1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dagrijlichten+Achterlichten altijd aan

Discussie in 'Exterieur' gestart door dtroxx, 13 jun 2016.

  1. Beste forum vrienden :dance:

    Is het mogelijk om standaard zonder je lichten aan te zetten de dagrijverlichting+achterlichten altijd aan staan?

    Dus als je de sleutel in het contact steekt de dagrijverlichting + achterlichten altijd aan staan?

    Wil dan bijv zo iets kopen

    [​IMG]
     
  2. Naar mijn weten brand de dagrijverlichting zodra het contact aan staat. Anders is het geen dagrijverlichting.

    Verstuurd vanaf mijn T01 met Tapatalk
     
  3. Dagrijverlichting gaat aan via contact. De achterlichten gaan niet gelijk aan met de DRL.
    Ik heb me laten vertellen dat dit ook niet instelbaar is.
     
  4. Volgens mij mag het niet eens, dagrijverlichting + achterlichten aan (zou wel beter zijn moet ik zeggen).

    Gewoon altijd je dimlicht aan is beter en veiliger IMO
     
  5. In 2015 zouden er plannen zijn om bij modellen die goedgekeurd worden na 1 januari 2015 verplicht te stellen dat dagrijverlichting en achterlichten tegelijk laten branden.
    Ik kan het wetsvoorstel/de wetgeving niet vinden.
     
  6. Onzin, volvo heeft dit al jaren gewoon af fabriek. Maar zit dus gewoon electronisch anders in elkaar blijkbaar.

    Ik snap ook niet dat de meeste autos alleen DRL hebben zonder datde achterlichten branden....
     
  7. Waarschijnlijk omdat dagrijlichten alleen aan de voorzijde gemonteerd zijn . met het idee om voertuigen die van voren naderen beter zichtbaar te krijgen.

    een auto die voor je rijdt gaat normaal gesproken ook dezelfde richting in en die zul je dus niet zo snel naderen.

    ik heb begrepen hier op forum dat het wel mogelijk is om de verlichting i stellingen te veranderen zodat deze altijd aan gaat "Zweedse verlichting" is eigenlijk geen dagrijlicht maar gewoon continu branden van dimlicht en dus ook achterlicht.
     
  8. Het is niet standaard in te stellen, maar door op je kabelboom onder je dashboard kastje de draden aan elkaar te maken lukt het wel.
    Bij contact aan, staat je schakelaar nog op uit, maar gaan je achterlichten en eventueel DRL altijd branden.
    Ik heb het ook zo gedaan, werkt perfect en kan het nooit vergeten.
     
  9. Dagrijlicht of het normale dimlicht [emoji6]


    Castrol Racing Team.
     
  10. Maakt tegenwoordig niet veel meer uit.
    Sommige DRL's zijn nog feller dandimlicht :nocheer:

    Zo fel zelfs dat ze DRl moeten dimmen omdat anders knipperlicht niet zichtbaar is :frusty:
     
  11. Had het even beter na moeten zoeken. Volvo heeft de stadslichten / parkeerlichten bij de drl opgezet. Dus eigenlijk voer je dan 2 sets verlichting.

    En officieel mag dat niet, maar ja, net als bij de heen en weer gaande knipperlichten van audi zal er wel weer een bepaalde gedoogregel gevonden zijn

    § 15. Bijzondere lichten

    Artikel 41

    1Onverminderd*artikel 32, eerste lid, mogen bestuurders van een motorvoertuig bij dag dagrijlicht voeren. Het dagrijlicht wordt niet tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig gevoerd.



    Castrol Racing Team.
     
  12. Bedankt voor de feedback! Ik ga het dan toch maar met een draadje aan elkaar knopen doen net als [MENTION=10695]Mickva[/MENTION] :P.
    Ik moet wel zeggen er zijn Landen waar het verplicht is en waardoor het gewoon in de computer in te stellen is. Zelf heb ik een Audi van mijn werk en daar heb ik het aan laten zetten d.m.v. VAG.

    Bedankt!
     
  13. Misschien kan het met zo'n focccus ding achtig iets.
    Worden wel meer dingen mee veranderd als ik het zo en beetje lees

    Castrol Racing Team.
     
  14. Mijn vorige lease-auto was een Skoda Octavia van eind 2014 en de Skoda dealer vertelde mij destijds dat zij standaard bij de nieuwe auto's die zij afleverden instellen dat de achterlichten ook mee laten branden met de dagrij LED's.

    Ik weet niet in hoeverre het instelbaar is op de Focus III.
     
  15. Bij de Focus 3 is dit niet softwarematig in te stellen.

    Bij de Focus 3 worden de verlichting functies volledig aangestuurd door de BCM (Body Control Module) welke is geïntegreerd in de interieur zekeringkast. De verlichting schakelaar communiceert met de BCM d.m.v. een LINbus systeem waarbij alle communicatie over 1 draad gaat.

    Persoonlijk zou ik niet gaan experimenteren met een draadverbinding in de bedrading van de BCM als je niet 100% zeker weet wat je doet. Grote kans dat je hiermee foutmeldingen veroorzaakt of dat er zelfs defecten aan de BCM optreden (en deze is niet bepaald goedkoop).

    De meest veilige manier om dit te realiseren is door de achterlichten volledig gescheiden van de BCM extern aan te sturen. Dit kan bijvoorbeeld door een schakeling met relais en diodes tussen de originele bedrading te plaatsen.
     
  16. Icm DRL. En volvo is niet de enige. Zowieso raar, waarom zou je voorzijdes van autos goed moeten kunnen zien en achterzijdes niet??? Dat zou het bijvoorbeeld donkerder maken van je achterlichten ook niet verboden moeten zijn....
     
  17. In Frankrijk reden tot 15 jaar geleden de auto's in de steden 's nachts met alleen stadslicht...
    Die Fransen zien uberhaubt niet het nut van verlichting.

    De fabrikanten hebben de wet nagelezen incl de motivatie. En daarin wordt uitsluitend gesproken over tegemoet komende auto's bij slecht zicht en tegenlicht. Daar heb je geen achterlichten voor nodig, dus staan ze uit.
     
  18. Ik heb een automatisch dimlicht systeem. Wat ik zou willen is het volgende:

    Stand licht op automatisch:

    Overdag zonder automatisch dimlicht DRL aan op 100%
    Als dimlicht automatisch aangaat, DRL 50%

    Achterlichten is mij om het even...

    Maar is bovenstaande mogelijk?
     
  19. Ja zeker, zo heb ik het ook. Enige keer dat ik nog handmatig het licht aan zet is bij mist, voor de rest werkt de automatische verlichting prima.
     
  20. Heb ik ook zo geschakeld.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G361F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina