicht gezien, maar deze was wel erg heftig De huidige halogeen ziet er ook netjes uit. Die slotkapjes zien er toch wel mooi uit... Denk dat ik ze ook maar ga aanschaffen.
Ik zie een beetje hetzelfde bij mijn LED, maar bij jou is het wel heel extreem! Die Philips Diamond Vision ga ik ook bestellen, voor grootlicht! Heb je nu een langere mat besteld of gewoon de standaard Focus 3 matten?
Korte, maar wel met hakplastic, zodat ik weer niet een gat krijg zoals eerder! Wat is het voordeel van de langere?
Als je vraagt of iets langer kan krijgen doen ze het ook. Echter is meer voor het oog, nadeel is als het verkeerde lengte dan heeft dat je gaspedaal onder de mat kan blijven haken, gevolg dat je constant volgas rijdt. Mogelijk om die rede is het origneel wat korter
Volgende project is onderweg: Beste heer/mevrouw, Je bestelling van PARTS 4 U (Comway Ltd) wordt vandaag bezorgd. Whoop Whoop