Mijn eerste Ford een Focus C-max sport 2.0

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Cmaxsport, 20 jun 2017.

  1. #1 Cmaxsport, 20 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jun 2017
    Hoi,

    Ik heb vorige week mijn eerste Ford gekocht. Ik heb ruim 15 jaar alleen maar VW's gereden en na wat slechte ervaringen met mijn laatste VAG auto's heb ik er geen vertrouwen meer in.

    Ik dacht ik koop een degelijke gezinswagen met stevige motor welke er nog een beetje sportief uitziet ook.

    Het is een Focus C-max Sport uit 2005 geworden met een 2.0 16V motor er in. Goed onderhouden en goed betaalbaar. Heeft 170.000 km gelopen. En rijdt als een zonnetje.

    Wel merk ik aan paar dingen op welke ik nog wil opknappen.
    En hoop op het forum veel te kunnen vinden.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Koplampen wil ik vernieuwen ivm het matte glas. Dit zijn nog originele ford lampen. Ik weet niet hoe lang ze knap blijven als je ze een vers laagje blanke lak geeft.
    Ergens achterin bonkt er iets licht op klinker wegen of drempel nemen. Achterklep, en reservewiel al gecontroleerd. Ergens op het forum gelezen dat het ook de achteras rubbers kunnen zijn. Vervangen is goed te doen.
    Achterklepschakelaar is besteld en die moet dus vervangen worden.
    Ik heb EerGister een ESP storing gekregen na 100m met aangetrokken handrem te rijden. Deze storing blijf staat. Misschien dat iemand in noord-Holland mij hier mee kan helpen.
    Ook gaat het bestuurders raam niet vanzelf meer omhoog. Wel omlaag. Opnieuw instellen lukt ook niet. Wat me opviel is dat de schakelaar wel 2 standen naar beneden heeft maar maar 1 stand omhoog.
    Wat ook niet werkt is de armsteun. Een C-max titanium interieur lijkt me wel wat met zo'n vaste middenarmsteun op het middenconsool.
    Wat ik zelf nog een beetje vaag vind is het stationair draaien. Wanneer je een dotje gas geeft blijft hij even op 1500rpm draaien en zakt hij terug naar plm 900rpm. Soms na dat je stil staat voor het rode licht geeft de auto zelf nog een dotje gas naar 1500 om vervolgens weer naar 900rpm te zakken. Is dit een gevalletje vervuilde gasklephuis?

    Verder wil ik nog ff kijken of ik zelf ook een OBD reader met software ga aanschaffen.
     
  2. Welkom! Staat er volgens mij netjes bij de Max.

    Als de lampen mat zijn zou je kunnen overwegen om ze te wetsanden en polijsten. Beschermen met een kunststof coating tegen UV.

    De raam schakelaar lijkt me dat die de functie niet heeft ofzo. Heb dezelfde C-max maar de mijne doet het wel. Eigenlijk nooit opgelet of die twee standen voelbaar zijn in de schakelaar.
     
  3. Mooie wagen! Heb je ook foto's van het interieur ?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  4. Interieur is niet veel anders dan andere c-maxen. Veel grijs en middenin van groen/grijze stof.
    Klimaatcontrol, cruisecontrol, Sony radio met aux tja ik zie weinig extra opties tov de standaard c-max.
     
  5. Oja, zou ook nog wel een 2de sleutel willen aanschaffen met afstandsbediening. Ik heb er nu 1 met en 1 zonder Ab. Zal het forum nog eens doorspitten wat de voordeligste oplossing is.
     
  6. CMaxsport :welkom: bij de leukste :ford::focus2: Club & Site van NL.:thumbup:
    Veilige kilometers met je :ford: - :cmax:.:thumbup::sturen::thumbs:
     
  7. :welcome: op het gezelligste autoforum van NL
     
  8. Welkom, je C-max staat er mooi bij. Veel plezier ermee, zowel rijden als verbeteren.

    Verstuurd vanaf mijn XT1068 met Tapatalk
     
  9. Welkom!
     
  10. :welkom:

    Veel plezierige en veilige kilometers met de Focus C-Max gewenst.
     
  11. Inmiddels andere velgen gemonteerd.
    [​IMG]

    Achterklepschakelaar vervangen voor een uit China. (6 dollar). Werkt prima.
     
  12. Welkom, dat zijn een paar knappe velgen! Staan er goed onder.

    Een vriend van mij heeft als het goed is nog een middenarmsteun liggen uit zijn C-Max (zelfde model) waar hij niets meer mee doet.
    Mocht je interesse hebben wil ik wel voor je informeren?
    Stuur maar een PB, dan vraag ik het na.
     
  13. #14 Doc, 23 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2017
    -dubbel-
     
  14. Tnxz! Is dat zo'n aftermarket armsteun of zo'n originele die aan de stoel zit?

    Inmiddels een lekker carterslang en thermostaat laten vervangen.
    En nieuwe koplampen gemonteerd. Witte zijknipperlichten moeten nog even wachten. Ik had de oranje schijnende bolletjes nog niet besteld.
     
  15. Knappe bak, welkom!

    Dat met die raamschakelaar heb ik ook, vond dat ook wat raar, dacht in het begin ook dat de schakelaar kapot was maar er zit kennelijk gewoon een stand minder op. Wel vreemd dat ze dan wel een automatische stand voor openen maken maar niet voor sluiten.
     
  16. Heb je 2 of 4 electrische ramen? Als je alleen electrische ramen voor hebt, dan is het normaal dat je one touch down hebt en je de schakelaar moet vasthouden om het raam te sluiten.

    Dat hangen in toeren kan idd worden veroorzaakt door een slechte carterventilatie. Bij mijn auto (Focus II Fase II met dezelfde 2.0 motor) verdenk ik de aircopomp. Als die aanslaat, fluctueert het toerental behoorlijk. Zeker met warm weer en op de maximale ventilatiestand schakelt ie schijnbaar veel in.
    Ik wil het systeem dan ook een keer opnieuw laten vullen.

    Verder wel een mooie c-max, zeker die wielen staan er erg goed onder.
     
  17. Er zit verschil in de standaard elektrische ramen (alleen voor) en de optionele comfort ramen (4-elektrische ramen). Dit zijn 2 totaal verschillende systemen.


    Bij standaard elektrische ramen worden de elektrische ramen conventioneel (analoog) gestuurd d.m.v. schakelaars en relais. Alleen het raam in het bestuurdersportier heeft de Quick-Down functie. Dit wordt aangestuurd door een simpele elektrische schakeling in het bedieningspaneel van het bestuurdersportier. De standaard elektrische ramen hebben geen klembeveiliging. Dit is ook een reden waarom dit systeem geen Quick-Up functie heeft. Bij dit systeem zal het raam altijd proberen te sluiten ongeacht of er iets tussen zit of niet. Uit veiligheidsoogpunt kunnen de ramen dus alleen worden gesloten door de schakelaar ingedrukt te blijven houden.


    Bij comfort ramen worden de elektrische ramen digitaal gestuurd via het CANbus systeem d.m.v. de deurmodules en GEM module. Bij dit systeem hebben alle 4 de ramen Quick-Down en Quick-Up. Tevens ondersteund dit systeem ook Global Opening/Closing waarbij de ramen met de afstandbediening te openen en te sluiten zijn. De comfort ramen hebben wel een klembeveiliging. Wanneer er bij dit systeem iets tussen het raam zit tijdens het sluiten stopt het raam en gaat weer open.
     
  18. Kijk ideaal zo'n forum, weer wat wijzer geworden vandaag, bedankt mannen. Dan heb ik inderdaad de simpele raambediengsuitvoering, alleen de voorste ramen electrisch. Geen klembeveiliging dus....., mooi dat ik dat weet....., als er eens iemand vervelend is, kan ik daar mooi gebruik van maken....haha.
     
  19. #20 Doc, 19 aug 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2017

Deel Deze Pagina