1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

motormanagment lampje

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door FORDFOFO2, 16 jun 2016.

  1. Hallo ik heb de ecu laten uitlezen van mijn focus 1.6 uit 2006,
    geeft ie aan foutcode P0420;werkingsgraad Katalysator Cilinderrij 1.

    Wie weet waar ik moet gaan zoeken om dit te verhelpen.:nocheer:
     
  2. op zoek naar een nieuwe katalysator.
     
  3. Kan het niet aan de lambdasonde liggen?
     
  4. Nee, het signaal van de voorste lambdasonde hoort te pendelen tussen rijk en arm. Nadat de katalysator zijn werk heeft gedaan, is dit pendelsignaal omgezet naar een constante waarde, dus de lambdasonde na de katalysator geeft bij warme motor een (redelijk) contante waarde.

    Als de achterste lambdasonde dezelfde pendelende waarde geeft als de voorste betekend dat dat de katalysator niet meer werkt. Als dat zo is wordt P0420 opgeslagen.

    Nu kan er best wat stuk aan een lambdasonde, maar uit zichzelf een pendelend signaal maken kan ie niet, dus moet in dit geval de kat wel stuk zijn.
     
  5. kan het niet aan de lmm liggen of de egr klep,ik zie dat dit probleem steeds vaker naar voren komt bij de mensen.
     
  6. De 1.6 Duratec in de Focus 2 heeft geen luchtmassameter en ook geen EGR klep. Hier kan het dus zeker niet aan liggen.

    Daarnaast kan een foutcode die duidt op een slecht/niet werkende katalysator niet door een defecte luchtmassameter of EGR klep worden veroorzaakt.
     
  7. Goedemorgen, ik heb zojuist hetzelfde probleem met mijn FOFO 2 uit 2009. Kan je nog wel gewoon even blijven rijden tot de auto naar de garage gaat voor een nieuwe kat?
    En ik zie veel verschillen in de kosten voor een nieuwe kat. Iemand een advies voor waar en welke ik moet gaan? (Nieuw Vennep / Hoofddorp)
     
  8. Hoi, Ik kan je Den Hartog aanraden in Kudelstaart. Is een reparateur, maar dat zie je er niet vanaf. Prettig en kundig personeel, ze kunnen je goed helpen.
     
  9. Je kunt met een defecte katalysator gewoon blijven rijden tot de APK.
     
  10. [MENTION=28027]Wegenbouwer[/MENTION], thanks want v. Kalmthout in Hoofddorp vertrouw ik voor geen meter. [MENTION=3422]antig01[/MENTION], ja precies. Technisch geen probleem behalve dan dat het lampje brand.

    Bij type 2-2 kan het niet per ongeluk iets anders zijn waardoor hij deze storing geeft toch?
     
  11. Een brandend motormanagement lampje kan wel degelijk andere problemen aanduiden. Uitlezen is het makkelijkst om te zien waarom hij brandt.
     
  12. motor management lampje

    Ben vandaag weer terug naar Ford garage gegaan ,wederom lampje motormanegment brand,zei hebben hem uitgelezen en komen tot de conclusie "storing op katalysator" code gewist,storing gelezen ?herkent prijs 45,57.
    Advies wanneer het lampje weer brand terug naar ford komen en dan weer uitlezen ,met andere woorden dit kan toch wel eens duur worden.
    Maar is mijn kat nou kapot ja/nee zei wisten het mij niet te vertellen.
    Misschien is hier iemand die het wel weet want die zegt kat kapot en die zegt lambda sonde ,ik weet het niet meer maar krijg steeds minder vertrouwen in FORD.

    grt harold.:ford:
     
  13. volgens mij zit je bij de verkeerde dealer of komt het hier niet goed over want elke idioot kan diagnose stellen aan een katalysator. Uitlezen en storingen wissen schiet je niks mee op.
     
  14. was bij de ford dealer in maastricht. Ford Jos Bogman.
     
  15. Ik ben ook naar de garage geweest. Men heeft naar de uitstoot gekeken om de waardes vast te stellen en of de kat het dus nog wel of niet doet. Blijkt dat de kat en lamdasondes naar behoren werken. Wat gebeurd er? De waardes zijn normaal zolang de auto stationair draait of een constante toerental heeft. Zodra ik gas geef (bv optrekken of snelheid maken voor de snelweg) dan krijgt hij een piek in zijn uitstoot. Dus de waarde schiet omhoog en vandaar de storing.

    Volgens de monteur kan dit aan meerdere dingen liggen maar feit lijkt erop dat de verbranding niet 100% is wanneer gas gegeven wordt. Meest simpele zou kunnen zijn dat één of meerdere bougies niet meer goed zijn. Maar dat gaan we uitvinden want ik denk dat ik die deze week even ga halen bij Brezan...

    Dus ben blij dat het de kat niet is maar aan de andere kant is het irritant dat ik niet weet wat het daadwerkelijke probleem is.
     
  16. het motormanagement is veel preciezer en kritischer in het bepalen van de efficiëntie van de katalysator dan een viegastester en de emissie eisen van de RDW. Code P0420 is gewoon een defecte katalysator normaal gesproken
     
  17. Sinds ik dit heb ben ik alleen maar gaan tanken bij de Shell ipv de Tango... en jawel hoor. Lampje is uit en storing is weg. Heel apart maar mij hoor je niet klagen.
     
  18. Nou het klikt als een slechte batch benzine.

    Mijn garage in Venray had ook al een zoiets met andere merken autos.

    Mensen gingen tanken bij en witte pomp en kregen storing. Gingen daarna tanken bij esso/shell/BP en storing was weg.

    Zij dachten aan een niet ok octaan gehalte of andere toevoegingen waardoor de verbranding niet goed ging en de storingen komen.

    Hopelijk blijft het nu weg.

    Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina