Hallo allemaal, Mijn naam is Jesse. Na lang twijfelen tussen een mini cooper S en de focus ST gaan we voor de focus. Liefst een electric orange maar het mag ook een blauwe worden maar het moet een 3 deurs zijn. De combinatie van de perfecte wegligging van de focus met de geweldige 5 cilinder van Volvo vind ik helemaal te gek. Ik heb een aantal jaren geleden een Volvo V70 R (250pk) op LPI gehad. Reed geweldig zolang je maar rechtdoor ging ;-) Maar de vijfcilinder roffel was verslavend Ik kijk ook in Duitsland omdat daar meer aanbod is en de prijzen een stuk lager zijn. Ik wil LPG laten inbouwen. Waarschijnlijk geen Vialle LPI maar een prins VSI installatie met valvecare. Ik ben nu offertes aan het vragen om het omslagpunt te berekenen. We gaan circa 20.000 per jaar rijden. De bagageruimte heb ik niet nodig. Er staat ook nog een BMW 325i touring voor deur met trekhaak. Ik heb al een aantal ST's bekeken. Mij viel op dat soms de bestuurdersstoel een slijtageplek heeft bij de instap. Is de stoelhoes te vervangen of moet ik dan de hele stoel vervangen?
welkom hier en succes naar je ST toevallig zag ik er vandaag nog 1 voorbij komen op de ford koop en verkoop hoek op FB
Ik rijd nu bijna een jaar in een Mondeo met dezelfde motor en sinds december ook op LPG. Ik heb een systeem laten inbouwen van BRC door PPO systems in Wezep.
Welkom Jesse Heb er geen haast mee maar mijn Performance Blue ST uit 2007 (zonder beschadigde stoel ) is te koop, mocht je interesse hebben...
Dank jullie wel voor jullie warme ontvangst Doet me denken aan de tijd dat ik op het volvo850/v70 forum actief was Ik heb al vaker 2e hands auto's gekocht maar zijn er nog zaken waar ik in het bijzonder op moet letten bij een ST? Ik las over de koppeling en over oliemebraam.
Aandrijfassen bij de fase I. Nokkenaskeerringen, d-riem is belangrijk om die eerder dan aangegeven te vervangen. Verder een rondje sensoren. Na een ton kun je er wel van op aan dat de draagarmen met fuseekogels ook wel hun beste tijd hebben gehad. Wat betreft die valvecare; pure marketing & verder weinig toegevoegde waarde.
Dank je wel voor de tips. Voor mij geen onoverkomelijke zaken. De normale Flashlube systemen hebben weinig toegevoegde waarde. Ik had begrepen dat valvecare wel werkt omdat die wordt aangestuurd door de lpg computer en olie injecteert per cilinder als de motor wordt belast
Een 2.5 loopt over het algemeen prima op LPG. Een ton zonder aanpassingen moet lukken. Zet de kosten vh Valvecare systeem, zowel inbouw als de gebruikskosten, maar eens onder elkaar en vergelijk dat met bijv. een koprevisie incl. d-riem etc. na zo'n 100.000km. En heb je de auto zelf wel een ton in bezit? Als je de d-riem vervangt, meet dan ook de klepspeling. Die is wel bepalend voor je gasinstallatie. Als deze al te ver afwijkt, dan is de basis al niet goed. Overigens een d-riem set incl. Waterpomp kost tegenwoordig voor de 2.5 ook niet zo gek veel meer. Er is vast iemand te vinden die je daarmee kan helpen. [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] heeft er bijvoorbeeld al meerdere bij de 2.5 vervangen. Kijk ook eens in het topic van zijn Mondeo. Dat is ook een 2.5 met bijna 380pk op LPG. Als voorbeeld dat het prima kan.
Waardevolle informatie! Dank je wel Ik was overigens toch wel van plan om hem op benzine te zetten als hem flink op z'n staart trap. Dan zit ik niet vast aan prins. Ik zoek niet de voordeligste lpg installatie maar vooral een betrouwbare installatie. De kosten van problemen achteraf kunnen flink oplopen nog maar niet te spreken van de ergernissen van een slecht werkende installatie. Ik heb vroeger een mondeo in de lease gehad op LPG. Was ellende. Was blij toen hij eruit ging en ik een focus diesel mocht uitzoeken. Ik heb goede ervaringen met LPI in de Volvo. Ik ben me nog in het verdiepen in een BRC installatie. Deze lijkt me wel wat als de volledige onderhoudshistorie aanwezig. Kleur voorbumper lijkt wat lichter dan de rest. http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=297182418
Het BRC gassysteem spuit bij vollast/hoge belasting benzine bij. Daarnaast heb ik een lood vervanger aan de benzine toegevoegd uit voorzorg, want een kleppen smeer systeem is mij afgeraden, vanwege de geringe werking.