Remklauw vervangen ford focus 1

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by Jeroen V E, Jun 2, 2017.

  1. Ik wil mijn rem klauwen achter vervangen. Moet ik dan de remvloeistof aftappen of is er een eenvoudiger manier? En hoe moet ik hem ontluchten?

    Verstuurd vanaf mijn SM-J710F met Tapatalk
     
  2. Om te vervangen hoef je niets af te tappen. Er staat ook geen druk op als je de rem niet in trapt; als je de dop op het reservoir laat zitten zal er vrij weinig uit lopen.

    Ontluchten is wel een 2 man job. Je vult het reservoir bij tot max, je draait het ontluchtingsventiel open, de andere man gaat net zo vaak op de rem trappen totdat er alleen maar vloeistof uit komt. Dan draai je het ventiel dicht en vul je indien nodig het reservoir nog eens aan.

    Kijk wel uit voor remvloeistof en je lak. En als je twijfelt aan iets ga dan naar een garage toe.
     
  3. Met alle respect , maar zo ontlucht je geen remsysteem :nocheer:
    De nippel mag alleen open als er druk is opgebouwd en terwijl het pedaal wegzakt, al voordat het pedaal op de bodem is moet de nippel weer dicht, anders zuigt het systeem weer vrolijk lucht van buiten naar binnen ...

    Kijk eens hier bijv : http://www.oldtimerautosite.nl/remmen_ontluchten_auto.htm
    Op het grote net vind je veel info

    Maar .... speel niet met je eigen veiligheid en die van alle anderen, als je er echt geen kaas van gegeten hebt, besteed het dan uit ...
     
  4. Om even mee te gaan...waarom zit er geen ventiel functie in de ontluchting?
    Dat zou het in mij opinie veel gemakkelijker maken om door te spoelen en ververversen.
     
  5. Je hebt gelijk, ik was iets te kort door de bocht.
     
  6. Slang er aan en je hebt geen probleem, blok onder rempedaal en rustig pompen tot je geen luchtbelletje in de slang meer ziet zitten.
    Kan gewoon alleen gedaan worden
     
  7. Dank jullie allemaal.

    Verstuurd vanaf mijn SM-J710F met Tapatalk
     
  8. Ik doe ook altijd systeem van Don, wel het slangetje met een bocht omhoog leggen zodat het vol met remvloeistof blijft staan en dan het nippeltje openen als het pedaal naar beneden gaat en dicht als het beneden is, de lucht ontsnapt dan vanzelf in het slangetje omhoog! Wel op tijd bijvullen en als je de remzuigers terugdrukt dat er geen remvloeistof uit het reservoir loopt, want dat is echt een rotzooi! Je kunt altijd de helft van de vloeistof uit het reservoir zuigen, ik heb daar voor een vacuĆ¼m pompje, die ik volzuig! O ja, je kunt als je rubberen remslangen hebt deze dichtklemmen met een speciaal apparaatje, dan verlies je niet veel remvloeistof is het ontluchten korter! Ik heb wel altijd speciale plastic handschoenen aan, want een collega op mijn oude werk heeft ooit remvloeistof over een hand gekregen en heeft er heel lang last van gehad, allemaal eczeem en huid irritatie, remvloeistof is dacht ik ook giftig dus als je het op je handen mocht krijgen gelijk goed wassen en spoelen en niet aan je lippen, huid of ogen zitten met je handen met remvloeistof er aan! Groet en SUC6!!!
     
  9. Moet ik alle vier remklauwen ontluchten?

    Verstuurd vanaf mijn SM-J710F met Tapatalk
     
  10. Dat zou ik wel doen. Kan nooit kwaad.
     
  11. #11 focusgebruiker, Jun 10, 2017
    Last edited by a moderator: Jun 10, 2017
    Alleen dat gedoe met een slangetje vindt ik persoonlijk levensgevaarlijk! Ik lees ook iets van een blok onder het rempedaal.... Waarom?

    Het veiligste om de zaak te ontluchten is met 2 man. 1 gaat bij het ventiel staan en de ander in de auto zitten. Je pompt dan 3 of meer keer en houd de rem vervolgens vast waar hij niet verder kan (zonder blok er onder) Dan draait de ander het ventiel open. Je voelt dan het pedaal weer zakken. Dan draait de ventiel man de zaak weer dicht. Dit herhaal je net zolang tot er geen lucht meer uit komt. Dat doe je bij alle 4 je remmen. Als je er niet uit komt laat het dan doen! Je wilt echt niet stunten met je remmen!
     
  12. Een blok onder het rempedaal plaatsen is om ervoor te zorgen dat het pedaal niet te ver kan worden ingetrapt. Wanneer je het rempedaal tijdens het ontluchten verder intrapt als tijdens normaal remmen komt de zuiger van de remcilinder op een positie in de cilinder waar deze normaal nooit komt. Gezien de zuiger en de cilinder in de loop der tijd op elkaar zijn ingesleten komt de zuiger dan op een positie waar de cilinderwand ruwer is. Dit kan er voor zorgen dat de seals van de zuiger beschadigen en gaan lekken.


    Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een vacuum of druksysteem om de remmen te ontluchten. Zeker als je maar alleen bent is dit vele malen eenvoudiger als ontluchten met het rempedaal.
     
  13. Helemaal mee eens, voor 3 tientjes koop je een 'easybleed' systeem, dat werkt prima als je zorgt dat de luchtdruk uit bijv je reservewiel niet hoger is dan ca 1 bar.
    Je kunt het dan rustig in je eentje doen en direct je hele remvloeistof vervangen voor nieuw

    Google maar eens op 'Gunson Eezibleed', is op veel plaatsen te koop
     
  14. Verstuurd vanaf mijn SM-J710F met Tapatalk
     
  15. #15 paul vingerhoets, Jun 10, 2017
    Last edited by a moderator: Jun 10, 2017
    Toch lastig als je geen reservewiel hebt..

    Als je maar 1 of 2 remklauwen vervangt hoef je in principe niet alle klauwen te ontluchten alleen die die je vervangen hebt.

    Je zou wel eventueel de remvloeistof kunnen verversen als je de achterkant al gedaan hebt door het vervangen van die klauwen heb je al tweederde gedaan ongeveer.
     

Share This Page