1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford focus 2010 gaat niet uit in het donker

Discussie in 'Electronica' gestart door kruijf, 21 aug 2017.

  1. Zei ik toch, even langs de dealer/garage :mrgreen:


    Maar serieus, ik hoop wel dat het snel opgelost wordt!
     
  2. Wat je zegt is ook wel waar; zelf een zekering vervangen is er haast niet meer bij zonder goede kennis van zaken.
    Een zekering smelt hoogst zelden uit zichzelf door, dus is eigenlijk altijd een indicatie van een defect dat eerst opgelost moet worden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  3. Maar pas geleden nog een zekering van onze fiesta vervangen met het zelfde bouwjaar, zonder problemen verschil zit hem waarschijnlijk in geen ford power knop.
     
  4. misschien een beetje simpel gedacht maar als je nou een de S/S knop loskoppelt?
    dan moet je natuurlijk wel starten met de sleutel.

    bedenk me nu ook dat die dan wel automatisch uit gaat als je de sleutel weer omdraait en uit het contact haalt.....toch?

    anyway, mss het proberen waard, het lijkt mij een irritant probleem en snap dat je er niet vrolijk van wordt.
     
  5. Ford modellen met startknop hebben geen contactslot meer. Je kan deze dus niet meer fysiek met een sleutel starten.


    Verder is het geen enkel probleem om een zekering te vervangen. Je moet alleen geen zekeringen plaatsen op posities waar origineel geen zekeringen zitten. Het is niet voor niets dat deze af fabriek leeg zijn gelaten.


    Overigens verwacht ik nog steeds dat het probleem wordt veroorzaakt door een defect in de GEM module/zekeringkast. Ik heb in het verleden al eens vaker een GEM module/zekeringkast vervangen vanwege soortgelijke problemen.

    Wanneer het probleem inderdaad blijkt te worden veroorzaakt door een defect in de GEM module/zekeringkast zou ik persoonlijk op zoek gaan naar een gebruikt exemplaar. Een nieuwe kost bij de dealer namelijk zo'n €650,-. Wanneer je hier dan de kosten voor diagnose en het programmeren van de GEM module/zekeringkast bij optelt wordt het al snel een vrij prijzige aangelegenheid.
     
  6. je hebt toch zo'n dopje zitten ter hoogte van het contactslot en een sleutelbaard in de AB?
    waar dienen die voor dan Wilco?
     
  7. De Keyless Start handzender is voorzien van 2 verschillende PATS startblokkering functies.

    Normaal gesproken zend de handzender een PATS signaal uit dat door verschillende ontvangers in de auto wordt opgevangen. Aan de hand van dit signaal wordt de startblokkering (wel of niet) vrijgegeven.


    Wanneer de handzender om wat voor reden dan ook geen signaal meer uitzend kan je in geval van nood de auto toch starten d.m.v. het 2e systeem. Achter de dop (waar normaal het contactslot zit) bevind zich bij Keyless Start modellen een ruimte waar je in geval van nood de handzender kan plaatsen. Hier zit ook een PATS ontvanger welke het signaal van de conventionele PATS transponder in de handzender ontvangt (de sleutel moet hiervoor echter wel zeer dicht bij de ontvanger worden gehouden). Aan de hand van dit signaal wordt de startblokkering (wel of niet) vrijgegeven. Vervolgens dient de auto met de startknop te worden gestart.


    De sleutelbaard in de handzender dient alleen om de auto vanaf de buitenzijde te ontgrendelen wanneer ook de afstandbediening functies niet meer werken.
     
  8. weer wat geleerd, tnx Wilco :thumbs:
     
  9. Is natuurlijk makkelijk om te zeggen er zit niet voor niks geen zekering in, maar hier door zou niet je systeem defect mogen gaan in mijn ogen.
    Er zit zelfs een zekering op een plek waar in het boekje bij staat "word niet gebruikt", vraag me af waarom hij er dan toch zit.
     
  10. Probleem is opgelost de garage heeft alles door gemeten en een zekering vervangen, waarschijnlijk heb ik deze over het hoofd gezien. Gelukkig was het geen groot probleem en simpel op te lossen.
     

Deel Deze Pagina