1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

nieuw hier/probleem met me focus 1.8

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Bram17, 28 dec 2016.

  1. optie 1 kan niet bij deze auto want, de gaskabel loopt van het gaspedaal door het schutbord naar de gasklephuis.

    optie 2 zou kunnen maar niet bij deze auto want, de koppeling die slipt niet het gaat echt alleen over het toerental zodra die in de versnelling staat heeft hij vol vermogen en slipt niet. maar iig bedankt voor het meedenken!

    ik ga morgenvroeg op de sloop kijken of er een goede gebruikte gasklephuis te vinden is zodra die erop zit en het probleem is verholpen laat ik het weten en kan ik nog altijd zien of dat er een nieuwe op komt.
     
  2. Wanneer de gasklep niet goed sluit werkt de stationair regeling niet goed. Wanneer je dan tijdens het rijden de koppeling intrapt tijdens het schakelen zal het toerental van de motor niet snel genoeg zakken (of zelfs helemaal niet zakken). Doordat de motor wanneer de koppeling wordt ingetrapt niet wordt belast is het niet ongewoon dat het toerental dan toeneemt.

    Daarnaast gebruikt de PCM de schakelaar op het koppelingspedaal en het snelheidssignaal om te detecteren wanneer de koppeling wordt ingetrapt en wanneer de auto rijd of stilstaat. De PCM gebruikt deze informatie bij het regelen van het stationair toerental. Echter wanneer de stationair regeling niet goed werkt kan dit leiden tot een hoog toerental wanneer de koppeling wordt ingetrapt.


    Persoonlijk zou ik beginnen met ervoor te zorgen dat de gasklep netjes sluit en dat de stationair regeling goed werkt.
     
  3. Hoge toeren bij schakelen

    Dit had de Fiƫsta van mn vrouw paar jaar geleden ook. Onze garage in Amerongen (AIM) heeft dat onderzocht en keurig opgelost. Terwijl de Ford garage er niks mee kon.......
    Wat was het nu? Er was vocht op een of ander plaatje of sensor gekomen. Weet echt niet meer waar precies. Dat hebben ze toen helemaal droog gemaakt, en voila, hij heeft nog jaren gereden!!
    Groot probleem, maar de oplossing was blijkbaar erg eenvoudig.
     
  4. Vandaag dan eindelijk een gasklephuis gevonden op de sloop erop gezet. Geen resultaat.. hij loopt wel beter stationair nu. Gaskleppositiesensor van de ouwe erop gelaten toerental zakte nog steeds niet wanneer je het gas in trapt.. me nieuwe gaskleppositiesensor eropngezet geen resultaat het lijkt hem niks te doen..

    Resultaat na 2 weken :
    Nieuw stappenmotor (was wel aan vv toe)
    Nieuw gaskleppositiesensor
    2e hands gasklephuis.

    Conclussie NIKS GEHOLPEN. Ik snap er geen zak meer van hopelijk komt iemand met een oplossing ik weet t niet meer.
     
  5. * het toerental zakt nog steeds niet wanneer je de koppeling intrapt * moet er staan
     
  6. Wat de auto ook doet: ik rij op een verkeerslicht en het af en het is rood. Rij 60 km/h in de 4e versnelling en zie het wordt rood dus wat doe je je remt en rond de 1000 toeren trap je je koppeling in en je rolt nog langzaam door waarna je tot stilstand komt maar zodra ik me koppeling intrap en vervolgens rem omdat ik moet stoppen stijgt het toerental naar de 6000 toeren en als ik eenmaal helemaal stil sta schiet ie ineens terug naar de 800 toeren

    Wie o wie kan mij hiermee toch helpen??
     
  7. nou mensen probleem opgelost.

    als je vanaf onder na het inlaatspruitstuk kijkt loopt daar ook een vacuumslang die met een stalenpijp het motorblok ingaat in die naad lekte die waardoor dit grote probleem zich voor deed. Iedereen hartstikke bedankt voor alle berichten!!!
     
  8. Onderste carterventilatie?
     
  9. Marsje je had inderdaad gelijk.. maandag de auto op de brug gehad alweer. en wat bleek de onderste carterventilatie die lekte op de bollen aansluiting als je de slang met draaiende motor op en neer deed dan hoorde je dat hij daar lucht wegblies.

    de slang gemaakt en het probleem was weg.

    Iedereen bedankt voor het meedenken!
     
  10. Das 1 van de weinige zekerheden in het leven....een rotte carterventilatieslang op een focus...... :)
     

Deel Deze Pagina