1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Een paar kleine vraagjes..

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Jeroenvervoord, 20 jun 2018.

  1. Dames en heren.
    Sinds vandaag ben ik eigenaar van mijn eerste focus. En wel een limited 1.8 uit 2010. Nu vielen mij een paar dingen op waar ik niet helemaal zeker van ben. Hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen verschaffen. Er zit garantie op, maar het verleden leert mij dat de fora over het algemeen meer kennis bezitten dan de garage..

    Het volgende, als ik het contact omdraai, weet de temperatuurmeter mij te vertellen dat het koelwater al 90 graden is, terwijl de motor nog niet heeft gedraaid.. Hoort dit zo?

    Ook vind ik (vergeleken met alle alfas die ik heb gereden) dat er zeer veel (hopelijk) water van de airco afkomt na een korte rit. Is dit ook normaal?

    Graag hoor ik van jullie!

    Gr, Jeroen
     
  2. koelwater 90 graden terwijl hij koud is lijkt me een sensor die overleden is.... airco verhaal weet ik je niet te vertellen... mijn C-Max lekt water, zeker afgelopen warme dagen.. dan ligt er water onder de auto.... op zich is dat normaal

    groet

    René
     
    Jeroenvervoord vindt dit leuk.
  3. Zo te zien is het ook gewoon water, maar vond er toch een behoorlijke plas liggen.. Zal het eens een paar dagen aankijken. Als het koelvloeistof is zal ik dat toch wel moeten zien na een paar dagen.

    Thnx!
     

  4. koelvloeistof kun je je vinger er doorheen halen en proeven, klinkt raar, maar als dat zoet smaakt is het koelvloeistof
     
  5. Nou dan ist iig geen koelvloeistof man wat een bitter chemisch smaakje..
     
  6. :laugh: sorry Jeroen, kon het niet laten.
     
    Jeroenvervoord vindt dit leuk.
  7. Hahaha snap ik :schater:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  8. Ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe 1.8 Limited Jeroen! Wat voor kleur is het?

    Toevallig hebben wij ook net een Focus 1.8 gekocht en ik heb er dus ook een paar proefgereden. Volgens mij gaven alle Focus koelvloeistof temperatuur meters vrij snel na het starten een temperatuur tegen de 90 graden aan dus ik denk dat het zo hoort.
    De eerste keer stond ik er ook van te kijken en dacht ik dat de garage de auto misschien al had warm gereden. :lol:
     
    Jeroenvervoord vindt dit leuk.
  9. Thnx! Metallic zwart, met 18" spaakjes. Ben er erg blij mee!! Ik dacht de eerste keer ook dat ie misschien gewoon heel snel warm was. Maar vanmiddag na een paar uur stilstaan, zet ik het contact aan, en toen was ie al 90 graden.. Heeft de motor nog niet gedraaid.. Zal morgenvroeg nog eens kijken..
     
    HocusPocus vindt dit leuk.
  10. Met warm weer geeft de temp-meter in een 1.8 idd al heel snel (binnen 1 km) een stand aan vlak voor de 90 graden. En daar blijft hij ook nog lang staan.
    Maar echt koud moet de meter laag staan, anders is er iets mis .., ik denk dat hij morgenochtend gewoon laag staat ;)
     
    HocusPocus vindt dit leuk.
  11. Helaas.. Nog voordat de motor heeft gedraaid staat ie alweer op de 90 graden..
     
  12. Dan zal er wrs een sensor-probleem zijn

    Lees nu ook boven iets over de vloeistof onder je auto ...
    KVS is idd zoet, Airco is gewoon water, mag nergens naar 'smaken', dus als het echt bittere troep is zou ik maar gauw op zoek gaan naar de herkomst ...,

    Hydraulische olie ? ... is het rood gekleurd ?
    verdund accuzuur ?
     
  13. Bedankt voor je reactie. Het is gewoon heldere vloeistof, ziet eruit als water. Is ook niet troebel of wat dan ook. Smaakt alleen echt chemisch. Maar wellicht dat dit komt omdat de vloeistof eerst over vanalles heenloopt voordat het op de grond valt..? Koelvloeistof is en blijft op niveau, en de auto heeft gisteren bij de dealer een grote beurt gehad. Misschien dat ik 'm toch maar even terug rijd dan..
     
  14. Waar staat de pas water ongeveer onder de auto ?
    Bij voorbumper onder de motor of meer onder de pasagiersruimte zogezegt.

    Als je de airco een tijdje uit zet en dus een rit maakt zonder de airco te gebruiken heb je dan nog water of niet.

    Ik weet niet waar precies de uitlopen van de airco zitten bij een cmax maar er zijn er hier vast wel die dat wel weten en daar zou water kunnen komen te staan. En bij de leidingen die het schutbord in gaan (van de airco) daar wil ook wel condens aan komen te hangen maar veroorzaakt meestal geen plas

    P.s. hebben de buren toevallig een hond ?
     
    Jeroenvervoord vindt dit leuk.
  15. Linksvoor aan de passagierszijde tussen bumper en voorwiel zeg maar.

    En nee, de buren hebben geen hond.. :dance:
     
  16. Is een plek die mij enigzins onlogisch lijkt voor condenswater van airco

    Ruitesproeier vloeistof misschien.
     
  17. Dus toch maar een tripje naar de dealer :thumbup:
     
  18. Ik heb er afgelopen dagen extra op gelet en de meter geeft niet gelijk 90 graden aan maar wel vrij snel. Hij staat op 90 graden voor ik de wijk uit ben en dat is ca 300 meter rijden.
     
  19. Schijnt dus een focus dingetje te zijn. En m'n water onder de auto komt gewoon van de airco. Ben dus vrij gerust. Enkel nog een beetje hikken bij optrekken, en behoorlijk wat trillingen in het stuur rond de 120.ff uitlijnen en balanceren denk ik. Maar schijnt ook een focus dingetje te zijn?
     
  20. Kijk even naar de motorsteun die half onder je koelvloeistoftankje zit.
    Kan zijn dat die motorsteun lek is.
    In die steun zit hydroliek olie.
    En vangt ook een gedeelte van het motorkantelen op bij het optrekken wat een hik/tik kan geven.

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina