Hallo allen, Vandaag lekker aan het klussen geslagen. - Koelwater afgetapt, - massa kabel los. - gaskabel los gemaakt - injectie los gemaakt, - uitlaat los gemaakt (drie moetjes van de kat en een beugel) - luchtfilter eraf, - klependeksel los gemaakt, - distributie kap los maar krijg hem er pas af als motorsteun los is. - koelwater reservoir los gemaakt - wagen op de bokken gezet - onderste krukaspoelie beschermkap los gemaakt. - uitlaat steun los gehaald om kat te laten zakken. - caterpan los geschroefd - krukas geblokkeerd om krukaspoeliebout los te krijgen. - motorsteun los gemaakt - distributieriem opgelost - nokken assen verwijderd - inlaatspruitstuk verwijderd - kop eraf gehaald -----------------------------------------
Je krijgt een distributiekap niet los en wil zelf de kop gaan demonteren ? Dan kan ik je nu aanraden te stoppen en een deskundig persoon in te schakelen.
Dankjewel, uitlaat spruitstuk is los boutje achter de kat was een beetje lastig maar hij is los... Morgen verder ...
Kleppendeksel Bougiekabel door meten http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/weerstand_bougie_kabel_13_07_16.jpg injectie los http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/injectie_zetec_15-7-16.jpg cilinderkop http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/cilinderkop_zetec_15-7-16.jpg krukas poelie http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/zetec_krukas_poelie_19-7-16.jpg koelwater reservoir http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/zetec_plaats_koelwater_reservoir_19-7-16.jpg voorkant blok achter kat http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/zetec_voorkant_motor_19-7-16.jpg uitlaatsteun achterzijde blok http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/uilaatsteun_zetec_19-7-1.jpg caterpan bijna los http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/caterpan_zetec_18-07-16.jpg carterpan uppercase http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/zetec_oilpan_uppercase_21-7-16.jpg krukas http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/zetec_krukas_21-7-16.jpg motorsteun links http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/zetec_enginemount_21-7-16.jpg cilinderkop http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/zetec_cylinderhead_21-7-16.jpg kleppen eerste cilinder, linker klep zit paar milimeter dieper dan rest http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/zetec_valves_first_cylinder_21-7-16.jpg
Aha dit is een 1800? Ik dacht dat je het over een 1600 had maar die steun zal er toch ook wel afmoeten denk ik. Bougie zwart geen compressie denk ik? Kan ook een zuiger zijn heb ik me ook ooit in vergist en dat werd een ander onderblok want de cilinder wand wat behoorlijk verminkt
Ja big ends checken. Inderdaad kan ook zuiger zijn maar ziet er goed uit van onder af Carterpan was schoon en olie aanzuiging ziet er zelfs als nieuw uit �� Compressie was 3,2 bar, en is een 2.0
Denk het eigenlijk niet. maar dat kan je pas zien na uitnemen . Denk dat er iets niet in de haak is met de zuigerveren.
We gaan het zien, een ding is wel duidelijk dat een opfris beurt hard nodig is gatver wat is alles smerig zeg, in de runners van het inlaatspruitstuk zit gewoon smerige stoffige drap. Gelukkig zijn de lagers goed zover ik kan zien en het carterpan schoon. Denk dat dat vooral aan het enorme oliefilter te danken is...
Heb alle kleppen eruit en opgemeten: Uit 1 27,5 - 27,7mm 2 28,1 - 28,2 3 28,2 - 28,2 4 28,2 - 28,2 5 28,2 - 28,2 6 28,1 - 28,2 7 28,0 - 28,0 8 28,1 - 28,2 In 1 33,1 - 33,2 2 33,1 - 33,2 3 33,0 - 33,0 4 33,0 - 33,0 5 33,0 - 33,0 6 33,0 - 33,0 7 33,1 - 33,1 8 33,1 - 33,1 1 uit is stuk kleiner dan de andere orgineel zijn ze 28mm dus deze moet in ieder geval vervangen worden.
Zo aan de verbrande olie kleur te zien,lijken mij de klep geleiders en/of sealtjes ook niet meer helemaal ok. Ook zou ik de inslag van de kleppen /zetels nameten. Van tevoren geen carterdruk gemeten?
Als de cillinder wand van eerste cil. er nog goed uit ziet,dus geen vreters /diepe krassen,en het hoon patroon is nog overal te zien ,is de kans groot dat het probleem bij de kleppen vandaan komt. Heeft de auto ooit op gas gereden?
Denk niet hij ooit op gas gereden heeft, heb geen sporen daarvan gezien. Eerste cilinder ziet er goed uit en je ziet inderdaad de hoon sporen nog. Gezien de misserable conditie van de kleppen denk ik ook dat dat het probleem is. Vandaag kop nameten en schoonmaken
update Inmiddels de klepzetels vervangen, kleppen geslepen en een klep vervangen door een niuwe. Uit en Inlaat poorten beetje bewerkt. Alles staat weeer in elkaar en loopt lekker alleen moeten de kleppen gesteld worden ze tikken een beetje. http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/engineblock_cleaned_13-08-2016_2.jpg http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/engineblock_cleaned_13-08-2016.jpg http://home.deds.nl/~daihard/ford f...ilinderkop_zetec_uitlaapoort_13-08-2016_3.jpg http://home.deds.nl/~daihard/ford f...ilinderkop_zetec_uitlaapoort_13-08-2016_2.jpg http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/cilinderkop_zetec_uitlaapoort_13-08-2016.jpg http://home.deds.nl/~daihard/ford f...ec_uilaat_klepzetels_vervangen_13-08-2016.jpg http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/cilinderkop_zetec_inlaatporten_13-08-2016.jpg http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/cilinderkop_zetec_inlaapoort_13-08-2016_2.jpg http://home.deds.nl/~daihard/ford focus/verbrande_klep/cilinderkop_zetec_inlaapoort_13-08-2016.jpg