1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6i 16V 100pk ketting of distributie?

Discussie in 'Performance' gestart door FOCUSWAGON, 30 apr 2017.

  1. mijn ouders rijden weinig.
    focus 1600i 2007 nu 30.900km


    10jaar oud (jong?) en 30.000km

    distibutie of ketting?

    sorry kon het even niet terug vinden bij 'handleidingen?" of waar stond nu ook al weer de opsommingen?

    :thumbs:
     
  2. De 1.6 heeft een distributieriem welke elke 160.000 KM of 8 jaar vervangen dient te worden.

    De distributieriem had dus al 2 jaar geleden vervangen moeten worden. Persoonlijk zou ik deze dan ook zo snel mogelijk vervangen. De kilometerstand is voor de staat van de distributieriem niet echt relevant. De riem verouderd na verloop van tijd en kan (droogte)scheuren gaan vertonen.
     
  3. Is dat dezelfde interval als van mijn racing Puma?
    Ook een zetec SE.
    Ken helaas niet de hele history. Dus die laat ik ook maar binnenkort doen.
    En dan mijn tdci hoge kosten..pfff
     
  4. #4 JW, 30 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2017
    Bij de 1.25/1.4/1.6/1.7 Zetec S(E) was de vervangingsinterval van de distributieriem 150.000 KM of 10 jaar bij auto's waarbij de onderhoudsinterval elke 15.000 KM was (dit was bijvoorbeeld bij de vroege focus 1 fase 1 het geval) later is de onderhoudsinterval gewijzigd naar elke 20.000 KM en is ook de vervangingsinterval van de distributieriem gewijzigd naar 160.000 KM of 10 jaar.

    Bij de nieuwere 1.25/1.4/1.6 Duratec motoren (wat feitelijk een doorontwikkeling is van de Zetec S(E) motoren) was de vervangingsinterval van de distributieriem oorspronkelijk ook 160.000 KM of 10 jaar. Later heeft Ford dit voor gewijzigd naar 160.000 KM of 8 jaar.
     
  5. super antwoord JW. Ik ga de FRP ook van een nieuwe distributie laten voorzien. Dan begin ik met een schone lei.
     
  6. Even aanhaken op dit topic.
    Heeft de 1.6 hydraulische klepstoters, stelplaatjes of stelboutjes?
     
  7. Stelplaatjes
     
  8. De 1.25/1.4/1.6/1.7 Zetec S(E) heeft inderdaad stelplaatjes.

    De 1.25/1.4/1.6 Duratec daarentegen heeft vaste stoters zonder stelplaatjes. Wanneer het hierbij noodzakelijk is om de kleppen te stellen dient de complete klepstoter te worden vervangen. Deze klepstoters zijn verkrijgbaar in verschillende maten. Aan de hand van de dikte van de reeds gemonteerde klepstoter en de klepspeling dient te worden bepaald welke maat klepstoter er nodig is om de juiste klepspeling te verkrijgen.
     

Deel Deze Pagina