1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Krukassensor 1.6tdci mk2

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door pierregerstel1984, 10 feb 2017.

  1. Nee want rekbout, die wil je niet nog een keer gebruiken!
     
  2. Dan bel ik morgen maar naar de automaterialen winkel.

    Voor de rekbout
    En de gereedschap om de tvd tegen te houden.

    En sorry voor mijn schlechtes niederländisch.

    Super dat jullie mij helpen en meedenken.





    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  3. #23 Moriaantje, 10 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 feb 2017
    Zo te zien aan je foto heb jij deze poulie : https://www.piecesauto24.be/1889492-febi-bilstein en de bout apart https://www.piecesauto24.be/2103389-corteco Daar heb ik geen ervaring mee,(wel met zijn opvolger, die is anders) dus vergeet maar wat ik schreef, maar ook bij deze is het principe hetzelfde : je moet hem blokkeren om de bout te verwijderen/vast te zetten. Je moet eens googlen op 'VKMC 03316 manual' , dan zie je in de pdf dat je een pen in het vliegwiel moet steken om dit te blokkeren (foto B) en zo kan je je TVD losmaken. 5 is je sensor.Mss dat het losmaken lukt met je tool in je foto's. Deze poulie noemt TVD, of transmission vibration damper en dient om vibraties in je V-riem op te vangen, er zit rubber in , het is geen vaste stalen poulie. In de pdf van SKF spreken ze ook van 30 Nm aanhaalmoment + 180° hoekverdraaiing of een halve toer bij.Ik denk dat de bout sleutel 18 is.Succes!
     
  4. [​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  5. Vandaag de Krukassensor vervangen.
    Gereetschap:Sleutel 10
    Zeit 15 Minuten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  6. OK,eenvoudiger dan gedacht,dus.. heb je een stukje van de distributiekap weggezaagd ?
     
  7. Nee was niet nodig.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina