Inhouden/schokken Focus

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door FocusDave, 24 mei 2017.

  1. Hallo,

    Ik heb een Ford Focus Wagon MK1 uit 2001.

    Bij optrekken naar 3000rpm gaat de auto flink schokken..

    Ik heb de auto laten uitlezen en er zijnn 3 foutcodes uitgekomen:

    P0100 Mass Air Flow (MAF) Circuit Malfunction - ...
    P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0321 Ignition/Distributor Engine Speed Input Circuit Range/Performance


    Ongeveer een half jaar geleden heb ik de auto een grote beurt gegeven waaronder nieuwe bougies, kabels en bobine.

    De garage heeft het over de luchtmassameter vervangen maar deze is op mijn auto niet te vinden bij de luchtinlaat?

    Weet iemand hier wat ik moet doen?
     
  2. #2 FocusDave, 26 mei 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2017
    Inmiddels onderstaande vervangen:

    Bobine
    Bougiekabels
    Bougies
    Snelheid-Sensor
    MAP-Sensor

    Gasklep schoongemaakt.



    Doortrekken in de 2 levert schokken op rond de 4000 of 5000 toeren, soms in 2 3 en 4 schokken bij lage toeren..
     
  3. Krukas sensor?
     

  4. Update..

    De storing die ik nu uitlees en terug komt is:

    P0321 - Ignition/Distributor Engine Speed Input Circuit Range/Performance

    Wat ik tot nu toe gedaan en vervangen heb:

    Bobine
    Bougies
    Bougiekabels
    MAP-Sensor
    Snelheid Sensor
    Nokkenas Sensor
    Gasklep schoongemaakt.
    5 Massapunten schoongemaakt.


    Is de krukas sensor dezelfde sensor als de nokkenas of is dit weer een andere?
     
  5. krukassensor is er altijd
    een nokkenassensor is er niet altijd.
    nokkenassensor heeft ook maar 4 tanden, waar 1 van klein is.

    krukassensor heeft er juist veel meer. dit ivm het ook groter cirkel heeft.
    waarvan 2 tanden tegen elkaar en 2 openingen tegen elkaar (bovenste dode punt positie meet hij hierdoor)
    deze ligt gelijk met de kleine tand van de nokkenassensor.
     
  6. Waar kan ik deze sensor vinden?
     

Deel Deze Pagina