Ben vandaag weer bij de jongens van Tuning Service in Huizen geweest. https://www.tuningservice.nl/ Dankzij BP Ultimate 98 heeft hij er nog eens 10pk en 25Nm bij gekregen. Daarmee komt hij op 388pk en 569Nm dat is een uitstekend resultaat Volgende stap(volgend jaar)wordt downpipe en sportcat
Uiteraard Dit is gemeten op de weg en niet op een dyno dus dit is het echte koppel en vermogen wat de auto heeft - betere meting als dat kun je niet hebben want op een dyno krijg je minder-accurate cijfers. Btw. Origineel had hij bij de eerste meting 349,4pk en 474,7Nm dus dat is spot-on
Eh, ik weet niet beter dan dat je op de weg niet goed meet, totaal geen controle van omstandigheden wat je vermogen beïnvloed. en ik heb redelijk wat weg testen gedaan. Zwager met zijn 1jzgte heeft bv bij vochtig/mistig weer meer vermogen zomaar 0,2 meer druk (totaal heeft hij een 450 pk ';-) ) Dynobank is goed genoeg, geremd aan de krukas is mooiste. En ik weet dat er met op de weg tuning er ook regelmatig eentje de geest geeft tijdens het modden, coentunnel in met alle zuigers erin, voor het einde 1 minder, gevalletje oops.
We zijn inmiddels weer 2 maanden en een paar duizend kilometer verder. De auto loopt fantastisch en is al een keertje uitgelaten in Duitsland. Hij deed daar soepeltjes 288 km/u dus ben nog steeds erg tevreden
En dat voor een "Focusje". Wil het gezicht dan wel zien van de Porsche, Audi en Mercedesrijders als je ze dan op de achterbumper zit. Ik hoor ze al denken: die verdammter Ford...
Idem hier! Mijn BMW heeft ook geen begrensing meer en zou ook richting deze getallen moeten komen... Dikke duim! Voor de rest lekker spelen. Genieten met een grote gruins
Gezien jullie Ford verleden/heden zul je ook niet anders verwachten, maar er rijden er genoeg met een dikke nek die het niet leuk gaan vinden.
Bedankt jongens. En je hebt altijd baas boven baas - waar het om gaat is dat je geniet nooit met een ander vergelijken blij zijn met wat je hebt