Mijn (trots) Focus Collection 1.8 TDDI

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door GJF Jacobs, 12 jun 2016.

  1. #1 GJF Jacobs, 12 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2016
    Ola mede Ford rijders, op 22 juli 2014 ben ik enthousiast begonnen met een artikel in het welkom forum en beloof ik aldaar mijn focus op het forum te plaatsen inclusief een paar mooie foto's. Vader van Charlotte (2012) en Manuel (2015) en was ik dus even druk haha. Slechte smoes, ik gooi het gewoon op mijn kinderen :badgrin:

    Mijn Focus dus, ik heb ondertussen wat mooie avonturen gehad met mijn heerlijke wagen en wil die graag een beetje gaan bijhouden op het forum. Zeker gezien ik nog wat eigen projecten wil doen, zoals opknappen van roest en de lamp aan de bijrijderskant met blanke lak bewerken, iets wat ik gezien heb op dit forum en dat lijkt me echt een cool klusje.

    Hier een eerste impressie van mijn wagen:

    Zijaanzicht (op alle foto's Ford teken motorkap helaas vergeten terug te zetten)

    [​IMG]
    [​IMG]


    Frontaanzicht

    [​IMG]

    Backaanzicht

    [​IMG]

    1.8 TDDI 90pk

    [​IMG]

    Kilometerteller

    [​IMG]

    Dashboard

    [​IMG]


    Al met al zit hij nog aardig in de lak en heb ik zelf de mistlampen alvast vervangen, die oude waren gebarsten en zwaar vervuild. Dit bekt al een stuk lekkerder. Tevens de koplamp gepoetst, ook al is dat van tijdelijke aard, het oog wil ook wat :mrgreen:

    Zaken waar ik graag nog mee aan de slag wil met deze focus:

    1. Naar de 500000 kilometer rijden!
    2. Voorlamp bijrijderskant in de blanke lak zetten
    3. Roest dak wegwerken / opknappen
    4. Roest deur achter wegwerken/ opknappen
    5. RVS velgen laten opknappen
     
  2. #2 GJF Jacobs, 12 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2016
    Oeps en toen was die wat te warm!

    Deze week donderdag mocht ik naar Zwolle voor mijn werk, lekker 135 op de cruisecontrol tuffen voor ruim een uur. Ik moet even inhouden voor een andere wagen dus ik geef hem de ruimte en ga weer naar links om de eerder genoemde snelheid te behalen, hij houd in, mmm gek... Een snelle check op mijn dashboard, OEPS, temperatuur meter volledig in het rood :|

    Gas los en hij schiet meteen weer uit het rood, tegen het rode aan, ik heel rustig naar mijn bestemming en hij blijft erg warm zonder in het rode terug te schieten. Motorkap open en daar is het een bende, veel koelvloeistof gelekt en ik kon gerust een buurt bbq beginnen.

    De ravage:

    [​IMG]

    Affin afkoelen en de training gegeven die ik daar moest geven. Na het werk ANWB gebeld en na aankomst (1.5 uur!) heeft de monteur al gauw gezien dat het geen lekkage betreft, kachel word ook niet warm. Circulatie waterpomp kapot meneer, hiermee wilt u nu niet naar huis rijden tenzij u geen waarde hecht aan de motor. Nou ik wel, hij regelt vervoer voor me naar huis, Jan is 73 jaar heeft een sprinter waarmee hij mij naar huis brengt met een gemiddelde snelheid van 140-150 haha.

    Het vervoer:

    [​IMG]

    en Jan Ik was zijn 5133ste auto!

    [​IMG]

    Auto afgezet bij mijn Ford garage te Woerden en ik daar vrijdagmorgen heen. Ik heb geluk, het is rustig, de monteur begint met zijn research, uiteindelijk is er wat met de thermostaat, hij gaat niet meer open als de motor warm is, die vervangen, nog steeds geen doorstroom van de koelvloeistof. Radiator doodgespoten, ook niks mee aan de hand, dus inderdaad de circulatie waterpomp eruit. Toen die eruit was werd het meteen duidelijk, de pomp (zware plastic gedeelte op de foto) kon gedraaid worden terwijl we de andere kant van de as vasthielden.

    Gert, mijn nieuwe favoriete monteur :cheer:

    [​IMG]


    De turbo eraf geschroefd:

    [​IMG]

    De Thermostaat eruit:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Even testen, na de test blijkt inderdaad Thermostaat gaat niet open bij de hitte:

    [​IMG]

    Gert schroeft en sleutelt zich naar de circulatie waterpomp:

    [​IMG]

    Operatie geslaagd, patiƫnt overleden:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Verse erin:

    [​IMG]


    Eindresultaat, hij rijd weer als een zonnetje, meteen grote beurt gedaan, issie er weer helemaal klaar voor. De monteur is zo een 6-7 uurtjes bezig geweest en inclusief onderdelen voor 412 euro klaar en flink opgelucht. Was zelf bang dat de motor zelf misschien wel klappen had gehad echter laat mijn trouwe vriend me niet in de steek. :focus::thumbs:
     
  3. top dat je weer verder kan ;) en qua kosten.... Perfect!
     
  4. Ja de kosten viel erg mee, gelukkig maar want in januari heb ik er net een nieuwe distributieriem in laten zetten ;)
     
  5. Zo we hebben er een nieuwe uitdaging bij, mijn Fordje heeft een versleten wiellager, ik hoorde een geluid alsof mijn band aanliep in de bochten naar rechts. Even op de brug gezet vandaag en duidelijk te horen dat die aanloopt.Vrijdagochtend langs bij de garage. Mijn Lucky maand zo..
     
  6. Vanmorgen is de lager vervangen, hij rijd weer als vanouds en het geluid is weer weg :thumbs:
     
  7. Tjonge, dat is lang geleden en vandaag verkoop ik hem door, met 374k op de teller loopt de auto nog als een zonnetje ;)
     
  8. Auto verkocht? Komt er een andere focus voor terug?
     
  9. Ik heb er nog wel serieus naar gekeken maar ik ga een flinke caravan trekken en wilde graag groter. Mondeo is net ff te duur voor mij dus het is een prachtige Mazda 6 geworden met een dikke 2 liter.
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina