1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Obd2 storing

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door NickelB, 3 feb 2017.

  1. Ik heb een focus 2 1.6tdci. En een scangauge II om reallife de motordata te bekijken. Maar het obd2 signaal valt vaak tussen de 2 en 10 minuten weg waardoor de scanguage niet meer werkt. Is dit iets waar iemand bekent mee is of een oplossing voor weet. Alvast bedankt
     
  2. Protocol forcen op cansf dacht ik.
     
  3. Scangauge aan de kant doen en een fatsoenlijk alternatief gebruiken. Ik had ook een scangauge en die veroorzaakte storingen in de auto.
     
  4. Klopt omdat je hem had moeten forcen, zoals ik hierboven al vermeldde.
     
  5. Idd. Forceren resulteerd in een totaal uitgevallen auto. Zoals ik merkte op de snelweg. Weer resetten en auto uit en aan en hij werkte weer. Maar verder werkt ie perfect. In de Ka nooit een probleem gehad met de scanguage. Maar de focus is wat anders. En een keer een volle rit aan gehad. Ik heb em "nodig" om de temperaturen te monitoren. Dit omdat ik met mn verbruik bezig ben en de focus zuiniger wil maken en daarvoor de grill gedeeltelijk heb gesloten
     
  6. #8 kolere, 3 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2017
    Forceren op wat? Als je hem op cansf forceert zou die gewoon moeten werken. Ik gebruik hem nu amper, zal als ik een keer de auto pak nog even controleren.

    Hij probeert alle protocollen af gaat en op een gegeven moment kiest die voor iso dacht ik. Dat protocol geeft rare foutmeldingen.
     
  7. Heb toen tijdens het rijden alle protocollen geprobeerd tot ie dus toen compleet uit viel. Maar zal cansf nog eens proberen
     
  8. Zuiniger maken.... en dan het risico opzoeken door de boel warmer te laten worden... snap ik niet.

    Met voor maat wielen rij je? Welke verbruikers heb je aan staand? Hoeveel rommel heb je in de kofferbak liggen? Wat is je rijstijl? Wat is de staat van onderhoud van de auto? Dat zijn zaken waar je meer kunt winnen qua verbruik dan door zomaar je gril dicht te plakken....
     
  9. Leuk. Maar dingen voor beginners. En ja na de grote makkelijke dingen moet je op zoek naar de kleine dingen. En heb 195/65/15 er onder. Michelin ecocontact. En vergeet niet dat de grillopening gemaakt is om van ongeveer -15 tot +40 de auto goed te kunnen koelen. Het is niet voor niets dat ford in de nieuwere kinetic modellen zelf sluitende gillen heeft gemonteerd
     
  10. of je koop een suzuki alto..... beetje apart vind ik het...maar ieder z'n ding denk ik dan maar :D
     

  11. De ECOnetic (technologies) uitvoeringen zijn inderdaad voorzien van de Active Grille Shutter. Deze zorgt er voor dat de motor sneller op bedrijfstemperatuur komt. Wanneer de motor op temperatuur is staat de Active Grille Shutter volledig open en wordt dus alleen gebruikt wanneer de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is.
     
  12. Zaken voor beginners... haha.
    Mag ik raden wat voor soort rijder je bent?

    Vooraan in de file, max 110km/h op de linkerbaan ondanks dat de maximum snelheid 120/130km/h is. Sticker achterop met de tekst: "110 is hard genoeg" Ver voor het rode stoplicht de auto laten uitrollen. Schakelen ala granny style (het nieuwe rijden) En 50 in zijn 5. Alles onder het mom om je verbruik naar beneden te halen. Ondertussen creeer je gevaarlijke situaties voor anderen en irriteer je anderen tot op het bot.... sloop je je auto door het nieuwe rijden en dat alleen om een beetje brandstof te besparen.

    Ohja, met de nieuwe 1.6tdci zou ik niet de gril afplakken...
     
  13. Wow. Je laat nieuwe mensen zich wel meteen welkom voelen hier zeg.

    Maar ff serieus. Gevaarlijke situaties zijn er alleen als niemand oplet. Als je "rustig" rijd kan je zonder problemen in druk verkeer rijden. En figuren als jou zoeken het zelf maar uit. Il hou er niet van anderen te hinderen en heb geen zin om commentaar van een oppervlakkig figuur te krijgen.

    En over het besparen, dit is mijn eigen keus. Niet die van jou. Als ik er 150 euro per maand extra mee overhou is dat voor mezelf. Maximum snelheid, het woord geeft het al aan. Maximum. Je hoefd het dus niet te rijden.

    En over het aanschaffen van een andere auto. Als dit een mogelijkheid zou zijn dan had ik dat al gedaan. Maar door een gezin en 1200 kilometer per week id de keus voor een focus station diesel snel gemaakt.
     
  14. En dat is dus precies mijn punt; "die figuren zoals jou zoeken het maar uit"...
    Ikkuh ikkuh ikkuh, zolang ik maar zuinig rij. De rest moet maar opletten (klinkt behoorlijk oppervlakkig). Dat puntje heb ik wat moeite mee.
    Je hoeft echt niet te jakkeren of continu te redlinen om een beetje mee te kunnen in het verkeer en ook nog enigzins op je verbruik te letten.

    Heeft dus niks met "oppervlakkig" te maken.

    Het is een openbaar forum, risico heb je dat je scherpe/kritische opmerkingen kunt krijgen. Kun je daar niet tegen, post dan niet.

    Voor de rest ben je rustig welkom hier. Het is tenslotte een openbaar forum. ;).

    Ik vraag me alleen serieus af of je het doel op deze manier niet heel erg voorbij gaat. Het dingetje met het "nieuwe rijden" is dat dit met name geënt is op verbruik, niet op wat het doet met de motor. Te laag in toeren is gewoon slecht voor een motor.
     
  15. Als je had gelezen dan het je gezien dat ik er niet van hou mensen te hinderen. Ik rij niemand in de weg. Als het te druk is en ik rij achter een vrachtwagen dan blijf ik rustig zitten. Ook rij ik de motor niet te laag in toeren onder de 70 komt hij nooit in de 5 omdat ik minimaal 1500 toeren wil draaien. En kritiek vind ik fijn. Alleen niet van dat oppervlakkige.

    En dat opletten. Iedereen moet opletten. In druk verkeer kijk ik haast meer in de spiegel omdat ik alles wil zien. Ik ga niet risico opzoeken. Als jij op hoger tempo aan komt heb jij net zoveel plicht op te letten als iemand die rustig rijd. En nogmaals. Het is een maximum snelheid. Niet een verplichte snelheid. Er word alleen gesteld dat je niet mensen bewust mag hinderen.
     
  16. Ik denk niet dat je veel zuiniger hierdoor gaat rijden, verder begrijp ik de uitvoering op dit moment niet. Ik denk dat je bij een buitentemperatuur van 10 graden al problemen krijgt.
     
  17. Ik heb alleen de onder grill dicht. Dit heeft al een verschil van 0.5 tot 1 kilometer op de liter gemaakt. Afgelopen winter is mijn vebruik gemiddeld 1/23. Dus een veschil maakt het zeker. En zo zijn er al veel dingen die ik heb gedaan en nog wil gaan doen.

    En voor de sceptics, ga eens snuffelen op www.ecomodder.com. Als je daar de resultaten bekijkt sta je versteld
     
  18. Een hypermiler:schater:.
    Ieder t zijne natuurlijk maar ik kan me de ergernis van Marco goed voorstellen.:schater:
    Wordt er dagelijks mee geconfronteerd. Tenenkrommend soms. In ieder geval goed om te lezen dat jij wél rekening houdt met je mede weggebruikers.
     

Deel Deze Pagina