1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vermogen weg na tanken

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door nickemmen, 1 dec 2016.

  1. Hallo allen,

    Zojuist heb ik in Duitsland met m'n Ford focus station 1.4 1999 getankt (super bleifrei) en vanaf het moment dat ik ging rijden merkte ik direct het probleem:
    M'n vermogen(?) is weg/ vele malen minder, de auto komt eigenlijk niet meer boven de 100km/h uit.
    Stil gezet langs de kant en stationair een paar keer gas ingetrapt en toen merkte ik dat wanneer ik het gas intrapte de auto een klein beetje stotterde en vervolgens vrolijk mee ging in de toeren zo ver als ik em intrapte.

    Voorbeeld: normaal als ik em in de 2 zet bij een rotonde dan spoot die weg, en nu moet je em bijna aandrukken terwijl die wel qua toeren wel omhoog gaat.

    Ik hoop dat jullie kunnen helpen, moet eigenlijk vanavond nog een eind rijden...

    Greetzz
     
  2. Aangezien het direct na het tanken gebeurde denk ik dat je de brandstof wel kan uitsluiten. De ontsteking klinkt me het meest logisch aangezien hij ook wat stottert.
     
  3. Heb laatst in Dld bij een andere pomp getankt als normaal. Gelukkig maar 25 liter toen.
    Maar de eerste 100km zat er ook geen power meer in.
    Toen 10liter DURE shell benzine en de motor begon weer beter te lopen.

    Het kan nml dat de benzine vervuild was.
     
  4. Ontluchting tankdop misschien?
     
  5. Je schrijft dat de motor wel toeren gaat maken maar niet vooruit wil ? Klinkt meer als een slippende koppeling
     
  6. Mja, dat.

    Wel gek dat dat in één keer na het tanken gebeurd zou zijn, maar als ie veel toeren maakt terwijl ie niet vooruit komt dan zit het echt in de aandrijving en niet in de motor zelf.
     
  7. Kan altijd, kennis reed in Duitsland met zijn Corsa, gaat tanken, niet meer starten.
    na enig zoeken Disriem gebroken........ zoek je ook naar iets in de brandstof.
    riem mocht er trouwens nog 30k op liggen..
     
  8. [MENTION=29172]nickemmen[/MENTION] ben je intussen al wijzer?
     
  9. Excuses voor m'n late reactie,

    Het is een opstapeling van geweest maar denk dat er nog steeds is mis is met de benzine, intussen weer "normale" benzine er ingegooid en het wordt al beter.

    Bleek dat m'n algemene rijgenot al minder werd toen ik er na een week pas achter kwam dat m'n Wiellager ook kapot was.

    So far so good iedereen bedankt voor de hulp!
     
  10. Met mijn vorige auto heb ik 1 keer superplus getankt bij en witte pomp, met terugrijden merkte ik al iets aan de auto. De volgende ochtend starte ik de auto en sloeg hij gelijk weer af, dit gebeurde elke morgen. Na gelijk weer starten merkte ik dat hij niet mooi stationair liep. Ik heb de tank leeg gereden en daarna gevuld met 102 octaan van de Aral.
    Problemen hebben zich daarna niet meer voorgedaan.
     
  11. Met E10 van de merkpomp (BP, Total, Aral, Shell, Esso) is niks mis; daar hebben we met diverse auto's al tienduizenden kilometers probleemloos mee gereden. Brandstof van de goedkope / witte pompen mijden we echter als de pest omdat onze eigen ervaringen daarmee erg slecht zijn (hoog verbruik en soms merkbaar minder vermogen dus onder de streep juist duurder).
     
  12. Enige met E10 is dat er meer water in zit heb ik wel eens gehoord. Auto zal ook iets meer verbruiken
     
  13. E10 is meer ethanol.
    En bij oudere auto's lost dat de pakkingen, rubbers en leidingen op.

    En ethanol heeft minder "energie". En daarom kan het verbruik iets hoger liggen als bij normale benzine. Al zit daar tegenwoordig ook al 5%ethanol in.
     
  14. Dat weet ik,maar ethanol houdt meer vocht vast.
     
  15. #16 Martin vd V, 12 dec 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 dec 2016
    Euh Ethanol is alcohol gemaakt van mais / suikkerriet etc.

    Normale E95 is benzine met 5% Ethanol, E10 betekent dus een toevoeging van 10% alcohol.

    Theoretisch lost het ivm een hogere zuurgraad kunstoffen en rubbers op maar het gaat niet meteen fout na 1 x tanken men heeft getest dat het ongeveer fout gaat als je er 20.000km mee hebt gereden en in de test auto begaf de brandstofpomp het.

    Het houd ook geen vocht vast want dan zou je auto meteen vastslaan want water is niet samenpersbaar door de zuiger.
     
  16. #17 nickemmen, 13 dec 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 dec 2016
    Ik ben van de week naar Belgie geweest, en heb die dag de auto 3x (!!!) vol moeten tanken, max snelheid is 120/130 en dan houdt het op.
    Ik heb vandaag de auto na laten kijken omdat het me behoorlijk begon te storen, blijkbaar heb ik mn bobine kapot (alles tegelijk) morgen ga ik deze laten maken, ook de lambdasonde is besteld dit tegen het onregelmatig lopen wat ie ook doet.
    nu maar hopen dat het klaar is :D
     
  17. #18 Martin vd V, 13 dec 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 dec 2016
    Succes ermee soms komt het geluk in 2en lol. Maar een kapotte bobine is idd niet soepel rijden of helemaal stilstaan.
     

Deel Deze Pagina