1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

stuurpomp slang

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door focusgebruiker, 20 dec 2017.

  1. Beste allen,

    Vandaag een horror dag! bij inparkeren een grote knal uit de auto, zooitje rook er bij... Blijkt dat de hydro slang van de stuurpomp naar het stuurhuis is gebarsten.
    Die slang kost bij de dealer ff €290,- euro. Weet iemand misschien een goedkopere optie? Ik kan hem van de sloop halen, mja wil je dat?

    Heeft iemand ervaring met het repareren van zoiets?
     
  2. hydraulische slang op zich laten maken ben je ook veel voor kwijt, slang moet minimaal 120bar aankunnen. pomp levert ruim 80bar
    goedkoper als 2de hands zal niet makkelijk zijn.
    laten maken kost ook veel geld en nieuwe laten maken kost ook veel geld.

    beste is nieuw, maar anders 2de hands beste optie, belangrijkste is zolang er maar geen schade aan zit, dan kan de slang namelijk het heel lang nog volhouden
     
  3. auto verkopen dus... haha. Nou ja, dat kan altijd nog. Ik zal eens kijken of ze op de sloop wat hebben. Daar kost de slang 20,- euro heb ik net geïnformeerd.
     
  4. voor dat geld zou ik indd een 2e hands monteren.
    wat Werner ook zegt, zolang er geen schade op/aan zit.

    maar wat een geld zeg voor zo'n slang :shock:
    sloperij heeft zeker geen idee wat ze nieuw kosten bij de dealer :D
     
  5. Ik heb ze wel verteld wat zo'n slang kost. Hij zei dat ik dus aardig kan besparen. Moet ik hem wel zelf demonteren. mja, dat heb ik er wel voor over. Hoewel ik wel een nieuw onderdeel nodig heb. Het schijnt dat je zo'n slang maar 1 keer kan monteren op de koppeling. (weet niet meer hoe de koppeling heet) Dus die moet ik vernieuwenm. Die kost gelukkig maar €23,- dus dat valt mee. Dus rond de 50 euro voor het zaakje en dan nog nieuwe olie. Dus zeg grofweg €100,- en een dagje sleutelen. Want gemakkelijk maken ze het niet om zo'n slang te vervangen!
     
  6. als je het zelf kunt is dat wel mooi meegenomen, ik zou het niet aandurven.
     
  7. Zo moeilijk is het niet zie ik al. Ik heb de leiding al los van de pomp. Klein uurtje werk om de leiding te demonteren en 2 uurtjes om hem er weer op te zetten. Het had erger gekund zegmaar. Maar was wel even schrikken met die knal. en een zooitje rook onder de kap vandaan. ik dacht dat de fik er in ging :lol: Was de olie op het uitlaatspruitstuk.
     
  8. aller belangrijkste is dat er geen vuil in komt. als je 2de hans slang hebt goed controleren, door spoelen zou je kunnen doen maar ja met olie weet je niet of vuil dan mee spoelt of erover heen

    verder check de rubbers of die niet te beschadigd zijn.

    een normale hydraulische slang van hydraulisch aggregaat die 300bar aan kan, kom je snel uit op 100euro per meter, 2de hands probeer ik al een tijdje 1tje aan te komen, kon iemand die maar sponsoren hahahah
     
  9. Ik kan de hoge druk er even doorgooien. Daarna goed drogen en met olie er door, zal vast wel goed komen. Zodra ik die 30 miljoen incasseer ga ik je sponsoren :lol:
     
  10. Hahaha thanks.
    Als de 2de hands slang netjes is afgedopt. Dan zal het op zich wel meevallen. Met hogedruk moet je wel oppassen. De pomp levert 80bar de hogedruk 120bar. Weet niet op hoeveel de slang ontworpen is.
    Vandaar als hij niet afgedopt is schoonmaken. Anders zou je er niks aan hoeven doen.

    Na klein ritje wel even kijken of er geen lekkage zit op de aansluitingen
     
  11. hoe dik mag die slang zijn en hoelang moet ie zijn @trucker0wner heb regelmatig slangen van me kraan :) weet niet of je daar wat aan hebt? moet je er natuurlijk nog wel een koppeling op laten persen ;)
     
  12. #13 Don van der Deijl, 20 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 dec 2017
    Heb hier een complete focus staan welke zelfs nog rijdt, mag weg voor 250 euro dus inclusief slang :) Na de feestdagen is de uitlaat er af en nog wat klein materiaal. Slang zal ik dan ook maar demonteren
     
  13. Ik heb je een bericht gestuurd [MENTION=12951]Don van der Deijl[/MENTION]
     
  14. #15 focusgebruiker, 21 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 dec 2017
    ik heb de oude leiding er af nu. Echter het valt mij op dat ik nooit een 2de hands leiding kan gebruiken. Het moertje waar de leiding de pomp mee in gaat (wartal geloof ik?) zit vast aan de leiding. Ik heb de mijne moeten doorzagen om hem er af te krijgen. dus die krijg ik er nooit op ook natuurlijk.

    [​IMG][/IMG]


    Foutje.. zit wel los.. haha :weird:
     
  15. je kan gerust een tweedehands leiding kopen als je een nieuwe wartel koopt zie je daar een klemringetje in zitten . de truc is om de oude wartel precies waar het klemringetje zit in te zagen dus rondom. zo kan je de leiding niet beschadigen en kan de onderste helft van de wartel verwijderd worden daarna het klemringentje verwijderen en daarna kan de bovenkant ook van de leiding geschoven worden. Nieuw wartel in stuurhuis draaien en daarna de leiding er in drukken. Ik heb dit zeker al een keer of 8 zo gedaan.
     
  16. #17 focusgebruiker, 22 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2017
    Het stukje van bovenstaande foto komt uit de pomp. Het andere einde komt uit het stuurhuis. Aan het stuurhuis zat geen wartel. Daar ging de leiding er gewoon in en vast met een klemmetje die al op de leiding zit. Ik moet de wartel dus eigenlijk in de lengte inzagen. of beetje diagonaal. Waarom kan ik het stuk wat ik uit de pomp draai niet nog een keer gebruiken? Is toch gewoon kwestie van bij de ene auto de leiding er uit draaien en bij mij er weer in?
     
  17. Gewoon proberen en kijken of hij niet lekt.
    Vaak genoeg gedaan.
     
  18. ik heb net de leiding van de sloper gehaald. Is er 1 van 2004. 2 jaar jonger en ziet er nog top uit. Dus ik ga er zo aan beginnen.
     
  19. De reparatie is gedaan! Ik had wel eerst een zooitje raar geluid en schuim in mijn olie tankje.. Bleek dat er lucht in zat. Na het bellen met de ford dealer was het probleem opgelost. Net zolang stuur van links naar recht blijven draaien tot het weg is. Tevens gelijk even het kleppendeksel pakking vervangen. Deze was hard plastic geworden! :lol: Kortom, uurtje of 2 werk gehad, maar mijn bolide rijdt weer! :cheer:
     

Deel Deze Pagina