Aha ok een oudere versie dus tov de blokken welke wel de problemen ondervinden. Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
De 2013 Kuga heeft in het buitenland (Auckland) ook problemen gehad mbt de veiligheid, weet echter niet precies welke motor, in Auckland. met vreselijke gevolgen. Onder meer de inhoud van het koelsysteem is toen verhoogd van naar ik meen van 6 naar 9 liter. "In March, Ford New Zealand announced a car recall involving 911 Kuga SUVs (2012-2014 models) and 69 Fiesta ST cars (2013-2015)".
Zoals Kees al aangaf; de TI-VCT is een andere motor. Is een normale atmosferische motor, de ecoboost is logischerwijs een geblazen motor. De TI-VCT wordt ook minder warm.
@Kees37 thanks voor de informatie. Ik heb de 30e een afspraak voor een onderhoudsbeurt staan, en heb even gemaild of dit gecombineerd kan worden. Verder ben ik ook erg benieuwd of de 182pk versie behouden kan worden. Anders wordt het weer een rit naar het verre oosten vrees ik :p.
Is dit onoverkomelijk of zoals je eerder heb gezegd afhankelijk van de manier van updaten? Ik zou toch graag de 182pk willen houden.
op dit moment is de software voor de pcm met betrekking tot deze terug roepactie nog niet beschikbaar! collega heeft zijn auto al laten modificeren, maar de motorcomputer is nog niet voorzien van nieuwe software, collega rijd ook met de 182 pk setup, deze hebben ze om te proberen of de bij de 150 pk de software wel beschikbaar is even terug gezet naar origineel, maar ook dan is de software nog niet beschikbaar zelf ga ik mijn auto 30 januari voorzien van de terug roepactie, en verander niet eerst de software in de pcm naar 150 pk, ik hoop dat er dan wel iets beschikbaar is en hoop dan ook dat de 182 pk file gewoon overschreven wordt niet dan de nieuwe 182 pk file. ik hou ook de komende dagen etis in de gaten of er voor de pcm wel ineens de optie komt voor de software update!
Oftewel, ik mag wachten omdat er geen onderdelen zijn? Lekker dan, als jullie een bbq bij mij zien, dan is het de ST.
Mijn afspraak voor morgen moet verzet worden, de onderdelen zijn nog niet allemaal binnen. Ik word gebeld zodra alles er is.
Welke onderdelen zijn er nog niet? Wat ik te horen kreeg is dat er alleen een stuk kabelboom, het thermostaathuis en het reservoir worden vervangen.. Software update is niet over gesproken
Lijkt me jyist dat ze iets hebben gemaakt om ook op safe modus te gaan rijden. Tevens kan je met laptop het niveau uitlezen. Dus er zal hoe dan ook een stukje software aan vast zitten. Hoe dan ook de methode in pdf gaat over amerikaanse auto en ben heel erg benieuwd hoe ze het hier gaan tackelen
De softwareupdate zal in ieder geval inhouden dat de sensor ook gebruikt kan worden door de bcm of pcm. De huidige software zal dit niet ondersteunen.
Alle onderdelen zijn inmiddels leverbaar. De software zorgt ervoor dat er een melding op je display komt. Als deze genegeerd wordt, en/of als het niveau nog verder daalt zal het motorvermogen ook teruggeschroefd worden om schade te voorkomen. Vandaar ook de Pcm update.
Heeft iemand al een brief van Ford gehad, ik heb zelf nog niks gehad. Vind het eigenlijk een beetje raar om al naar de dealer te gaan als je nog geen brief hebt gehad, aan de andere kant ik ga eind februari naar Denemarken dan zou het fijn zijn als het allemaal klaar is, anders rij ik niet lekker....... Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk