inhouden bij 100 km per uur.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door MarcoKnubben, 28 mei 2016.

  1. Heb een focus station uit 2002. Als ik de autoweg wil oprijden is t net of ie blijft hangen op 100 km, komt dan moeilijk op gang. Komt wel op de 120 maar dit gaat erg traag. Heb verder bougies en kabels vervangen, kan evt bobine ook een optie zijn ivm ontsteking verder rijd ie prima maar is best wel irritant als je snelheid wilt maken.
     
  2. Heb je het probleem met de temperatuurmeter al opgelost? Ik kan me voorstellen dat het met elkaar te maken heeft.
     
  3. Dit is nog niet opgelost kan temperatuur sensor zijn. Alleen is de vraag waar zit deze?
     
  4. Heb via de diagnose op de teller unit de temperatuur kunnen aflezen. Tijdens de schommeling van de meter zelf liep de temp ineens van 101 naar 120 en wisselde daartussen met als gevolg een meter die aan t dansen was. :D
    Zal ind eens beginnen met de temp sensor te vervangen.
     
  5. Wanneer je temp meter vreemd doet hetgeen ik ook had dan gaat de motor in een noodloop. Bij mij was hij dan niet vooruit te branden. Met de temp was niets mis maar de meter ging wel in het rood.
    Na het plaatsen van een weerstand, normale aanduiding en niet meer inhouden.
    Mijn eigen focus hield in met een slecht snelheid sensor en dat doet hij nog steeds wanneer deze sporadisch onderbreekt. Bobine, plaats er eentje van een fiesta bj 96 tem 98 en dito kabels, gaat niet stuk en neem NGK bougies, ZEKER geen motorcraft
     
  6. Ik ga helemaal mee in het verband tussen de temperatuurmeter en het gebrek aan vermogen.
    Ik blijf dit een raar verhaal vinden. Het klink meer als het omzeilen dan het oplossen van het probleem.
     
  7. Hoe is de mafsensor?
     
  8. Vogel ik ben het met je eens, klinkt inderdaad als een beun oplossing maar waarschijnlijk is het zo dat componenten in de ECU unit zoals condensatoren na verloop van tijd toch wat gaan verlopen in capaciteit . Ik vind het sowieso al knap dat die unit zo lang heel blijven .
     
  9. Waar zit deze sensor? Is t die tussen de bougie`s in boven op en als t die is tussen welke kleur draad moet ik deze dan monteren dacht 33ohm toch?
     
  10. [MENTION=17592]Don[/MENTION]; jij hebt het over een fase I, deze motoren hebben een beveiliging tegen warm lopen. Wanneer het blok te warm wordt, schakelt hij eerst 1 cilinder uit, dan de 2e en dan helemaal. Denk dat jij met die weerstand dat ovebrugd hebt.
    Dit zal bij de fase 2 niet zo zijn.

    [MENTION=13247]MarcoKnubben[/MENTION]; Op een gegeven moment raakt een radiateur ook verstopt. Daar zou ik eerst eens naar kijken. Waterpomp is goed? En wat doet de temperatuurmeter wanneer je de kachel vol aanzet? Het werken met een weerstand en dus overbruggen is idd een beunoplossing.
     
  11. Ik weet niet welke motor je hebt? Maar bij mij een ford focus. Mk1 1.8 zetec motor zat hij aan de achterzijde tussen de motorblok en dynamo. Het was het zelfde temp opnemer als die van transit dus heb het nieuw besteld en vervangen. Tevens heb ik een open lucht filter erop gezet. Dit heeft ook geholpen met extra pk's. Nu os die aardig snel.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  12. Marco, ik heb het over de focus 1 fase 2 die ik voor mijn zoon heb opgeknapt. Deze werd volgens de meter dus warm maar werd dat dus niet.
    De ECU ging er raar door doen en dus ging de motor op een cilinder minder lopen.
    Met de weerstand er tussen is het probleem niet meer naar voren gekomen.
     
  13. De meter schommelt blijft niet constant hoog. Verder is de temperatuur goed onder t rijden. Alleen bij hoge snelheid.
     
  14. Marco dat had ik ook, temp was gewoon goed maar toch liep de meter op en daarna inhouden.
    Weerstand van 330 ohm en opgelost, schijnt toch vaker voor te komen.
    Ik had de sensor en de thermostaat al vervangen.
     
  15. Beste Don waar zit deze sensor en welke kleur draad dan?
     
  16. Deze sensor zit tussen de bougies in het midden. Wanneer een zetec met zwarte kleppendeksel dan kan de aansluiting van buiten af bereikt worden. Igv een metalen deksel met plastic afscherming dan moet de deksel er af. Ik meen dat het de geblokte draad was dus groen wit of rood wit. Ik heb hem ongeveer 5 cm vanaf de sensor geplaatst, knippen , solderen , isoleren
     
  17. Opgezocht het is de wit violet draad . Er wordt aangegeven 320 ohm maar dit is een weerstand uit een niet echt gangbare reeks. 330 ohm kleur oranje oranje bruin is uit de E12 reeks en goed te verkrijgen bij oa Conrad
     
  18. Ik heb een zetec motor 1.6 se
     
  19. Heb inmiddels bobine, kabels, bougie`s, bobine en multiriem vervangen zot een steentje tussen :schater:. Verder heb ik de stekker schoongemaakt van de sensor deze was wat geoxideerd kan het ook aan de koppeling liggen als ie inhoud. Heb verder de kopppeling gecheckt doormiddel van de gebruikelijke test in zijn 2 en 5 valt direct uit dan. Weet niet of dit ook evt een oorzaak zal zijn.
     
  20. Heb ook de focus uitgelezen via de tellerunit gaf aan no dtc. Dit wil toch zeggen dat er geen "fouten" zijn opgeslagen toch?
     

Deel Deze Pagina