Probleem Focus ST mk3

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by stefke1974, Apr 6, 2017.

  1. [MENTION=2561]Iodokus[/MENTION], de jouwe was toch gechipt ?
     
  2. Sorry, bedoelde idd 3 cilinders ;-)

    Zal het maandag horen of het enkel bobine is.

    Heb dealer gisteren niet meer gehoord.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  3. Klopt deels.

    De eerste 40000 km was de ST stock daarna heeft er, tussen de 40K en 60K, een tuning van Superchips op gezeten maar deze heb ik bij 60K weer verwijderd omdat ik de ST te onrustig vond bij dagelijks gebruik en veel file kilometers, eigenlijk een beetje hetzelfde probleem als ik ooit had met mijn toenmalige MK2 ST.

    Op het moment van de de motor problemen was de ST al weer ruim 15000 km stock. Ook het nieuwe blok rijd ik stock, ondertussen alweer 25000 km naar volle tevredenheid.
     
  4. Een falende injector kan dit veroorzaken, ooit eens gezien hoe snel het gaat bij een erg arm lopende turbo motor.
    tuner schreef bij onroad tuning een verkeerde waarde weg, voor ze 100 mtr verder waren schreven ze een nieuw opgebouwd blok af..... even arm lopen onder vollast
     
  5. Het is gedaan met ST. Motor stuk. 1 zuiger gebroken en heeft motorblok beschadigd.

    Nieuwe motor. Maar wagen is nog onder garantie, en krijg het geld terug.

    Zal wel enkele weken geduld moeten hebben.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  6. Dus toch...
     
  7. #27 sot, Apr 11, 2017
    Last edited by a moderator: Apr 11, 2017
    Das klote, gelukkig wel nog in de garantie, mag je een paar weken in een andere bak rijden .
    Maar van welk bouwjaar is je auto en wat heeft hij gelopen ?
    En welke brandstof tankte je.?

    Je ziet namelijk in de VS veel meer gevallen, die hebben vaak slechte kwaliteit brandstof, maar ook erg veel tuning erop. een combi ?, maar in jouw geval dus niet.

    Maar straks weer lekker fris blokje, let wel ff op dat ze geen oude onderdelen overzetten, zoals turbo en bv. injectoren, en bobines..net die dingen die zoiets kunnen veroorzaken, vooral de injectoren zou ik niet meer vertrouwen.

    Jos
     
  8. Mooi kl*ten.... Sterkte. Enige voordeel, straks weer een vers blok voorin!
     
  9. #29 Iodokus, Apr 12, 2017
    Last edited by a moderator: Apr 12, 2017
    Da's vervelend, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er al een beetje bang voor was.

    Hoe dan ook straks weer lekker toeren met een vers span paarden in het vooronder en dat is geen slecht vooruitzicht [emoji6]
     
  10. Heel jammer dit... Is dit op een of andere manier te voorkomen? Één of andere controle ofzo, voordat de boel stuk zou kunnen gaan? Nou gebeurt het ook bij ongetunede motoren heb ik begrepen, maar ik ben zeker van plan de auto te gaan chippen richting mijn oude Mk2 ST.
     
  11. Zolang niet duidelijk is wat er mis gaat kan je niet controleren.
    Het gaat zo te zien om pingelen. en dan Low speed knock.
    high speed knock geeft gaten in de zuiger en smelt het zuigermateriaal, vaak onder de bougie vallen er gaten in, been there, got the Tshirt;)

    De ecu zou naar aanleiding van het detecteren van pingelen direct de belasting op de motor moeten afbouwen, of is er wat anders aan de hand.?

    Als ik de div fora lees, reden er ook veel al met een koudere bougie, dus die sluit ik ook ff uit, ik zelf verdenk de benzine injectoren ervan dat ze spontaan kapot gaan,of minder worden.
    Dat zou kunnen komen door slechte brandstof of een batch mindere injectoren.
    Reden voor mij steeds BP ultimate er in te gooien.
    En af te kloppen op de houten tafel.
     
  12. Koudere bougies heb ik ook gelezen en komen er bij mij ook in. Verder ben ik van plan een Cobb Accessport te kopen en, afgezien van de tune, kun je daarop het pingelen in de gaten houden. BP Ultimate tank ik ook altijd, ik kijk wel wat de toekomst brengt...
     

Share This Page