1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

nieuw hier/probleem met me focus 1.8

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Bram17, 28 dec 2016.

  1. Hallo allemaal,

    Ik heb een Ford Focus uit het jaar 2000. Er zit een 1.8 benzine motor in. De motorcode is EYDE.

    Wat is het probleem?

    Sinds kort blijft mijn toerental hangen en gaat zelfs vanzelf omhoog als ik bijv. wil overschakelen of de koppeling intrap om hem in de vrij te zetten. Zodra ik de koppeling intrap en ik rijd 80km/h en zet de versnellingsbak in de vrij schiet de toerenteller gelijk naar de 5000 toeren.
    Nu weet ik dat het een Ford kwaaltje is ben zelf ook monteur maar ieder probleem heeft weer een andere aanpak nodig vandaar dat ik deze topic plaats.

    Wat heb ik zelf al gedaan ?

    Ik heb zelf al de gasklephuis gereinigd.
    Ik heb de stappenmotor vervangen.
    Ik heb de gasklep positiesensor ook vervangen (alles nieuw)
    Ik heb hem uitgelezen met de Snap-on en geeft geen foutcode bij het motormanagement..
    Soms sloeg de auto niet aan vandaar dat ik ook gelijk de krukas positiesensor en de nokkenas positie sensor heb vervangen.

    Ik weet zo 1 2 3 niet meer wat ik nog kan doen.. misschien kunnen jullie mij helpen.

    Ik hoor graag van jullie.

    Groeten Bram.
     
  2. #2 Marsje, 28 dec 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 dec 2016
    Carterventilatieslangetje?
    Of die 2 plastiek dopjes erboven lek?
     
  3. Zoals Marsje al aangeeft, verrotte carterventilatie.
    Zit bij je inlaatspruitstuk (achterop je blok). Controleer goed de slangen, die worden na verloop van tijd poreus/gaan scheuren. Met als gevolg dit rare gedrag. Overigens je gasklep reinigen heeft hier niks mee van doen.
     
  4. dankje voor de snelle reacties.

    carterventilatie slangen zijn heel. ook alle andere slangen. rookmachine opaangesloten..
    en remmenreiniger gespoten toerental reageert er niet op.

    de 2 plastic dopjes ook niet lek..
     
  5. Ik hoorde gister van een klant dat hij een keer met ongeveer dezelfde klachten de stuurbekrachtiging sensor had vervangen en daarmee ook verholpen..?

    iemand ervaring mee?
     
  6. Reageert hij niet op remreiniger? Ik dacht dat elke (gezonde) motor daar op reageert?
     
  7. Zit je gaskabel niet klem achter je koppeling?
    Als je gas loslaat om te schakelen en de koppeling intrapt zou dat kunnen.
     
  8. En zit er cruise controle op?
     
  9. Welkom!!
     
  10. gaskabel zit niet klem. je kan goed merken dat een onderdeel die het toerental moet regelen af en toe dan weer wel dan weer helemaal niet doet.

    er zit ook geen cruise controle op.

    waarom zou elke motor moeten reageren op remmenreiniger?????

    als er nergens een lek zit waarom zou die dan reageren?
     
  11. Remreiniger is lichtontvlambaar en wat ik begrepen heb is dat je daarmee elke motor in toeren kunt laten toenemen.
     
  12. Als je het in de inlaat spuit wel.
    Maar je kunt het ook gebruiken voor 'lekken' opsporen.
    Als de motor stationair draait en ineens sneller gaat lopen als je vlak bij het spruitstukpakking spuit dan is die lek.
     
  13. En Bram, Kun je de storing zelf opwekken?

    Als je stilstaat met je pedalen bewegen?
    Of alleen als je rijdt.
     
  14. Het probleem begint al als ik de auto start dan gaat die gelijk naar de 1200 toeren.

    Zodra ik ga rijden stijgt het toerental elke x als ik de koppeling in trap maakt niet uit hoe hard je rijd of naar welke versnelling.

    Als ik rond de 80 rijdt in de 5e versnelling en laat het gas los dan rijd de auto door of dat die op cruise controle staat.
     
  15. Ik blijf de gasklep verdenken.
    Gaat die wel helemaal dicht?
    Of je gaskleppositiesensor is toch defect. Mss draadbreuk.
     
  16. ik heb de gaskleppositiesensor vervangen met de stappenmotor.
    enigste optie wat eigelijk nog overblijft is het gasklephuis zelf..

    de gasklep gaat wel helemaal dicht bij stationair toerental als die dik 5 tot 10 min stationair loopt. (niet helemaal dicht natuurlijk maar kleine opening voor de 800 toeren)
     
  17. De gasklep moet bij stationair draaien volledig gesloten zijn. Bij stationair draaien wordt de benodigde hoeveelheid lucht volledig gereguleerd d.m.v. de stationair regelklep. De stationair regelklep kan alleen goed functioneren wanneer de gasklep volledig gesloten is.
     
  18. oke dat wist ik niet.

    maar het is niet zo dat dit probleem zich alleen voor doet als die stationair loopt. het probleem is continu als je van de 2 naar de 3 schakelt mag het toerental nooit stijgen en dat is wat die doet.
     
  19. Ik heb via op google zoeken vergelijkbare ( andere autos) situaties gevonden.

    Hierbij hadden ze het ook nog over de volgende 2 dingen

    Misschien kan iemand anders zeggen of dit ook mogelijke oorzaken kunnen zijn.

    (Probeer alleen te helpen)

    StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006
     

Deel Deze Pagina